Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Django Jag vet inte om jag ska tycka den va bra eller pinsamt förutsägbar....Avskydde slutet,lite seg emellanåt,och har en stor antipati mot DiCaprio...så 3 av 5

Get the gringo Typisk Mel Gibson roll. Bra "halvslö kolla film" när man inte har ngt annat att se. Dåligt med action dock 2 av 5

Hobbit Grymt besviken! Seg och som Lycanthrope skrev...alldeles för mkt animering:crazy: Enda positiva är att det är hyffsat samma skådisar och att det är en fantasyfilm överhuvudtaget 2 av 5
 
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Såg förresten Planet Terror häromdagen också. En riktig B-film i sann splatteranda. En skön film, där man gör klokt i att inte ifrågasätta allt för mycket, då blir man nog mest irriterad ;) Ser man den för vad den är är den helskön, 3/5
 
Sv: Vad såg ni senast?

Diktatorn- 3,5/5 Lite seg stundtals och väldigt många fördomar. Ingen film man tycker om om man inte kan stå ut med skämt så som "Are you getting a boy or an abortion?" Annars så skulle jag nog vilja påstå att den är väldigt mycket bättre än både Borat och Bruno.
 
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Les Misérables - Sjuuukt bra! 5/5! Men så älskar jag musikaler. Jättebra skådespeleri, blandade sånginsatser men överlag bra. ny och fräsch filmning och känsla men ändå hyfsat tidstypisk. störde mig lite på vissa kameraåkningar som kändes överdrivna, men annars en väldigt nära och intim känsla i filmen. Jag kommer absolut se den igen snart.

The Hobbit -tyvärr lite besviken 3/5. Sagan om ringen filmerna tillhör mina favoritfilmer men tyckte inte denna höll samma standard. den kändes ofta långsam, alla delar drogs ut på ordentligt. väldigt många och ingående våldscener med mycket datagjort. men som vanligt fina naturfilmningar och roliga karaktärer.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Ser rätt sällan film, men har fått höra av så många att jag borde se Batmanfilmerna så härom dagen tittade jag på Batman begins. Tycker väl den var ok, men inte mer. En svag 3:a får den av mig. Ingen film jag kommer att se om. De som kommer efter ska vara bättre så jag ger dem en chans.:)
 
Sv: Vad såg ni senast?

Django Jag vet inte om jag ska tycka den va bra eller pinsamt förutsägbar....Avskydde slutet,lite seg emellanåt,och har en stor antipati mot DiCaprio...så 3 av 5
Jag är störtförtjust i Di Caprio så då kanske jag ska se den?
 
Sv: Vad såg ni senast?

KL

Deadfall : En film som var helt otippat att jag skulle gilla, men gillade den skarpt! Händelserik, otippad och får fram en del budskap i filmen på ett diskret sätt. Stark 3 av 5!

The Intuochables : Vägrade se den först för att den var fransk, men har fått så gott omdöme här på Buke så jag och pojkvännen gav den en chans. Galet fin handling, lagom mkt händelser så att den inte blir tråkig och budskapet är :love:. 4 av 5!
 
Sv: Vad såg ni senast?

*kl*

Sett på bio:

The Intouchables: Helt fantastisk film, jag hade hyfsade förvätningar på den men blev fortfarande positivt överraskad och mannen som hade gnetat lite om att se en fransk film var eld och lågor efteråt.

5/5

Life of Pi: Först och främst en snygg film. Jag är ganska avig mot 3D och ser helst filmer utan men denna lyftes av effekterna. Vackra bilder och absolut sevärd på bio. Personligen gillade jag kontentan av historien också och den gav mig definitivt en ny vinkel att se vissa saker ifrån.

4/5

The Hobbit: Jag är inget stort fan och såg filmen med förväntningen att den skulle vara vacker, välgjord och fördriva min tid i salongen. Den uppfyllde dessa krav och även om storyn blir väldigt långdragen i varje sekvens (när de väl börjar kriga så vet man att det kommer att ta minst en halvtimme, när Bilbo trillar ner i Gollums hål så vet man att han inte kommer att ta sig därifrån på i alla fall en timme och så vidare) så görs det ändå snyggt nog för att jag ska känna mig sysselsatt i biostolen. Hade jag varit ett fan så hade den nog fått ett pöäng till.

3/5

Call Girl: Jag hade inga förväntningar alls innan. Filmen känns lite sådär semiverklig. Lite för snygg för att det ska vara så det gick till men fortfarande tillräckligt ruffig för att man ska kunna tänka sig att det har ägt rum. Sevärd om man vill få en (om än vag) uppfattning om vad som hände och söker ett snyggt filmat tidsfördriv.

3/5

Sett hemma:

Iron Sky: Det enda jag visste innan var att den är delvis finansierad genom fans vilket gjorde att konceptet "nazister på månen" inte direkt kändes genomförbart på ett snygg sätt. Men det var snyggt! Och roligt (om man gillar lite subtil humor). Jag gillade den faktiskt riktigt mycket.

4/5
 
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Karla: 3.5/5 hemsk film om en kvinna som blev medhjälpare till sin man så han kunde begå övergrepp etc på flickor. Sann historia. "Donna" från The 70s show spelar Karla.

American pie Reunion: Inte min typ av film, alls, vet inte ens varför jag såg den om jag ska vara ärlig! Men visst, rolig ibland - 2/5.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Iron Sky: Det enda jag visste innan var att den är delvis finansierad genom fans vilket gjorde att konceptet "nazister på månen" inte direkt kändes genomförbart på ett snygg sätt. Men det var snyggt! Och roligt (om man gillar lite subtil humor). Jag gillade den faktiskt riktigt mycket.

4/5

Åh, den var ju fantastiskt rolig, tyckte vi här hemma! Jag var rätt skeptisk innan, men fick vackert äta upp min tveksamhet :p
 
Sv: Vad såg ni senast?

kl

Såg precis Hard Candy (nej jag är inte filmintresserad/ser nya filmer ofta).
Jag vetefan, är extremt ambivalent. Otroligt bra prestationer av skådespelarna - att karaktärerna och framför allt inte Ellen Pages inte kändes nämnvärt realistiska är en annan sak, hatade dessutom hennes karaktärs hela sätt. Men det känns som om man ville ha något djupt eller tänkvärt sagt med filmen utan att lyckas. Tyckte inte heller den var obehaglig, vilket "alla" skrivit/sagt, men däremot förutsägbar fast ändå originell och stundtals intressant (bra inledning). Så typ... svag 3 av 5?
 
Sv: Vad såg ni senast?

Life of pi- 2 eller 3 av 5. Miljöerna, färgerna och bilderna förtjänar helt klart en 5a men det blev väldigt segt när han var ensam på den där båten i typ en timma... Gillade dock slutet.

Allra senaste filmerna är dessa:

Beat the world- Dansfilm, förutsägbar men roligt att se själva dansen. Får därför 3 av 5 fast själva handlingen förtjänar nog knappt en 2a

Beautiful boy- 3 av 5. Handlar om en familj vars son genomför en skolskjutning och hur föräldrarna hanterar det som skett.

Girl interrupted- 4 av 5. Bra film och intressant och gripande historia.

My best enemy och The courageous life of Irena Sender- Båda utspelar sig sig under andra världskriget och livet i gettot och koncentrationsläger och hur relationer ändras pga kriget. - 3,5 av 5

Losing Isiah- 4 av 5. Drama om konflikten som uppstår då en biologisk mamma efter flera år vill ha tillbaka sin son som adopterats av en annan familj

Sen har jag sett dessa den senaste perioden:
Last chance harvey- 4 av 5
Love in Manhattan- 4 av 5
New years eve- 3 av 5
Broken flowers- 4 av 5
Everybody´s fine- 4 av 5
Under Toscanas sol- 4 av 5
The kids are all right- 3 av 5
Jacob the liar- 3 av 5
Fish tank- 3 av 5
Before the rains- 3 av 5
In tranzit- 4 av 5
Seven pounds- 5 av 5
Oskuldens tid- 3 av 5
Mellan väggarna- 4 av 5
Amazing grace- 4 av 5
Half nelson - 3 av 5

Jo,jag har haft ganska mycket tid för film den senaste tiden :p

Min stora feta grekiska semester var ett bottennapp, en av de mest förutsägbara filmer jag sett. 2 av 5 får den, kan iof vara skön att se om man inte vill fundera för mycket när man är trött och vill ha ett lyckligt slut.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad såg ni senast?

Insåg nu hur mycket film jag har tittat på den senaste tiden, får räkna upp några stycken :P

En oväntad vänskap - 5 av 5. Helt fantastisk!

Mammas pojkar - 3 av 5. Den var bra, men hade förväntat mig mer med tanke på att Ulf Malmros brukar göra väldigt bra svenska filmer.

Balladen om Marie Krøyer - 3 av 5. Faktiskt bra trots att jag bara är 20. Kan ju tillägga att det var jag, min kompis och 5 stycken medelålders par i biosalongen ;)

Snabba Cash 2 - 4 av 4.

Ted - 1 av 5. Jag somnade.
 
Sv: Vad såg ni senast?

kl.

Såg Gangster Squad igår på bio, den var både rolig och seriös. En hel del våld, lite för lite Ryan Gosling och Emma Stone. Sköna karaktärer och bra slut. 3/5
 
Sv: Vad såg ni senast?

Såg The hunger games häromdagen men förstår verkligen inte hypen, jag tröttnade jättefort på filmen och stängde faktiskt av den till slut, not my cup of tea. At all. 1.5/5 får den bara!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 226
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 280
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 042
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp