Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Okej, jag får lov att ändra mig! Gav den en chans till från där jag slutade och insåg att det var nog kanske bara en läääängre del av början som var drygt, nu är den faktiskt bra. Men iom att det tog tid innan jag fastnade så får den 3/5. :D
 
Sv: Vad såg ni senast?

Har också sett LOL. Ger den minus en miljard. Har aldrig sett en så dålig film i hela mitt liv. Fruktansvärt dåligt skådespel och ett katastrofalt dåligt manus. Vidriga karaktärer. Beter sig ungdomar sådär idag? Herregud. Se den för i helvete inte!

Ted. 2/5. Vill man bara fördriva tiden så, okej. Men annars inte så himla rolig.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Kl*

Hotel Transylvanien: 4,5/5
Riktig sucker för barnfilmer och denna var bra!

Flight: 3/5
Bra story, lite seg ibland men helt klart sevärd!
 
Sv: Vad såg ni senast?

*kl*
Såg Jack Reacher på bio för nån vecka sen, tyckte den var lite annorlunda och bra! 4/5.
Ska iväg ikväll och se Ego så kan jag utvärdera den ;)
 
Sv: Vad såg ni senast?

Life of pi- 2/5 klart den tråkigaste film jag sett på länge, får en tvåa för att jag genomled den
Les Mirables 1/5, var verkligen inte min typ av film, stängde av den efter en kvart
Snowwhite and the huntsman- 5/5 mkt bra gjord film rakt igenom! Kan inte klaga på nåt! Satt som fängslad
Hobbit- 3/5 gillade humorn. Snöpligt slut. O lite för mkt animerat.
Pitch Perfect- 3/5 en lagom film o rulla på när man gillar lite musikaliska filmer med tonårsstuket.
friends with kids 3/5 handlingen var bättre än själva filmen. Men budskapet var bra. Rätt rolig
 
Sv: Vad såg ni senast?

Sune i Grekland - Var äldst i biosalongen förutom föräldrarna :angel: men har man barnslig humor så har man...
Var lite rädd att det skulle vara hädelse att se denna efter Sunes sommar och Sunes jul men det var ingen fara. Rolig och barnslig :D
3/5

Ego - Helt OK film, rolig på vissa ställen, lite ledsam på vissa ställen, förutsägbar på vissa ställen och lite överraskande på andra. Synd bara att killen i huvudrollen påstods vara jättebra på att sjunga men varken jag eller mitt biosällskap höll med om det (OBS: Inget som spoilar handlingen, bara nåt vi störde oss lite på:p).
2,5/5

The campaign - Lagom komedi att slötitta på. Både Will Ferell och Zach Galifianakis (ja jag googlade nyss stavningen på efternamnet) är ju roliga, dock snudd på för löjliga ibland men så blir det ju i nästan alla filmer med liknande skådisar;)
3/5
 
Sv: Vad såg ni senast?

KL

Jag är nog segast i världen på nya filmer (nyare än 1980-talet ..) men .. :cool:

The hunger games, 2/5.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Jag var på bio och såg Les Misérables nu i helgen. Tyckte på det stora hela att det var en väldigt fin film (men handlingen i sig känns väl på sätt och vis smått uttjatad) med fantastiska skådespelarprestationer, men faen vad långdragna vissa scener var! Ingen större hit när man är trött. Hade den varit sisådär en halvtimme kortare (eller jag betydligt piggare) hade den nog fått en fyra av mig. Nu får den nöja sig med en trea. :p
 
Sv: Vad såg ni senast?

Senast på bio: The Hobbit - bra men lite väl lång, onödigt att göra så många filmer av en barnbok även om det råkar vara bra... 3/5

Senast på blueray: Dinotopia, 4/5 Om två killar som kraschar med sitt flygplan (där pappan blir kvar planet) och hamnar på en ö där människorna lever i samspel med växtätande dinosaurier. Det går inte att ta sig från ön, så de får göra sitt bästa för att komma in i samhället.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Snow white and the huntsman, alltså jag vet inte riktigt. Jag gillar den lite, men tröttnade rätt fort och liksom hoppade lite i filmen. Jag har lite svårt för Kristen Stewart faktiskt! Men den får en 3.5/5 faktiskt!
 
Sv: Vad såg ni senast?

Igår såg jag The impossible efter att ha fått tips här i tråden, och vad jag grät! :o 5/5 får den faktiskt.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Har nu även sett The Flight och Django Unchained. De var bägge bra på gränsen till 4 av 5
 
Sv: Vad såg ni senast?

Argo - Verkligen sevärd film. 4/5 Det kändes som att filmen var gjord med självinsikt och var väldigt realistisk men samtidigt spännande. Riktigt bra skådisar. Plus var att jag fick mig en historielektion.
 
Sv: Vad såg ni senast?

The perks of being a wallflower - 4 av 5. En fin, åh så fin, och något oväntad film som ibland skar i hjärtat och ibland gjorde mig varm av glädje.

Safety not guaranteed - 3.5 av 5. Jag gillar den verkligen, men karaktärerna är ganska 'egna'. Kan se att inte alla gillar den. Kanske.

Båda dessa filmer upplevde jag som inte typiskt Hollywoodaktiga, lite mer egna, speciella och något oväntade. Pluspoäng! Båda har dessutom höga betyg på IMDB så kanske är jag inte ute och cyklar. ;) Rekommenderar dem varmt!

Bachelorette - 3 av 5. Rolig, urflippad komedi. Kanske bäst beskriven som "Bakfyllan fast med kvinnor". Och lite mer frivilligt knarkande. :p Får lite panik på sådana filmer där allt såklart går fel... men tjejerna är ändå hemskt underhållande.
 
Sv: Vad såg ni senast?

Hit and run 3/5
En kille som har vittnesskydd (heter det så?) efter att ha angivit sina kumpaner vid ett rån är på väg till LA med sin flickvän. De forna kumpanerna får reda på killens nya identitet och tar upp jakten för att göra processen kort. Mycket skjutande och vild bilkörning. Helt okej film för "det är ingenting bra på tv - jag kollar en film istället" -dagar

Skyfall 4/5
Behöver man förklara Bondfilmer så mycket? Jag tyckte den var bra, men jag har inte sett så många (bara Goldeneye innan den här). Tycker dock att de blir lite väl overkliga ibland, t.ex. när han faller hundra meter ner i en ravin från ett tåg i full fart, landar i vattnet och sköljs ner för ett vattenfall, men dyker upp en tid senare utan andra men än en skadad axel efter att ha blivit skjuten..

Quantum of Solace 2/5
Efter Skyfall blev jag tvungen att kolla en till Bond. Betydligt sämre än Skyfall, handlingen kändes tråkigare och ännu mer overkliga scener i den här.

Jag som aldrig brukar kolla på film har visst kollat en i veckan den senaste tiden! :p
 
Sv: Vad såg ni senast?

Django Unchained 6/5 :angel: Bästa filmen jag sett på mycket mycket länge, och tre filmtimmar har inte gått så fort sedan jag såg Inglourious Bastards (BIG Tarantino-fan)

Hobbit 0/5 Älskar Sagan om ringen-trilogin och kan se dom hur många gånger som helst. Den här kommer jag aldrig se igen. Huvudskådespelaren var kass och scenen är dvärgarna kommer dit tog typ en timme, och vad var det att lägga en timme på?!
 
Sv: Vad såg ni senast?

Är Inglorious bastards tre timmar lång? :o Det märkte aldrig jag, haha!

Håller för övrigt med om The Hobbit. Vill nog tilldela den 2.5 eller däromkring. Såg den på nattpremiären tack vare något mer entusiastiska vänner, så det var ju lite av ett event att gå och se den, vilket var kul. Men jag dog lite på animeringarna. Vi såg den i 3D och det var helt värdelöst. Det var så mycket som såg ut som ett dataspel, kändes värdelöst jämfört med de gamla filmerna...
 
Sv: Vad såg ni senast?

Milf var nog seriöst den sämsta film jag någonsin sett, kompisen som tipsade ska seriöst få en balja iskallt vatten över sig en dag. :o 0.1/5 värdelöst, så totalt värdelöst!
 
Sv: Vad såg ni senast?

The perks of being a wallflower - 4 av 5. En fin, åh så fin, och något oväntad film som ibland skar i hjärtat och ibland gjorde mig varm av glädje.

Åh jaaa, den hade jag nästan glömt bort. Helt underbar film! :love:
 
Sv: Vad såg ni senast?

KL

The good, the bad and the ugly från 1966.

Gillar man spaghetti-westernfilmer, långa klipp som zoomar in på ögon och händer som rör sig mot revolvrar och Clint Eastwood (:love:) så är den bra, annars tror jag inte att det är väl spenderade tre timmar. Jag blev lite rädd då de första tio minuterna var helt tysta utan en enda dialog. Jag har inte bestämt mig för vad den får för betyg, men högre än 3/5 i alla fall.

Förresten, så är musiken enbart läskig. :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 226
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
710
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 277
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 042
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp