Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Marley and me - Sett den förr, 4:e gången jag såg den nu tillsammans med pojkvännen. Lika bra denna gången! Och grät helt hysteriskt. Inte lätt att hålla tillbaka känslorna när man kan relatera, men fint är det. 4 av 5.

Ice age - Första filmen, pojkvännen hade inte sett. Sett flera gånger själv. Den var helt klart bättre för några år sedan, idag kan jag nog bara ge den 3 av 5. Men den är ju charmig. Gillar animerat.

Marley and me - Sett den förr, 4:e gången jag såg den nu tillsammans med pojkvännen. Lika bra denna gången! Och grät helt hysteriskt. Inte lätt att hålla tillbaka känslorna när man kan relatera, men fint är det. 4 av 5.
Har läst boken för flera år sedan när jag var typ 14, kanske borde ta och se filmen också :idea:

Själv har jag precis sett Jurassic World på bio. Jag tyckte den var bra, kändes lite kort kanske och lite påskyndad men om jag jämför den här med den senaste Godzillafilmen så gillade jag Jurassic World mer, kanske för att alla dinosaurier var så söta! ;) :love: 4/5.

Någon lurade i mig att det var en supergullig familjefilm så jag tvingade min dåvarande sambo att se den med mig. Jag grät, grät och grät. Jag snorade, grinade och hulkade så mycket att han fick pausa filmen så jag kunde gå ut och bryta ihop. Ehm, men som sagt, den kanske inte är lika hemsk för de som inte kan relatera, haha.

Men, för att hålla mig lite mer till ämnet var Jurassic World den senaste filmen jag såg. Jag gillade den, men så älskar jag även de tidigare filmerna. Tyckte absolut att den höll måttet, 4/5!

Jag som annars har rätt svårt för att tycka om film har på senaste tid sett TVÅ som båda får 5/5 i betyg!

Både Jurrasic world och Cinderella!

Nu har vi varit på bio och sett:

Jurassic Park 4/5
Tyckte den var spännande och kul, som en Jurrasic film ska vara :D

Entourage 1/5
Visst var den kul ibland, och det var snygga tjejer med. Men nä, inte min typ av film. Har dock inte sett serien heller, kanske gör skillnad!

Sen såg vi dessa hemma:

Big Hero 6 4/5
Kul, gullig och spännande!

While we´re young 3/5
Hade högre förväntningar på denna efter trailern, men den var mest jobbig och irriterande att se!

Mad Max: Fury road 3/5
Högre förväntningar även på denna... var en besvikelse. Tur jag inte såg den på bio!

Sammansvärjningen (1997) - film med Mel Gibson och Julia Roberts. Handlar om en man som är besatt av konspirationsteorier och blir jagad av okända personer bär en av hans teorier visar sig vara sann.
Spännande och lockar till en del skratt, även om humorn är rätt mörk. 6,7/10 på imdb och 4/5 av mig :)

This Is Where I Leave You, 2 av 5. Ganska typisk, lite småskojig amerikansk film som inte lämnade några större intryck. Jag älskar Tina Fey, men i övrigt var den ganska ointressant.

The Minions Movie, 3 av 5. Den var ganska rolig och söt emellanåt, men levde inte alls upp till förväntningarna. Jag hade förväntat mig att den skulle vara mer tilltalande för vuxna då jag tycker att de brukar vara rätt bra på att göra "smarta" barnfilmer nu för tiden, men den här gången kändes det som att den var gjord för just 7-åringar och inte mycket mer.

Spy, 4 av 5. Det må vara humöret jag var på, men jag tyckte den här var jätterolig! Hade jag varit på sämre humör eller sett den hemma (detta var på bio i USA) hade jag nog tyckt att den var lite fånig kanske, men nu var den bara fånigt rolig! Melissa McCarthy är härlig, men Miranda Hart är ännu bättre. En liten skymt av Björn Gustafsson fick vi också minsann, visste inte att han hade gått och blivit så stor!

50 Shades of Grey, 1 av 5. Jag kan fortfarande inte fatta att jag lät mig övertalas att se den. Den var precis lika dålig som jag förväntat mig. Menlös, förutsägbar, tråkig, osannolik och allmänt dålig. De första 30 minuterna var okej, men såhär i efterhand känner jag att jag lika gärna kunde ha stängt av då utan att missa något.

Jag ser i princip aldrig svenska filmer, men för några veckor sedan gav jag mig på filmen "Hets" från 1944 med Alf Kjellin, Stig Järrel och Mai Zetterling.

Alf Kjellin spelar Jan-Erik, en student som studerar vid latinlinjen med en stundande examen bakom hörnet. Ett moln på himlen är klassens tyranniske latinlärare kallad Caligula, spelad av Stig Järrel.
I tobaksaffären som både Jan-Erik och Caligula brukar besöka arbetar Bertha, vilken Jan-Erik inleder en stormig relation med efter att ha hjälpt henne hem då han funnit henne berusad. Bertha har även en mörk relation - inte en kärleksrelation - med Caligula som utsätter henne för stort psykologiskt lidande utan Jan-Eriks vetenskap. Hela situationen urartar till slut dramatiskt. :eek:

Vilken film! :eek: När jag var liten hörde jag någon gång referensen att när någon var ytterst skrämmande var som "Stig Järrel i Hets" och han är verkligen obehaglig i sin roll. Jag tycker hans rollgestaltning av en ynklig människa som använder sig av makt och rädsla var helt fenomenal. Jag gillade dessutom ljussättningen (till och med gymnasiet kändes obehagligt bara genom hur de arbetat med ljuset) i filmen mycket. Det enda problemet är kanske att talet låter lite forcerat och nasalt, men kan man ha överseende med det är det en guldgruva. :up::heart

En mycket spännande och välgjord film, tycker jag! 5/5

Bifogar även ett litet klipp:

Insurgent - Uppföljaren till Divergent. Jisses så dålig. Riktigt långtråkig och ingenting händer. Jag gillade första men denna var inget att ha. 1/5

Oss baroner emellan (1939) med Adolf Jahr, Birgit Tengroth och Magnus Kesster.

Svensk förväxlingskomedi. Efter många år i Argentina återvänder baron Gustaf Adolf Leijoncloo till Sverige. Där stöter han på Inga-Lill och det är kärlek vid första ögonkastet från baronens sida. Efter deras första möte försöker baronen återigen finna Inga-Lill och en dag finner han henne igen. Eftersom hennes och hennes styvfars bil har fått slut på bensin skjutsar han hem sällskapet till Fränsta gård, där Inga-Lill bor med sina adoptivföräldrar. Modern i huset misstar baronen för att vara faderns nya sekreterare - en roll som baronen direkt går in i för att få vara nära Inga-Lill.
Tidigare har baronen blivit av med sin ena väska vilken den småkriminelle Jönsson-Hammarlöf-Bratt funnit. Bratt stjäl baronens identitet och lyckas även han nästla sig in på Fränsta gård där baronen befinner sig. Upplagt för misstag, med andra ord!

Jag tyckte filmen var helt okej och gillade Adolf Jahr mycket! Däremot är det verkligen en förväxlingskomedi som kräver uppmärksamhet. Filmen var väl ingen wow!-upplevelse men jag tycker inte heller att tiden var bortkastad utan den hade underhållningsvärde. 3/5

Tittade på Titanic igår, har förvisso sett den förut men den är ju så bra.
5/5 Gissar att alla vet vad den handlar om redan så behöver väl inte skriva det :p

The Lazarus Effect
Får nog 2,5-3/5 av mig, var ok att se men skulle behövt vara längre för att få upp mer spänning och bli mer intressant.

Shooter. 4/5, spännande film som höll måttet! Typiskt amerikansk etc etc men varken för blodig, för rå, för invecklad eller annat som tar fokus från spänningen.

Ted 2 - Kan jämföras med ettan. Mycket referenser till andra filmer staplade på varandra vilket var väldigt kul. Såg hela filmen med ett stort leende (förutom en scen där jag höll på att börja gråta). 5/5

Ted 2 - 2/5. Vi gav faktiskt upp den halvvägs - både jag och pojkvännen tyckte att den var lite för löjlig och en besvikelse efter första filmen...Jag kanske ger den en andra chans någon gång, men det känns inte jättelockande faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 379
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka