Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg Self/Less häromdagen och ger den 4/5. Spännande handling, om än lite överdriven ibland, och intressant storyline.

Jurassic World - Blir typ arg över att det finns människor i världen som tycker den är bra. Noll engagemang, noll jävla logik, noll jävla känsla. Typ uruslaste jag sett på länge om det inte vore för...

Mad Max: Fury Road - Sämsta högen junk jag sett på länge. Vi stod ut ungefär 25 minuter eller så, sen var vi tvungna att stänga av. Jurassic world-skiten gick att titta klart på och skratta åt men det här var bara plågsamt. Skrääääääp.

Minions - Det är ju svårt att tycka illa om minionerna :love: Lagom skruvat, lagom tempo. Lagom lagom. 3/5

Pingvinerna - Copy paste på omdömet på Minionerna :p

Spooks - Brittisk spionfilm (baserad på en serie jag inte sett). Gott om twistar och smarta vändningar. 4/5

White house down - Ptja, en actionfilm med Channing Tatum och Jamie Foxx. Inget som händer under filmen är oväntat, men det är ju alltid trevligt att titta på Channing Tatum en stund. 2/5

Såg just klart Se7en och iiih vad den var obehaglig! Men bra. Men obehaglig. Mardrömsvarning... Jag ger den dock 4/5 i alla fall - med Morgan Freeman + Brad Pitt i huvudrollerna kan det liksom inte bli dåligt.

Magic Mike XXL - Alltså jag är inte pryd men gisses vad de dansar sexuellt. Jag satt med skämskudde hela tiden! Ingen vidare story heller 2/5

One Day - Nä, det var inget för mig. Killen var en riktigt dålig människa genom hela filmen och så ska dom bli kära? Asså nää. 1/5

Down to you - Även denna filmen sög. Så ointressant så jag dör! 1/5

Varför tittar jag bara på skitfilmer?:confused:

Såg Everest i helgen. Det var länge sedan jag blev så illa berörd av en film, kanske därför att storyn på något vis ligger ganska nära mig. Hade jag haft resurserna hade jag liksom inte tvekat att försöka ge mig på en bergsbestigning, trots att det är farligt... Många otroligt häftiga och vackra scener från Nepal som jag definitivt kommer att besöka någon gång i livet.

. Jag håller med @niphredil, i allt utom sågningen av Mad Max :eek:
Nej men alltså bara nej. NEJ NEJ NEJ. Bara nej. Så kände jag till den filmen. Värdelösa 'coola' oneliners utan någon som helst trovärdighet, tramsigt överdrivet våld och meningslöst långa jävla scener utan noll spänning eller något gripande vilket gjorde att vi tappade intresset typ tre minuter in i filmen. Det var länge sen jag såg första Mad Max men jag tyckte då att den i alla fall hade rätt kul handling. Men det här? NEJ NEJ NEJ bara nej. Urk.

Gone girl
Den var sådär, väldigt rörig och mycket hoppande fram och tillbaka så lite svårt att hänga med emellanåt.
Ger den 3 av 5.

Nej men alltså bara nej. NEJ NEJ NEJ. Bara nej. Så kände jag till den filmen. Värdelösa 'coola' oneliners utan någon som helst trovärdighet, tramsigt överdrivet våld och meningslöst långa jävla scener utan noll spänning eller något gripande vilket gjorde att vi tappade intresset typ tre minuter in i filmen. Det var länge sen jag såg första Mad Max men jag tyckte då att den i alla fall hade rätt kul handling. Men det här? NEJ NEJ NEJ bara nej. Urk.
Jag var också skeptisk till början av filmen först, det var så himla MYCKET av allt. Men sen, efter att de lämnar de där konstiga människorna, så är den riktigt bra! Förmodligen ungefär strax efter att ni slutade titta :D

Jag var också skeptisk till början av filmen först, det var så himla MYCKET av allt. Men sen, efter att de lämnar de där konstiga människorna, så är den riktigt bra! Förmodligen ungefär strax efter att ni slutade titta :D
AHA. Alltså min sambo såg ut såhär O_o :meh: :wtf: så jag sa att det var OK att stänga av :D. Jag får väl titta klart nån gång själv sen :).

The salt of the Earth

Obehaglig, bitvis mycket vacker, om Sebastiao Salgado och hans arbete som fotograf. Avslutar med hopp i alla fall - efter alla fasor. Jag har svårt för hans arbetsmetoder. Berättar han en historia och mänskliggör lidandet, eller exploaterar han döende och döda människor som inte får någon egen röst?

Rekommenderas hur som helst. 5/5.

The Babadook

Här visas en skräckfilm i St Nicolai's ruin varje år under Kulturnatten (eller är det Kultur i natten?), i alla fall, i år var det dags för The Babadook. Jag är verkligen inget större fan av skräckfilmer, men jag ångar lite grann att jag inte gick förra året och i år ville jag faktiskt se filmen efter att ha sett ett inslag om det på Kulturnyheterna (tant-varning). Dock blev jag lite besviken för filmen hade en bra handling och bra tempo fram tills de typ sista tjugo minuterna då det kändes som att de fick någon slags panik och försökte avsluta filmen så snabbt som möjligt och bröt typ mitt i en scen kändes det som. Och varför spann de inte vidare på knackningarna / babadok-dok-dok?!
Aja, för att vara en skräckfilm så hade de i alla fall en hyfsat bra handling/story-line, men den föll tyvärr lite platt ibland. Visuellt var det också en riktigt bra film.

3 av 5 för The Babadook

Something in the closet

Innan The Babadook visades två kortfilmer och först ut var Something in the closet (eller var det In the closet?). Filmen är inspelad här på Gotland och om jag förstod det rätt var den skriven, producerad och filmad på bara en vecka. Det känns som att de är någonting på spåren och de sa själva att filmen inte var till hundra procent klar, men jag hoppas att de utvecklar och gör en riktig långfilm av det hela.

2 av 5 för The Closet, men bara på grund utav att den ej var klar

Lights out

Den andre kortfilmen. Typisk jump-scare och den enda av dessa tre jag blev riktigt rädd av. Gillar att de spelade på hur många av oss agerar när vi blir rädda, typ gömma sig under täcket.

4 av 5 för Lights out

Child 44 - Utspelar sig i 50-talets Sovjet, Tom Hardy och Noomi Rapace gör huvurollerna. Hardy är grym som alltid, Rapace har jag lite svårt för men hon är ändå bra i den här rollen. Joel Kinnaman är riktigt bra som empatilös soldat, dock saknar jag lite förklaring till hans karaktär (det kändes som att det fanns men har blivit bortklippt), och detsamma gäller Hardys och Rapaces äktenskap. Jakten på mördaren, som filmen egentligen handlar om, känns ganska sekundär. 4/5, men det är på håret.

Beasts of the southern wild - Mäktig film om en liten flicka och hennes pappa som lever i "The Bathtub", en bosättning i träskmarken vid en fördämning. Filmen är obehaglig men bra, fast jag var nog lite för ofokuserad för att riktigt hänga med för den kändes rätt oklar emellanåt. Mest sorgsen.

Area 51 - Om 3 killar som åker till Area 51 och sen försvinner, hela filmen är filmad med handkamera. Den var helt okej, rätt så budget men lite lagom annorlunda. 2/5.

Run all night - Liam Neeson och Joel Kinnaman. Neeson är ju action/thriller personifierad, Joel är väl okej i rollen men inte mer än så. 1/5.

Get hard Halvsjuk komedi med Will Farrel. Stundvis rätt rolig! 6/10
McFarland
Klyschig feel-good drama från Disney med Kevin Costner i huvudrollen. Helt okej! 7/10
The Longest Ride
Tankade hem denna efter att ha läst i denna tråd. Har tyvärr väldigt svårt för tjejen som spelar en av huvudkaraktärerna, men annars var det en helt okej rulle! Stundvis känslosamt, stundvis dregel-varning :love: 6/10
It Follows.
Skräckis. Skrämde helt ärligt livet ur mig. Tyckte den var läskig utav bara fan! :nailbiting: Tog mig flera veckor att "komma över den". 8/10

Barnhemmet, lite spansk skräck. Jag har sett den förr för många år sedan men sambon hade inte sett. Så den fick det bli. Jag gillar den och sambon gjorde det med, inte så att den är skrik och panik-skrämmande, men obehaglig är den i vissa stunder. 3 av 5.

Tomorrowland - Hade den på play på tvn och tänkte att den är säkert supercheesy men duger som underhållning en ledig dag. Gissa om jag blev förvånad, det visade sig att den som beskrivit filmen i tablån hade antagligen inte sett den.
Visst det är en lite barnslig feelgood film, men det är även sci fi (typ Dr. Who sci fi) och faktiskt ganska spännande, en oväntad roll för George Clooney, men han levererar.
Även kul att se Hugh Laurie prata med engelsk accent igen efter all amerikanska i House.
Både sambon och jag gillade den skarpt.

Rekommenderas starkt.

Ger den 4/5 på IMDb har den 6,6/10

Jurassic World - Blir typ arg över att det finns människor i världen som tycker den är bra. Noll engagemang, noll jävla logik, noll jävla känsla. Typ uruslaste jag sett på länge om det inte vore för...

Mad Max: Fury Road - Sämsta högen junk jag sett på länge. Vi stod ut ungefär 25 minuter eller så, sen var vi tvungna att stänga av. Jurassic world-skiten gick att titta klart på och skratta åt men det här var bara plågsamt. Skrääääääp.

Oj, vad olika smak man kan ha!
Jurassic World var över förväntan. Visst är den långtifrån orginalet men bättre än flera av uppföljarna.

Mad Max: Fury Road: Årets bästa action utan tvekan! Otroligt snyggt filmad och spänning rakt igenom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka