Bukefalos 28 år!

Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack vare denna tråd (och osedvanligt mycket jobbmotivations-brist) har jag nu Googlat "Kårböle", hamnat på byns hemsida och underhållits av läsning om när Hjördis halkade på väg till Iggesundsrevyn och Lillemor fick köra henne till sjukhuset, sett bilder från Kårböle byalags datacirkel 2014, läst om när Gunnar och Kjell byggde en ny brygga och om hur Göran och Karin försöker rädda byns Preem-mack.

Vad slogan "den internationella byn mitt i Sverige" baseras på har jag dock inte lyckats luska ut, men arbetsdagen är inte slut än! :idea:

(förresten så ger de mig minst fem anledningar till att stanna till i just Kårböle, hur ser du på den saken @Hyacinth? Jag tror att deras danskvällar kan vara riktigt lajbans jag!)
Jag tror att byalagets hemsida fått en fantastisk tillströmning av besökare ikväll:D
 
Du behöver inte använda ditt ben vid yoga. Det går att anpassa. Kan du sitta på stol så duger det gott. Det viktigaste är att du kan andas själv. I grunden är det allt som behövs.
Jo jag vet, men det är inte en avslappningsform som funkar för mig i det här läget. Jag blir snarare mer stressad av att försöka fokusera på andning och långsamma rörelser som inte fungerar, det är inte rätt ände för mig att ta tag i det hela. Det är snarare det sista steget.
För mig funkar det bättre med långa promenader eller hårda cykelpass för att få snurr på endorfiner och sånt och börja därifrån, och där ställer benet till det :(
 
Jo jag vet, men det är inte en avslappningsform som funkar för mig i det här läget. Jag blir snarare mer stressad av att försöka fokusera på andning och långsamma rörelser som inte fungerar, det är inte rätt ände för mig att ta tag i det hela. Det är snarare det sista steget.
För mig funkar det bättre med långa promenader eller hårda cykelpass för att få snurr på endorfiner och sånt och börja därifrån, och där ställer benet till det :(
Och negativ till allt är du inte heller :angel:
 
Skulle kunna sova en stund redan nu, men då kan jag inte somna sen.
Vilken dag. Var tvungen att gråta en skvätt i två omgångar efter att ha pratat med en elev där eleven berättade vissa privata saker som fick mig att vela adoptera honom.
 
Jo jag vet, men det är inte en avslappningsform som funkar för mig i det här läget. Jag blir snarare mer stressad av att försöka fokusera på andning och långsamma rörelser som inte fungerar, det är inte rätt ände för mig att ta tag i det hela. Det är snarare det sista steget.
För mig funkar det bättre med långa promenader eller hårda cykelpass för att få snurr på endorfiner och sånt och börja därifrån, och där ställer benet till det :(
Det behöver inte vara långsamt. Förvisso är långa, djupa andetag grunden, men en del klarar ju inte det. Då finns det andra varianter. Rörelserna kan också göras mer kraftfulla om man känner för det.
 
Och negativ till allt är du inte heller :angel:
Alltså jag är så in i helvete jävla less på sånna här kommentarer. Helt ärligt, hur glad jag än är, vilken dag i veckan eller till vem någon än kläcker det så blir jag lika less.
Jag är less på att man bara ska tacka och ta emot folks råd med ett leende på läpparna. Varför får man inte säga när något inte funkar?

Tack gode gud att vi går igenom sånt där i skolan, att alla människor inte kan bemötas på samma sätt eller sättas på samma behandling. Vissa mår bäst av att ligga ner och fokusera på andning, andra av promenader, en tredje av hårdare träning - trots att grundproblemet för alla tre är stress. Det finns liksom inget universalsätt som funkar för alla. Yoga är definitivt inte den ultimata lösningen på alla problem, tyvärr. Det funkar jättebra för många, men det finns en hel hög med människor som upplever det tvärt om. Och då är det en förutsättning att dom som inte trivs med en viss lösning säger det rakt ut, så man kan komma med en annan idé.

Men fine. Jag kan hålla tyst om allt som är negativt, alla motgångar, allt som inte är sprudlande av lycka. Men i och med det täpps också en av mina största ventilationsmöjligheter till, dvs den jag har genom det här forumet. Det som var en möjlighet att dämpa den mest akuta stressen, där jag inte behöver ha den där ständigt påklistrade masken.
 
Praktiken i Västerås är inställd. Då hamnar jag i Göteborg. Hästen ska stå i Västerås från slutet av januari.
Lägenheten i Gbg är uppsagd, då måste jag istället lägga pengar på vandrarhem fem nätter i veckan i de fem veckor praktiken pågår :(
Såg det sen :/
Men måste väl finnas fler möjligheter till praktik i Västerås? Barnhabiliteringen? Vuxenhabiliteringen?
 
Nu sitter Zelma på ca fem meters höjd. Jag kan inte få dit en normal stege pga alla grenar men har ställt dit en mindre. Det saknas fortfarande dryga metern men jag hoppas att hon tar sig ner en bit till när hon har vilat lite. Jag SKA få ner min lilla kisse innan jag åker till jobbet.
 
Hyperventilerar inte, men nackmusklerna är rejält spända så jag tror att yrseln kommer därifrån. Har även domningar ut i båda armarna, vilket också lär bero på samma spänningar. Det är så ironiskt, för jag jobbar själv med att reducera stress hos mina patienter.
Just nu lever jag på att räkna ner varje etapp som är kvar av det här året. Men när det nu sket sig med praktiken så sket sig även min plan över hur lugnt och bra det skulle bli till våren, och därför går det inte längre att se ljusningen i tunneln. Förut hade jag ju nån slags kontroll över det hela, nu känns det som att mitt öde ligger i någon annans händer och att jag inte kan göra något mer än det jag redan gjort för att försöka lösa problemet. Att försöka minska stressen genom träning kan jag inte heller, p.g.a. smärtan i det jäkla benet (som också bidrar till stress).

Har en till jättestor stressgrej som jag inte kan göra något åt och som ständigt gnager. Ska till läkare nästa vecka när jag är i Gbg igen, för att påbörja en utredning angående det också. Det är stor risk att det slutar med operation under narkos, vilket jag är jäkligt nojig för, och trots att jag försöker tänka att det inte behöver bli så så går det inte att skjuta undan den stressen.
Typiskt att nerver ligger ikläm någonstans antagligen då nacken är spänd att det drar iväg i kotorna i nacken .Och narkos var jag skitskraj för åxo inför min första operation men det var inget alls att oroa sig för .Det är bara att slappna av så går det bra !Så vid min andra op känndes det helt ok förutom narkosläkaren fick för sig jag vägde 130 kg och jag blev nästan förolämpad då jag väger 75 men enligt honom så ljög jag om min vikt .Vet hur det känns ! Lider med dig :heart
 
Typiskt att nerver ligger ikläm någonstans antagligen då nacken är spänd att det drar iväg i kotorna i nacken .Och narkos var jag skitskraj för åxo inför min första operation men det var inget alls att oroa sig för .Det är bara att slappna av så går det bra !Så vid min andra op känndes det helt ok förutom narkosläkaren fick för sig jag vägde 130 kg och jag blev nästan förolämpad då jag väger 75 men enligt honom så ljög jag om min vikt .Vet hur det känns ! Lider med dig :heart
Hade de ingen våg på sjukhuset?
 
@Marita73 Heja heja!

Jag julpysslar:)

wp_20161212_18_29_36_pro_584ef3712a6b221277cd5266.jpg
 
Zelma sitter kvar i trädet och jag måste åka om tio minuter. Det är tur att jag har energidryck hemma, får ta med mig ett gäng till jobbet.
 
Hade de ingen våg på sjukhuset?
Säkert hade dom det men vid min första operation så frågade narkosläkaren och det var en annan .Snurrar det för det gjorde det just innan man tuppade av och det gjorde hon 5-6 gånger och när jag sa nu börjar lampan röra på sig och det sista jag hörde var att hon sa du skulle ha sovit för länge sedan så mycket som du fått .Vet inte om mängden narkosmedel går efter vikten eller hur det fungerar !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag och grannen funderar på vad sjutton den används till. Den låter hemskt högt när man snurrar den, så frågan är om den är till för att...
Svar
4
· Visningar
369
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 505
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
332
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 332
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Växtnäring
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp