Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju krockat i typ 10 km/h i fålhagen. Isgata så jag bara rullade med kopplingen nere. Ena bakdäcket gled över en iskant och bilen har automatisk fwd :banghead::banghead::banghead: så den började snurra. Jag kunde inte göra ett skit förrän det tog stopp in i en annan bil. :down:

Det är INTE trevligt när man känner att det finns inte en suck i helvete att få stopp på bilen, oavsett hastighet :crazy:

Fyrhjulsdrift (oavsett typ) är bra så länge däcken har grepp. När de inte har det brukar de placera sig längre ut i spenaten än de med vanlig tvåhjulsdrift. Ofta illustrerat längs 321:an där jag jobbar (sörlänningar i SUV:ar som ska till Åre :D).
 
Startade denna dagen med att åka ofrivillig kanan nerför vår trapp. Så går det när man bär för mycket på en och samma gång istället för att gå 2 ggr. Ont gör det lär f en riktigt trevlig lårkaka efter detta..
 
Det är INTE trevligt när man känner att det finns inte en suck i helvete att få stopp på bilen, oavsett hastighet :crazy:

Fyrhjulsdrift (oavsett typ) är bra så länge däcken har grepp. När de inte har det brukar de placera sig längre ut i spenaten än de med vanlig tvåhjulsdrift. Ofta illustrerat längs 321:an där jag jobbar (sörlänningar i SUV:ar som ska till Åre :D).
Problemet med den automatiska fwdn är att du får sladd varpå bilen beter sig som en vanlig bil. Du försöker häva sladden som vanligt och så slår fwdn in och bilen bara rycker åt alla möjliga håll. Man kan alltså aldrig själv bestämma när den ska vara aktiv eller inte.
 
Jag har ju krockat i typ 10 km/h i fålhagen. Isgata så jag bara rullade med kopplingen nere. Ena bakdäcket gled över en iskant och bilen har automatisk fwd :banghead::banghead::banghead: så den började snurra. Jag kunde inte göra ett skit förrän det tog stopp in i en annan bil. :down:
Och jag har kört i diket i den farten. Jag krypkörde fram till T-korsningen men gled bara rakt fram. Det tog stopp när framdäcken kom över kanten till diket. Nu hade ju bilen fyrhjulsdrift även om man var tvungen att lägga i den manuellt. Jag hade inte haft den inkopplad.
 
Linfärjejäveln ville inte funka från Nötholmen in till stan så jag fick gå runt bojarkilen. Det var en jävla tur att jag gick i så god tid som jag gjorde så jag hann med tåget. Den funkade ju på motsatt håll två gånger i helgen ffs.
 
Vuxna människor som inte lärt sig tugga med stängd mun... :rage::banghead::yuck::wtf:O_o:meh::turd:

Jag klarar inte av det, håller på att krevera på 17:årig lillebror här! Säger till varje gang men de tär som att han inte förstår att det faktist är snoräckligt :yuck:

Vissa ställen, så ska man smaska. Typ så mycket som möjligt. Min matlust är i botten konstant när jag ska äta med de men då kan man ju inte säga något eftersom det är en kulturell sak :crazy:
 
Blev hemma från jobbet. Har slöst i soffan framför dumburken ett tag.
Nu ska jag läsa mina 2 hästtidningar. Hämta ut paketen från Ica
 
Apropå is och halka så finns det ingenting som är så värdelöst som en traktor utan kedjor, ju större desto värdelösare.
 
Kom hem sent igår då jag dels slutade sent och dels körde försiktigt pga väglaget. Somnade således inte förrän vid 1. Vaknade vid 11 men orkade inte upp på en gång så först nu är frukosten intagen. Ska ta mig en tur med labben och sen blir det vila idag.
 
Lunchen avklarad. Idag serverade vi risgrynsgröt och skinkmacka. Som traditionen bjuder på lucia. Faktiskt lite förvånad över hur mycket gröt vissa ungar kan klämma i sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 248
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
307
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 203
Senast: sthu
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 176
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp