Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 999
  • Visningar Visningar 62 028
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag har sen barnsben haft lätt för kontakt med djur. I perioder har jag valt dem före människor.
Så jag har lite osunt tight relation med mina djur.
Vi är nog väldigt lika, jag har alltid sett djur som mina jämlikar och mina vänner. Jag har busat med dom, kelat med dom och umgåtts med dom på lika villkor och tillåtit att dom busat med mig också samt att jag saknar den där "viktiga respekten" som vissa predikar om att man måste ha för att "dom ska veta sin plats".

Varit ute med hunden i snön. Hon for runt som en galen lämmel. Detsamma gjorde hästen vid lunchfodring. Jag ropade och det brakade till och snön yrde. Ur det kom en röd häst farandes med hovar överallt. Bock och brall med snökockor som for. Sen tvärnit framför matte och stirra någon sek innan allt var glömt och mat-zombien tog över.
Tugga, tugga, svälj med drogögon.

Jag kan väl glädja @skerper med att vi har snö nu,dock så pass lite att gräsmattan lyser igenom men det är vitt i alla fall. Kallt är det med ,termometern säger +2 men givaren är i kuvösen,så gissar på runt 0 an - någon -grad.
Och jag som måste halka in till byn :nailbiting:

Håller på och varmkör traktorn så jag kan skotta min egen gård nu när jag skottat åt andra .Det kom inte så mycket ca 1,5 dm men skönt att få bort den ändå nu när det inte ska komma någott på länge !

@cili kanske har någon idé om en sådan pulsklocka?
@Diabetikern
Jag har en Suunto Ambit3 Sport, den är fantastisk! Puls, sömn, gps (som är snabb!), man kan anpassa vilka sporter man vill ha tillgängliga (allt från ridning till yoga via motorsport), en riktigt bra hemsida där materialet laddas upp automatiskt, rutter man kan göra själv eller ladda ner sånna som andra gjort, en hel massa appar... Dessutom är den rätt snygg!

Känner mig på osedvanligt dåligt humör idag :cautious::meh: Brukar iofs oftast vara omotiverat glad men nu känner jag mig rätt småsur faktiskt. Gnällde lite till en kompis på messenger och nån minut senare ringde hon upp och sa att hon fixat bord på en av mina favorithak, dragit ihop ett gäng och tänker nu bjuda mig på margaritas och tapas ikväll! :banana:

Varför kan saker inte bara gå bra nån gång?
Praktikplatsen har avbokat pga personliga skäl. Så nu står jag utan plats att vara på i Västmanland, och har sagt upp lägenheten i Göteborg. Helvetes jävla fan.

Nej vad trist @cili :down:
Hoppas det löser sig på något vis.

Jag är hungrig men för slö för att göra mat :p
Ska skriva klart etikarbete och gå över till föräldrarna och hämta mina hörlurar. Hade visst glömt de där igår

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag hittade ett inlägg med en... Pinne, typ. Är det någon som vet vad sjutton den här gröna pinnen som armeringsnätet vilar på kallas...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
501
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Det finns flera anatomiskt utbildade här, så jag hoppas på svar... Frågan är: Sitter det något ligament/-fäste på båtbenet (i handen)...
Svar
3
· Visningar
316
Senast: ameo
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 78 79 80
Svar
1 597
· Visningar
54 577
Senast: Asko