Bukefalos 28 år!

Vad sjutton heter jag här egentligen?!

Mitt nick är astöntigt, en förkortning för what you see is what you get. :p Tror jag var 16 när jag tog det, inspirerad av en namne på Lunarstorm haha. Orkar dock inte byta nu.

I början av min bukekarriär hade jag ett annat nick, mitt efternamn. Bytte för att jag inte ville vara så lätt att känna igen.
 
Mitt namn är mitt alterego som hängt med i måååånga år. Används när jag känner mej gammal, oavsett om det gäller kroppen eller själsligt, vilket jag gör väldigt ofta :grin:
Namnet har jag använt i olika varianter, men alltid med Agda, till alltifrån bloggar, Insta och nätdejtingsidor :D
 
Mitt nick är astöntigt, en förkortning för what you see is what you get. :p Tror jag var 16 när jag tog det, inspirerad av en namne på Lunarstorm haha. Orkar dock inte byta nu.

I början av min bukekarriär hade jag ett annat nick, mitt efternamn. Bytte för att jag inte ville vara så lätt att känna igen.

Jag har alltid funderat över ditt nick när jag ser det, vart det kommer ifrån. Nu vet jag! :angel::D
 
Mitt nick här är typ världens tråkigaste. Finns ingen riktigt jättelogisk förklaring till det, men när jag skulle regga mig stod det emellan att använda något av mina dåtida IRL-smeknamn (Anti/Antibiotika) eller något som inte på samma sätt kunde knytas till mig. Och då valde jag det senare, och i brist på annat tänkte jag att jag gillar dressyr, är tjej och född 1997. Så kul var det.....
 
Gnist eftersom jag då hade världens coolaste och snällaste shettisdam vid namn Gnista och sen tycker jag det passar mig rätt bra, jag är en kvinna med gnist, lite lagom eldfängd liksom :D
Där raserade du min bild om Islänningen @Gnist, jag red en som hette Gnista och var absolut inte shettis men lika envis ibland.
 
Mitt nick är astöntigt, en förkortning för what you see is what you get. :p Tror jag var 16 när jag tog det, inspirerad av en namne på Lunarstorm haha. Orkar dock inte byta nu.

I början av min bukekarriär hade jag ett annat nick, mitt efternamn. Bytte för att jag inte ville vara så lätt att känna igen.

Det hade jag aldrig kunnat lista ut. Jag har funderat någon gång på vad ditt nick kan vara för något, utan framgång :laugh:
 
Jag blev medlem 2005 och hade då föramn_efternamn som nick. Efter några år ville jag byta eftersom jag ville vara mer anonym. Läste en kurs på universitetet om diskursanalys och kom inte på något bättre. Lagom pretentiöst!
 
Jag blev medlem 2005 och hade då föramn_efternamn som nick. Efter några år ville jag byta eftersom jag ville vara mer anonym. Läste en kurs på universitetet om diskursanalys och kom inte på något bättre. Lagom pretentiöst!

När jag tänker på diskurser tänker jag automatiskt på Michel Foucault, vilken är en slags litterär-filosofisk mardröm för mig, så jag har tänkt att "Vem gillar denna man som jag alltid undvikt i den mån jag bara kunnat?". :D
 
Mitt nick är mitt dåvarande nick på bilddagboken, HATAR det idag och tycker det är apnördigt men ids inte byta :p
 
Jag har alltid funderat över ditt nick när jag ser det, vart det kommer ifrån. Nu vet jag! :angel::D

Det hade jag aldrig kunnat lista ut. Jag har funderat någon gång på vad ditt nick kan vara för något, utan framgång :laugh:

Ja det är alltid någon som får sinnesfrid när jag berättar vad förkortningen står för i såna här trådar. ;)

Kanske inte ska säga det fler gånger utan förbli lite mer mystisk (?). :D
 
Jag rollspelade en hel del en gång i tiden och en karaktär som jag höll på med länge hade jag döpt till Asko (betyder magi i någon version). Jag gillade verkligen det namnet och använde det, fick sen skapa nytt konto och la till 2 - dvs AskoII. Det fastnade.
Men så medan jag spelade i en ulvlek här så sa någon att de hade läst det som att jag hade askoll (med litet L istället för stort i) - det är verkligen INTE något som jag har, herregudnej :eek: så jag bytte illa kvickt till bara Asko igen :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 228
Senast: Nahar
·
Övr. Hund Tror ni det? Läste att hundar kan lukta till sig känslorna vi har. Jag vet att min hund vet hur jag mår till stor stor del, det är jag...
Svar
14
· Visningar
2 399
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 851
Senast: Zpunk
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 678
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp