Bukefalos 28 år!

Vad sjutton heter jag här egentligen?!

Mitt kommer av en låt som heter Purity. Men Purity var upptaget.. och jag var ju sådär metalcool så 666 kändes bra. Nu känns det väl sisådär. Funderar på att byta. Man kanske kan byta namn och ha samma bild så mildrar man chocken lite. Fast vet inte om det nya jag funderar på är så mycket bättre *s*
 
Jag kör med samma användarnamn på de flesta sidor. Sthu, första bokstaven imitation förnamn och det första tre i efternamnet. Kreativt :up:
 
Min favorit i den grekiska mytologin har alltid varit Pallas Athena och mitt förnamn är grekiskt så därför valde jag athena till min första emailadress. Sedan har athena hängt med i olika konstellationer sedan dess (1995).

Arabians är ganska självklart, jag har varit arabhästnörd sedan jag var 11 år (blir snart 44 :o) :D

Avataren är ett av mina mer lyckade foton, det är hingsten Insh Allah på utställning när han var unghingst.
 
Jag heter samma överallt. Lätt att komma ihåg. :D

Verkar inte vara många som vill använda ordet Diabetiker. Förr ofta men nu är det tydligen mer eller minder ett skällsord. Man har Diabetes men är inte Diabetiker. För mig är det samma.

Kanske inte världens roligaste men det fungerar. Svårt att glömma bort om inte annat :rofl:
 
När jag tänker på diskurser tänker jag automatiskt på Michel Foucault, vilken är en slags litterär-filosofisk mardröm för mig, så jag har tänkt att "Vem gillar denna man som jag alltid undvikt i den mån jag bara kunnat?". :D
Vi pratade faktiskt inte om Focault, kursen var mer praktiskt inriktad, tänk textbehandling. Focault har jag lyckats slippa!
 
Mitt nick är astöntigt, en förkortning för what you see is what you get. :p Tror jag var 16 när jag tog det, inspirerad av en namne på Lunarstorm haha. Orkar dock inte byta nu.

I början av min bukekarriär hade jag ett annat nick, mitt efternamn. Bytte för att jag inte ville vara så lätt att känna igen.
Och jag har inte ens fundera. För mig är det ett uttryck.

Det du ser är vad du får - inget fjäsk, inget lurenderejeri. Såhär är jag. Take it or leave it.

Så jag har hela tiden uppfattat det rätt kaxigt. Riktigt bra som nick!
 
Jag har haft ett annat nick tidigare men det var inte så anonymt, hette typ förnamn och första bokdtav i efternamn. I en diskussion här på buke som jag upplevde som lite obehaglig bestämde jag mig för att byta just för att det skulle bli lite mer anonymt.
Jag högg nog bara något då, ingen särskild tanke bakom :D
 
Mitt nick är astöntigt, en förkortning för what you see is what you get. :p Tror jag var 16 när jag tog det, inspirerad av en namne på Lunarstorm haha. Orkar dock inte byta nu.

I början av min bukekarriär hade jag ett annat nick, mitt efternamn. Bytte för att jag inte ville vara så lätt att känna igen.
Men! Jag trodde ju det var nåt welshnamn :rofl: (hästnamn alltså)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 242
Senast: Nahar
·
Övr. Hund Tror ni det? Läste att hundar kan lukta till sig känslorna vi har. Jag vet att min hund vet hur jag mår till stor stor del, det är jag...
Svar
14
· Visningar
2 407
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 866
Senast: Zpunk
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 755
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp