Bukefalos 28 år!

Vad sjutton heter jag här egentligen?!

latest


Jag ser varken ut som Malibu Stacy eller känner mig som en docka men av någon anledning som jag verkligen inte kommer ihåg valde jag det som nick. Är inte ens ett direkt fan av Simpsons även om jag inte ogillar serien heller.
Rätt töntigt tycker jag just nu, men vill inte byta för då vet ju ingen vem jag är längre :p
Har haft detta konto sedan 2006 men hade faktiskt ett annar konto och nick innan, var dock mest inne och läste och skrev inte så mycket. Efter en paus på några år så hade jag glömt bort lösenordet och skapade då ett nytt konto istället.
 
latest


Jag ser varken ut som Malibu Stacy eller känner mig som en docka men av någon anledning som jag verkligen inte kommer ihåg valde jag det som nick. Är inte ens ett direkt fan av Simpsons även om jag inte ogillar serien heller.
Rätt töntigt tycker jag just nu, men vill inte byta för då vet ju ingen vem jag är längre :p
Har haft detta konto sedan 2006 men hade faktiskt ett annar konto och nick innan, var dock mest inne och läste och skrev inte så mycket. Efter en paus på några år så hade jag glömt bort lösenordet och skapade då ett nytt konto istället.

Jag har undrat så länge om det var därifrån nicket kom, äntligen sinnesro:D

Kl

Favorit islandshästen heter så. Tror det är ett rätt ovanligt namn och jag blir alltid så glad när jag säger det :p
 
Hade ett annat nick första här på Buke som jag hade i två år. Behövde regga ett nick för att ställa en fråga och eftersom mina första alternativ redan var upptagna då så fick jag ta något annatm men jag kände mig aldrig bekväm med det nicket.

Paddington reggade jag 2004 och det syns väl varifrån namnet kommer ;)
Har inga som helst planer på att byta nick :)
 
Mitt nick kommer från att jag läste om en elefantunge på en djurpark som skulle döpas till Monifa. Ordet betyder "jag är lycklig". Använt det på en hel del forum och är fortfarande bekväm med det :)

Innan hette jag Krulidut på buke och reggade mig nånstans runt 2004 :)
 
Jag hette cillamuffins innan... Kom från min allra första email som skapades på en datorlektion i början/mitten på 90-talet. Sedan hängde det med alldeles för länge. Tydligen finns det något som kallas Chilla muffins som jag nog inte vill associeras med ;)

Nuvarande namn är en blandning av mina hundars namn. Minina, Loke, Sarek och Rio.
 
Mitt nick kommer från att jag läste om en elefantunge på en djurpark som skulle döpas till Monifa. Ordet betyder "jag är lycklig". Använt det på en hel del forum och är fortfarande bekväm med det :)

Innan hette jag Krulidut på buke och reggade mig nånstans runt 2004 :)

Jag hette cillamuffins innan... Kom från min allra första email som skapades på en datorlektion i början/mitten på 90-talet. Sedan hängde det med alldeles för länge. Tydligen finns det något som kallas Chilla muffins som jag nog inte vill associeras med ;)

Nuvarande namn är en blandning av mina hundars namn. Minina, Loke, Sarek och Rio.

Men what, hade inte gissat att det var ni bakom era tidigare nick :D
 
Jag är inte superaktiv på buke längre. Förr i världen var jag här inne varje dag och läste och skrev hej vilt. Nu är det lite periodvis. Senaste gångerna när jag läst mitt eget nick har jag undrat vad tusan det är jag döpt mig själv till egentligen. Nyponros? Really? Mitt 28åriga jag skulle kanske inte välja att kalla mig själv för nyponros. Mitt 15-16åriga jag tyckte det var gulligt och lite fint sådär.

Har ni nick som ni idag gillar och står för? Har ni någon gång bytt nick? Varför isåfall, för att ni skämdes eller för att ni inte tyckte det stämde med er själva längre?

Jag vill ju inte att ingen ska känna igen mig. Samtidigt vet jag inte vad jag skulle heta istället... Kanske bara ska låta det vara. :D

Mitt nick är smeknamnet jag hade på en häst.
Ganska fånigt men helt OK.
 
Teilani var en karaktär från Star Trek som jag tyckte var cool. Nu har använt det så länge som alias på nätet att det känns som mitt eget namn. Mitt "internet-alterego", som trots allt inte skiljer sig så mycket från mig själv.
 
Jag har typ alltid varit vallhund, eller iaf sedan vovve,nets födelse. På AoH blev mitt konto saboterat så jag fick skaffa ett nytt, då blev jag Vallis efter ett smeknamn jag fått av en annan användare.
 
När jag tog mitt nick så var jag inte speciellt aktiv här så jag tog nått som jag skulle komma ihåg mellan gångerna jag loggade in.
Voff var smeknamnet på den tik jag hade då.
Trivs med det. Det är kort och lätt.
 
När jag var tonåring och ställde upp tuppkammen oftare än jag gör nu, brukade jag se ut som en sån där fraggel. Vid något tillfälle rakade jag zebramönster på sidorna av huvudet och en kompis kallade mig då för fraggelzebra. Hängde med som internetnick och var praktiskt nog inte upptaget någonstans.
 
Håller på med islandshästar, så blev ett isländskt namn med anknytning till mitt eget. Hade ett annat namn på de flesta andra forum, också knutet till mitt, men det var upptaget när jag skulle regga mig här, så tvingades vara lite kreativ. :p
Gillar namnet fortfarande, kanske just för att det är kopplat till mitt eget.
 
Jag valde mitt nick i ett infall av kaxighet. Det är latin och betyder "obesegrad". Passande då jag har varit med om rätt mycket skit i mitt liv men envist hänger kvar. :devil:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 238
Senast: Nahar
·
Övr. Hund Tror ni det? Läste att hundar kan lukta till sig känslorna vi har. Jag vet att min hund vet hur jag mår till stor stor del, det är jag...
Svar
14
· Visningar
2 404
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 858
Senast: Zpunk
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 741
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp