Vad sjutton säger hon?

Tassetass

Trådstartare
Dottern har snöat in på ett ryskt barnprogram där ett visst ord utropas i en hel del avsnitt. Det låter typ som "jolkar" eller "jonkar" eller nåt ditåt.

Här (vid 3:30):


Och här (vid 6:00):


VAD säger hon? Har sett avsnitten på engelska och svenska också och försökt använda google translate, men jag får inte grepp på ordet.

HILFE!
 
Dottern har snöat in på ett ryskt barnprogram där ett visst ord utropas i en hel del avsnitt. Det låter typ som "jolkar" eller "jonkar" eller nåt ditåt.

Här (vid 3:30):


Och här (vid 6:00):


VAD säger hon? Har sett avsnitten på engelska och svenska också och försökt använda google translate, men jag får inte grepp på ordet.

HILFE!

Mini-tassen kommer prata ryska med mor och far :love: :rofl:
 
Vi tyckte A hade så svårt för färger och vad de heter tills vi insåg att han försökte säga färgerna delvis på engelska. Så blir det när ungen får titta för mycket på youtube :rofl:
 
Dottern har snöat in på ett ryskt barnprogram där ett visst ord utropas i en hel del avsnitt. Det låter typ som "jolkar" eller "jonkar" eller nåt ditåt.

Här (vid 3:30):


Och här (vid 6:00):


VAD säger hon? Har sett avsnitten på engelska och svenska också och försökt använda google translate, men jag får inte grepp på ordet.

HILFE!

Betyder det inte gran?
 
Åh, råkade hamna framför det programmet när jag var barnvakt för några veckor sedan.
Helt underbart! Jag fortsatte titta även efter att barnet somnat :angel:
 
Dottern har snöat in på ett ryskt barnprogram där ett visst ord utropas i en hel del avsnitt. Det låter typ som "jolkar" eller "jonkar" eller nåt ditåt.

Här (vid 3:30):


Och här (vid 6:00):


VAD säger hon? Har sett avsnitten på engelska och svenska också och försökt använda google translate, men jag får inte grepp på ordet.

HILFE!
Min elev Zuhra säger att det betyder gran - och att hennes barn älskar serien.
 
Dottern har snöat in på ett ryskt barnprogram där ett visst ord utropas i en hel del avsnitt. Det låter typ som "jolkar" eller "jonkar" eller nåt ditåt.

Här (vid 3:30):


Och här (vid 6:00):


VAD säger hon? Har sett avsnitten på engelska och svenska också och försökt använda google translate, men jag får inte grepp på ordet.

HILFE!

Mina barn gillar också Masha. Mitt råd är att skaffa netflix, om ni inte redan har det, så kan hon titta på Masha på svenska.
 
Yep.

"Kan du säga nånting annat än nej?"
"Neeeeeej."
Vår dotter har faktiskt börjat säga "aaa" ibland. Mest på frågor som "vill du ha banan?" och "har du lekt med XX på dagis i dag?".

Annars är det mest nej, men det är kul att det kan komma i så varierande tonfall!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått för mig att jag vill lära mig lite spanska och har anmält mig till en distanskurs hos Komvux. När jag var yngre avskydde...
2
Svar
33
· Visningar
2 407
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Två månader har gått nu, och jag har faktiskt börjat gilla mitt nya jobb. Tycker att det börjar funka bättre och bättre, och jag känner...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 994
Senast: Alexandra_W
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp