Bukefalos 28 år!

Vad ska det bli för hund?

Sv: Vad ska det bli för hund?

Shappen verkar gå i mode på min hemmaklubb nu. Jag har träffat en som som verkar vara en rolig hund (han är rätt lik min hund ;)). Resten är tråkiga och rätt otrevliga. Men det kan ju ha med linjer att göra, tror de kommer från samma ställe.

Det är tydligen inte ovanligt att de är svåra och inte så superkul i psyket.
 
Sv: Vad ska det bli för hund?

Det är tydligen inte ovanligt att de är svåra och inte så superkul i psyket.

Hoppsan!
Vilken tur jag hade när jag köpte ryamattan:love:
Då ska jag genast sluta göra reklam för en underbar ras, och istället varna ev. köpare för rasen.
Tack!:crazy:

*Jenny*
 
Sv: Vad ska det bli för hund?

Fast man ska varna också tycker jag, alla raser har problem både fysiskt och mentalt.

*kl*
Kan varna det jag vet om briarden också;)
Det finns könsbunden aggressivitet, men oftast på de skarpare. Dessutom funderar jag också hur mycket det är en uppfostringsfråga. Min tik var inte aggressiv innan hon fick däng av tre olika tikar, efter det sa hon hellre till först. Sen eftersom det oftast visas på de skarpare individerna så kanske det är så att ägaren brister i hanteringen? Vet en som bara har väldigt tuffa hanar utan problem, men hon är duktig också.

Den som var värst av mina två var den första, men den hunden gick inte heller att klippa klorna på utan att sitta på honom. Ändå betedde han sig bättre med mig än ägaren tydligen.

Inga direkta rädslor förekommer, endast på enstaka exemplar. De mognar sent vilket kan leda till att man har en unghund ett tag, en del tikarna blir döva under löp också. Men det är nog inte just speciellt för briarden;) Men arg blir man ändå när hunden helt plötsligt har glömt bort vad "hit" betyder och springer glatt åt andra hållet.
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 148
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 280
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 367
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej! Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag tänkte att jag börjar att kolla här om någon har något tips på hur man kan lösa...
2
Svar
33
· Visningar
3 437
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp