Vad ska jag baka?

Min tur att ta med fika tills nästa personalmöte, men vad ska jag baka? Vi är i runda slängar 20 personer, så jag tänker baka i långpanna? Vill inte behöva ha något tillbehör som typ grädde eller vaniljsås till, blir bara jobbigt att frakta. Och gärna så lite ”kladd” som möjligt för att underlätta bilfärden till jobbet. Inte tusen olika konstiga ingredienser, för jag bakar sällan och vill inte köpa på mig en hel förpackning av något som jag ska använda två matskedar av typ.

Morotskaka och vanliga (tråkiga) kärleksmums går bort.

Tips? :angel:
De här är SUPERGODA:
https://mykitchenstories.se/vaniljrutor-med-apple/
 
Är det bara jag som tycker att det låter Fruktansvärt att ha som regel eller tradition att någon bakar till personalmötet. :eek: Så hemskt, det ska givetvis företaget stå för. Jag hade haft totalångest och fått spendera hundratals kronor på bageriet istället.

Men mer on topic gillar jag toscarutor typ, eller hallongråttor eller sega rutor. Allt i långpanna! Jag gillar inte choklad. ;)

Vi har ett rullande schema till månadsmötet. Vi turas om att fixa frukost. Men det är naturligtvis företaget som står för kostnaden. Man sparar kvittot och sen får man tillbaka det på lönen. Man behöver fixa frukosten ungefär en gång per 1,5 år så det är inte speciellt betungande.
 
Senast ändrad:
Apropå den stora andelen ägg i kylen vill jag tipsa om ägg i ugnen.
Knäck ett ägg per muffinsform, sedan kan du ha ha i vad du känner för. Typ skivad skinka/salami/lök/svamp/paprika vad man nu vill ha. Är man sugen kan man ha ost ovanpå. In i ugnen i 20 minuter på 225 grader för fast äggula.
 
Bakar alltid 3x3x3 kakan, 1 del mjöl, en del socker, 1 ägg, 1/2 till 1 tsk bakpulver, ev smör men inte nödvändigt.
Blanda ihop lägg i form med någon frukt tex, kanel/ äpplen, björnbär, hallon, plommon osv.
Till långpanna 9x9x9. Baka den så att den är lite kladdig i mitten.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Mat Hej!Jag tänkte bjuda på fika på jobbet nästa vecka. Finns det något som imponerat lite i alla fall som en som inte är super haj på att...
Svar
14
· Visningar
884
Senast: sthu
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 286
Övr. Barn Dottern fyller snart år och pekade ut en tårta hon ville ha. Den innehåller dock både grädde och sylt vilket hon avskyr. Så jag vet hur...
2
Svar
27
· Visningar
4 151
Senast: Badger
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 434
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp