Vad ska jag ha?

Tramptass

Trådstartare
Min mobil dog "spruckna-display-döden" och nu kämpar jag med en samsung x-cover som inte faller mig i smaken.
Budgeten för en ny är inte så stor, någonstans runt 2000:-. Jag vill kunna surfa lite, spela något spel, knäppa lite bilder, ha lite appar och använda storytel. Inget avancerat egentligen.
Har kikat på samsung galaxy s3 mini, är den bra? Eller ska jag köpa en xperia V som jag hade tidigare? Ska jag testa något nytt?

Vad har du för smartphone?
Vilken är dess styrkor och svagheter?
 
Spruckna-display-döden kan vara ytterst tillfällig.
Min har spruckit två gånger och jag har reparerat på iPhone reparatören för under 600 kronor (en halvtimme tog det senaste gången)
 
Om du gillade Xperia V ser jag ingen anledning att byta och de går på ca 2000kr. Jag älskar min Xperia ZR (förutom att den är stor som en halv TV man det är ju alla). Innan hade jag en Xperia Active och främsta anledningen till att jag bytte upp mig var att jag ville ha 4G, annars var den toppen.

Samsung kommer jag inte överens med men har iofs bara en Galaxy Young som backup-telefon.
 
Trivs du med din gamla så skaffa en likadan om den gamla inte går att laga för en mindre kostnad.

Jag har en samsung galaxy s3 och är supernöjd, jag läser, kollar film/serier, tar kort, spelar osv på den. Den har i mitt tycke inga minus.
Tyvärr har jag ett kraschat glas på den som måste bytas och det ger en kostnad på 1800 på de flesta ställen eftersom de byter displyen också. Efter mycket googlande så har jag hittat en sida som bara byter glaset för dryga 500 så jag hoppas det kommer att funka.
 
Jag hade en Xperia Go innan och nu har jag en Samsung S4 mini. Tycker bättre om S4an faktiskt, väldigt bekväm storlek för mig som inte vill ha en jättetelefon
 
Spruckna-display-döden kan vara ytterst tillfällig.
Min har spruckit två gånger och jag har reparerat på iPhone reparatören för under 600 kronor (en halvtimme tog det senaste gången)

Tyvärr började den ge upp för mycket i batteritid och hade slutat fungera för handsfree för att det ska vara värt att kosta på den. Annars hade det varit ett bra förslag :)

Om du gillade Xperia V ser jag ingen anledning att byta och de går på ca 2000kr. Jag älskar min Xperia ZR (förutom att den är stor som en halv TV man det är ju alla). Innan hade jag en Xperia Active och främsta anledningen till att jag bytte upp mig var att jag ville ha 4G, annars var den toppen.

Samsung kommer jag inte överens med men har iofs bara en Galaxy Young som backup-telefon.

Jo jag gillade min V, förutom att den drog en del batteri men å andra sidan, vilken smartphone gör inte det om man använder den till allt möjligt under en dag?

Trivs du med din gamla så skaffa en likadan om den gamla inte går att laga för en mindre kostnad.

Jag har en samsung galaxy s3 och är supernöjd, jag läser, kollar film/serier, tar kort, spelar osv på den. Den har i mitt tycke inga minus.
Tyvärr har jag ett kraschat glas på den som måste bytas och det ger en kostnad på 1800 på de flesta ställen eftersom de byter displyen också. Efter mycket googlande så har jag hittat en sida som bara byter glaset för dryga 500 så jag hoppas det kommer att funka.

Jo jag trivdes med den och den går fortfarande att få tag på :). Däremot hade s3 mini en trevligare prislapp just nu (det var väl ungefär absolut sämsta möjliga tidpunkt att få en trasig mobil på ur mitt kontos perspektiv sett) så därför kom den med som ett alternativ.

Läste en recension där man slog ner på kameran i s3mini och då blev jag lite tveksam.
 
Jag vill rekommendera Nokia Lumia! Det är en windows phone, så nackdelen är att det inte finns så många appar eftersom de flesta är anpassade för iPhone eller Android. Jag är dock helsåld på min, och har då haft diverse olika android telefoner innan. Ingenting som krånglar, den är snabb och har lååång batteritid :)
 
Och jag hatar Lumia. Jag tycker de har kort batteritid, strular och har urdumma funnktioner. Aldrig i livet Lumia.

Samsung är smidig, och de verkar ha bra batteritid. Modell tror jag inte spelar så stor roll.
 
Jag gick från xperia go till Samsung galaxy core plus och ångrar mig inte för fem öre! Till och med halvt teknikanalfabetiska jag har lyckats få till många bra funktioner och med ett extra minneskort i blev den ännu bättre :)
 
Har en Xperia Go och är nöjd, kanske att den drar rätt mycket batteri men annars fungerar den fint för det jag använder den till: Prata i telefon, surfa på fb, buke mm, spela några spel och spotify :)
Hade innan en Xperia Active och var nöjd med den också, men den gick samma öde som din - displaydöden... :(
 
Och jag hatar Lumia. Jag tycker de har kort batteritid, strular och har urdumma funnktioner. Aldrig i livet Lumia.

Oj, där ser man! Så olika det kan vara :) Men kort batteritid? Vad jämför du med då? :O Mina android-telefoner har jag behövt ladda varje natt, min Lumia laddar jag kanske 2 nätter i veckan. När Lumian varnar för dåligt batteri kan det ta upp till 12 timmar innan den dör om jag inte använder den mycket, motsvarande tid för mina androids har varit kanske max en timme. Var batteriet i din Lumia sämre än mitt kanske? Eller har vi helt enkelt olika åsikter om vad som är bra/dålig batteritid? Har det kanske rentav varit mina android-telefoner som varit kassa? :P
 
Har en Xperia Go och är nöjd, kanske att den drar rätt mycket batteri men annars fungerar den fint för det jag använder den till: Prata i telefon, surfa på fb, buke mm, spela några spel och spotify :)
Hade innan en Xperia Active och var nöjd med den också, men den gick samma öde som din - displaydöden... :(
Jag avverkade två st Go, de höll 6 månader var :D Ffa så är usb.kontakten känslig och stiften där i bryts oerhört enkelt om man råkar sätta i laddaren lite snett eller så.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min Samsung Galaxy S7 börjar sjunga på sista versen, nu senast så är det 3,5 mm uttaget som börjat glappa. Skärmen är kass efter en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 735
Äldre Som rubriken lyder letar jag efter en schysst mobil som tål fukt och att bli tappad. Jag vill att den ska vara snabb, inte ta tid på...
2
Svar
31
· Visningar
1 888
Senast: Lipperta
·
IT & mobiler Ufot har (nästan) bestämt sig för att att anamma den tekniska revolutionen och lägga undan mobilen från medeltiden och skaffa en...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Peak
·
Äldre Jag ska få en smartphone. Dessvärre har jag ingen som helst aning om vilka som är bra eller inte, och diverse tekniska data säger mig...
2
Svar
27
· Visningar
2 766
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp