Bukefalos 28 år!

Vad ska man skriva?

F

Fnattisen

Jag håller just i denna stund på att skriva ett mejl till en uppfödare som söker fodervärdar till ett par av sina valpar. Det är ett fodervärdsavtal i likhet med FHTE's, att man har hunden tills den är ca. 18 månader och då lämnas den tillbaka till uppfödaren som utbildar hunden och sedan säljer den vidare.

Problemet är bara att jag inte har någon aning om vad jag ska skriva!
Är det någon som har skrivit själv, eller iallafall vet vad de vill att man ska ha med i ansökan? Min text blir bara osammanhängande, och dessutom väldigt kort, och det är inget jag vill skicka till de.. :confused:'

Hjälp, tack! :bow:
 
Sv: Vad ska man skriva?

Tja, något de vill veta är väl tidigare erfarenhet av hund och hur mycket du är hemma om dagarna. Jag antar att du skall ge hunden en grundläggande uppfostran. Det var det som jag kom på med en gång.
 
Sv: Vad ska man skriva?

Det sistnämnda skrev jag precis till, haha! :D

Jag har hitills skrivit hur länge vi haft hund, rabblat upp de djuren vi har nu, sagt att vi bor i lägenhet och lite smått och gått. Det kanske räcker så? Vill de veta mer så frågar de ju, och dessutom så har de min referens Camilla att ringa till :crazy: :angel:
Men nej, ska minsan skriva lite till.. Få med så mycket som möjligt! :D
 
Sv: Vad ska man skriva?

Nu är mejlet skickat, hoppas de tycker att vi är av rätta virket! :bump:

Kan man radera en tråd? Det känns onödigt att den här finns kvar om den inte används :crazy:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 267
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 185
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 355
Senast: geting
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 224
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp