Vad ska vi ha för internet?

Net1 som kör obegränsad data för 349 kr/mån. Vi kör ca 100 gigabyte per månad utan problem.

Net1 är bra på det sättet att de verkligen allokerar bandbredd åt kunden på önskad mast i närheten vilket ökar kapaciteten och robusthet (gäller bara abonnemang med obegränsat data). Har runt 8 Mbit idag. Nackdelen är om man reser bort med sitt modem, då funkar det sämre.

Man bör ha extern antenn om man inte bor precis invid masten.
 
Så är men inget mer har hänt efter detta nej så jag tror inte det blir mer om ni inte kopparledningen försvinner inom det närmaste
Sen är det tråkigt för bara det hade varit framfört på annat sätt så hade det blivit ett ja, för egentligen är det inga bakåtsträvare.
 
Net1 som kör obegränsad data för 349 kr/mån. Vi kör ca 100 gigabyte per månad utan problem.

Net1 är bra på det sättet att de verkligen allokerar bandbredd åt kunden på önskad mast i närheten vilket ökar kapaciteten och robusthet (gäller bara abonnemang med obegränsat data). Har runt 8 Mbit idag. Nackdelen är om man reser bort med sitt modem, då funkar det sämre.

Man bör ha extern antenn om man inte bor precis invid masten.
299 står det på hemsidan, kolla upp det!
Vad bra att du kan använda 100 gb, jag tror inte vi kommer gå över det och inte över 50 om nu inte tvn drar.
En antenn är inga problem att ordna heller :)
 
Enligt Net1 skulle vi ha god täckning (har ingen mobiltäckning), men vi hade m e m ingen täckning alls. Hade hemma deras grejor och provade. Hade varit skönt att komma från ADSL, men icke.
 
Vi bor på landet och använder mycket internet. Vi har testat adsl och net1. Trots att vi ska ha mycket god täckning på net1 så fungerade det inte alls. Nu kör vi det som funkar, Tele2 mobilt bb. Men, hade jag inte jobbat där så hade det varit dyrt för oss. Ni har jag precis höjt surfmängden, innan hade vi 80gb och det räckte inte hela månaden.
 
299 står det på hemsidan, kolla upp det!
Vad bra att du kan använda 100 gb, jag tror inte vi kommer gå över det och inte över 50 om nu inte tvn drar.
En antenn är inga problem att ordna heller :)

Det tillkommer 50 kr för modemhyran.

Ni andra, Net1 uppgraderade hela nätet till 4G i höstas så täckningsgraden har förändrats och hastigheten gått upp rejält. Om ni testat tidigare så kan det ha ändrats.

Men som med alla mobila bredband så ska man testa och se att man är nöjd på exakt den plats man ska använda det på. De flesta operatörer har bra villkor för det.

Med riktantenn pallar Net1 många mil till masten eftersom teknologin de använder är överlägsen i räckvidd jämfört med alla andra. Å andra sidan har de använt det faktumet för att ha färre master.
 
Det tillkommer 50 kr för modemhyran.

Ni andra, Net1 uppgraderade hela nätet till 4G i höstas så täckningsgraden har förändrats och hastigheten gått upp rejält. Om ni testat tidigare så kan det ha ändrats.

Men som med alla mobila bredband så ska man testa och se att man är nöjd på exakt den plats man ska använda det på. De flesta operatörer har bra villkor för det.

Med riktantenn pallar Net1 många mil till masten eftersom teknologin de använder är överlägsen i räckvidd jämfört med alla andra. Å andra sidan har de använt det faktumet för att ha färre master.
Aha, vi hade tänkt betala allt på en gång
 
Det tillkommer 50 kr för modemhyran.

Ni andra, Net1 uppgraderade hela nätet till 4G i höstas så täckningsgraden har förändrats och hastigheten gått upp rejält. Om ni testat tidigare så kan det ha ändrats.

Men som med alla mobila bredband så ska man testa och se att man är nöjd på exakt den plats man ska använda det på. De flesta operatörer har bra villkor för det.

Med riktantenn pallar Net1 många mil till masten eftersom teknologin de använder är överlägsen i räckvidd jämfört med alla andra. Å andra sidan har de använt det faktumet för att ha färre master.
Vi testade i vintras, det var sämre än vårt adsl... Lämnade tillbaka inom ångerrätten.
 
Ni som föreslår fiberförening: TS har nog inte så mycket nytta av det just nu, det tar ett bra tag från start av förening till färdigt bredband. Dessutom är (som vanligt) bidragspengarna slut, så det lär ta minst 2-4 år om man börjar nu.

ADSL kräver att telefonstationen man hör till är uppgraderad för detta, OCH att man bor tillräckligt när stationen (2-3 km), annars fungerar det inte.

Vi, som sitter i samma situation som TS, och använder NET1.
Och det fungerar utmärkt. Inte bara så att det är bra sprutt, utan även att företaget fungerar bra, med en kundtjänst som svarar i telefon och har kompetenta medarbetare. Har man tekniska problem med utrustningen, så får man verkligen hjälp.

Jag rekommenderar verkligen NET1, vi har haft tjänsten i många år, och har egentligen inget att anmärka på.
 
Tips: Börja med att kolla på telias sida hur snabb adsl du KAN få till din fastighet. Vi har telia adsl och är mkt nöjda. Tror det går köra nätavgift och skippa traditionellt teleabb och välja annat bolag om du vill.
 
Som enmanshushåll toppar jag sällan över 60 Gb och jag använder internet mycket. Jag har Telenor med fri surf och ett tvillingkort som "inte finns" egentligen och betalar 349:- i månaden. Jag är helnöjd med Telenor.
 
Jo men säger max 40 GB
Det där är en förhandlingsfråga, eller råkade bli det när jag skaffade mitt. Dom ströp för dom som inte klagade men här fick dom först skäll och sen en chans att bättra sig och då fick jag fri surf + ett tvillingkort till mobilen också men dom har haft lite nytta av mig också då jag agerat "testbänk" för vissa applikationer.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 162
Senast: athena
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 542
Senast: LaMagia
·
Fritid Jag vill ha Internet för att kunna se Netflix och Viaplay på Tv:n har inget telejack eller ngt i lägenheten så att man kan ha fast...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp