Vad ska vi ha för internet?

Vi bor långt ifrån mast ute på landet där Telias adsl var sjukt segt o sjukt ostabilt. Nu har vi tele2 mobila och har runt 15-20 ned och 6 upp. Helt okej, Streamar aldrig utan vanlig surf.
 
Måste slänga in en varning för Net1! Det är den mest värdelösa skiten man kan ha. Kundtjänsten är jätteotrevlig, uppkopplingen bröts ofta av och på och av och på, dvs. flera gånger i veckan. Modemen gick sönder och skulle bytas ut och de ville givetvis inte betala frakt. Sedan har dom en "stopp" som säger att om du använder för mycket data så sänker dom din hastighet, vilket också suger om man streamar film eller tv eller behöver ladda ner större filer (hejdå windows uppdatering.) Det obegränsade är alltså inte obegränsat alls..

Så kort sagt, skaffa det inte. Vi stod ut med det i två år och skämtar fortfarande om hur värdelöst det var. Inte hört någon annan kund som varit nöjd förutom typ gamla Greta som använder datorn till att läsa Aftonbladet tre gånger i veckan.


(Vi har telia ADSL nu efter att ha flyttat, det är mycket mycket bättre.. Det säger väl något :angel: Telia ska dock inte ha kvar sitt ADSL via kopparnätet länge till.)
 
Måste slänga in en varning för Net1! Det är den mest värdelösa skiten man kan ha. Kundtjänsten är jätteotrevlig, uppkopplingen bröts ofta av och på och av och på, dvs. flera gånger i veckan. Modemen gick sönder och skulle bytas ut och de ville givetvis inte betala frakt. Sedan har dom en "stopp" som säger att om du använder för mycket data så sänker dom din hastighet, vilket också suger om man streamar film eller tv eller behöver ladda ner större filer (hejdå windows uppdatering.) Det obegränsade är alltså inte obegränsat alls..

Så kort sagt, skaffa det inte. Vi stod ut med det i två år och skämtar fortfarande om hur värdelöst det var. Inte hört någon annan kund som varit nöjd förutom typ gamla Greta som använder datorn till att läsa Aftonbladet tre gånger i veckan.


(Vi har telia ADSL nu efter att ha flyttat, det är mycket mycket bättre.. Det säger väl något :angel: Telia ska dock inte ha kvar sitt ADSL via kopparnätet länge till.)

Jag är supernöjd med Net1. Helt överlägset. Net1 har inte haft obegränsade abonnemang i 2 år. De kom i höstas.

ADSL som vi kunde ha innan blixten rev ledningarna i och utanför huset gav 0.25 Mbit upp o ned. Med Net1 har vi typ 8 Mbit ned och 4 Mbit upp. Sällan störningar.

Bra kundtjänst och lätt att få kontakt med riktiga tekniker.

Känner inte igen nåt av kritiken.

Givetvis är fiber eller bra ADSL att föredra. Men många av oss har inga sådana val.

Har tonårsbarn som spelar mycket online, laddar ned mängder av data, streamar Tv, osv. Fungerar bra. Ibland uppstår lite högre svarstider, ping, som det gör i alla mobila nätverk. Men oftast ligger det på typ 40ms.
 
Det är ca 3 år sedan vi hade det. Och du har rätt, jag gjorde ett syftningsfel. Menade obegränsad hastighet, vilket utlovades då, inte obegränsad data.

Kanske dom tagit till sig kritiken från kunderna och blivit bättre sedan dess. Flera av de svar jag fått från deras kundtjänst i supportfrågor var helt orimliga och inget man säger till sina kunder om man vill ha kvar dom.
 
Jag bor också på landet, har 3 bredband 100 GB. Det funkar bra men är dyrt. 499 kr tror jag det är.

Kollade på net1 men det verkar inte ha någon större täckning här.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 054
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 162
Senast: athena
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 540
Senast: LaMagia
·
Fritid Jag vill ha Internet för att kunna se Netflix och Viaplay på Tv:n har inget telejack eller ngt i lägenheten så att man kan ha fast...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp