Bukefalos 28 år!

Vad skull ni göra om ni fick 3000 kr extra i månaden?

I dagsläget hade jag nog lagt de pengarna på sparande, både buffert/studielånet/"moget" och mitt "passion & lycka-konto". Det sistnämnda är pengar till roligheter, men det kan vara alltifrån en kurs eller tatueringar till en häst.

Lite längre fram hade en del av pengarna gått till att börja rida igen.
 
Jag fick det i löneförhöjning för några månader sedan. :) Jag har ökat mitt sparande och unnar mig småsaker. Framförallt unnar jag min häst lite finare saker. Köper enbart det jag behöver men har utrymme att köpa lite finare märke.
 
Flytta. Fast får jag 3000 mer/månad så får jag nog inget bostadstillägg längre så det är tveksamt om jag skulle kunna flytta ändå.

Så blir väl att spara.
 
Som rubriken säger, vad skulle ni göra med en extra summa pengar? Man drömmer alltid om en trissvinst på 25k i månaden, men även 3000 kr kan göra rätt stor skillnad?

Jag skulle nog spara, både generellt och till någon resa och unna mig att boka in städning ibland, det är vardagslyx för mig!

Jag skulle spara allt, tråkig som jag är.
 
Jag tänkte när jag såg tråden att det säkert är många som skulle vara så duktiga och spara, och mycket riktigt!

Och efter lite funderande så inser jag att... ja, jag har låg inkomst och 3000 skulle ju verkligen behövas här, men.... bäst nytta hade jag nog haft av dem på ett sparkonto för framtida... tja, nöjen, utgifter, buffert. Nöjen, skrev jag nöjen? Och inte bara överleva. Göra roliga saker man då kan ha råd med, tex stanna kvar någon dag till i Nyköping när jag ändå är där, bara för att få lite semester tex. Sådana saker, återhämtning. Inte på prylar för det behöver jag inte. Jag har det jag behöver av materiella ting. Semester, social samvaro. Lugn och ro. Stressfrihet. Sådana saker, det har jag för lite av.

Det sägs att pengar inte kan köpa lycka, men på något vis upplever jag att det ändå behövs en liten slant för att kunna nå viss stressfrihet och lugn och ro.
 
Idag är jag mammaledig så just nu hade jag nog bara haft dom till att leva lite lyxigare. Eller ja, slippa hålla i pengarna på samma sätt.. 😁
I vanliga fall när jag får lön hade jag nog unnat mig städhjälp eller så småningom köpt en häst då vi precis blivit med stall 😊
 
Som rubriken säger, vad skulle ni göra med en extra summa pengar? Man drömmer alltid om en trissvinst på 25k i månaden, men även 3000 kr kan göra rätt stor skillnad?

Jag skulle nog spara, både generellt och till någon resa och unna mig att boka in städning ibland, det är vardagslyx för mig!
Skulle lätt åka in på pensionssparande, ju mer pengar där, desto tidigare kan jag ju gå i pension när jag fyllt pensionär :D :up:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 960
Senast: Fazeem
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 397
Senast: Badger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 878
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp