Vad skull ni göra om ni fick 3000 kr extra i månaden?

Om det hade varit möjligt hade jag gärna gått ner mer i arbetstid, men dels täcker det inte så stor del, dels vore det svårt att få till med nuvarande arbetsuppgifter.
Så jag hade troligen stoppat in det i sparande.
Kom på att jag nog hade lagt hälften av dem på hundträning 🙏
 
Jag tror jag skulle slappnat av mer och såg till att ha mat hemma hela tiden. Jag är lite snål mot mig själv, mycket generösare mot andra, och det vore skönt att inte hela tiden ha någon på axeln som säger "ska du verkligen"... Jag kommer kanske tjäna lite mer pengar under våren, men samtidigt vet jag att mitt nya jobbkontrakt tar slut i juli, så det är ju en stress att inte veta när nya uppdrag börjar. Så även om jag inte är orolig, så är jag ekonomisk på ett sätt som min familj inte är som de inte förstår hur jag tänker.
 
Jag hade nog sparat undan litegrann till en resa. Jag hade en mindre besparing för att kunna åka till Auschwitz längre fram men det åts upp av annat och står nollat nu utan möjlighet till att börja spara igen inom den närmsta tiden.
Sen hade jag förmodligen köpt kläder, någon kul växt och tankat bilen, och överlag varit rätt nöjd åt att inte behöva vända varje slant på det sätt jag gör idag utan att rentav kunna unna mig nånting och kunna bjuda tillbaka då jag alltid blir bjuden när jag och en vän käkar och sådär. Beroende på hur varje månatlig budget ser ut hade jag nog pytsat in extra på de avbetalningar jag har också.
 
Som rubriken säger, vad skulle ni göra med en extra summa pengar? Man drömmer alltid om en trissvinst på 25k i månaden, men även 3000 kr kan göra rätt stor skillnad?

Jag skulle nog spara, både generellt och till någon resa och unna mig att boka in städning ibland, det är vardagslyx för mig!
3000 efter skatt, förmodar jag.

Hade tagit tidigare pension, alternativt placerat pengarna för bästa utdelning inför pensionen.
 
Som student skulle det innebära att jag skulle backa lite mindre varje månad. Just nu lever jag på studiemedel+sparpengar..
 
Just nu när jag är föräldraledig skulle pengarna göra att jag kunde sno lite mindre från sparkontot, så jag hade helt enkelt använt pengarna i vardagen.
 
Pengarna hade oavkortat gått in på sparande med ett autogiro där pengarna dras på löningsdagen så att man inte ens hinner se dem på kontot innan de är borta.
 
Andas ut (lever på FK) nej men prenumerera på någon streamingtjänst igen då det inte är så mycket att kolla på när det kommer till gratisutbudet (TV).
 
Kanske få en möjlighet att inte gå back varje månad och inte behöva nalla av sparpengarna som inte räcker hur länge som helst. Till typ hyra, mat och lyxen att kunna ha två hundar.
 
Intressant fråga. Känner mig rätt bortskämd som får fundera en stund.

Första tanken sparande (vilket i förlängningen även blir bla renovering). Alternativ gå ner i tid eller kvitta det med redan planerat hundköp som väl äter upp drygt hälften i alla fall.

Sen insåg jag att det vi vill men inte tagit oss råd till är att skaffa (/leasa?) elbil.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 888
Senast: Fazeem
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 193
Senast: Badger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 814
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp