Vad skull ni göra om ni fick 3000 kr extra i månaden?

Unafraid

Trådstartare
Som rubriken säger, vad skulle ni göra med en extra summa pengar? Man drömmer alltid om en trissvinst på 25k i månaden, men även 3000 kr kan göra rätt stor skillnad?

Jag skulle nog spara, både generellt och till någon resa och unna mig att boka in städning ibland, det är vardagslyx för mig!
 
Som rubriken säger, vad skulle ni göra med en extra summa pengar? Man drömmer alltid om en trissvinst på 25k i månaden, men även 3000 kr kan göra rätt stor skillnad?

Jag skulle nog spara, både generellt och till någon resa och unna mig att boka in städning ibland, det är vardagslyx för mig!
Jag har en känsla av att jag efter några månader inte ens skulle märka av att jag hade 3000 kr extra..... :angel:
 
Spara, definitivt. Mitt sparande dog nästan helt när min lön gick ner med 7000 i månaden.
Skulle förmodligen bli lite knäpp i början dock, och köpa en massa tyg.
 
Hade kunnat tänka mig mycket olika ^^

Köpa häst när småbarnen blir större, gärna en vi kan ha glädje av tillsammans.

Spara, investera, köpa städhjälp, massage, behandling på salong (typ hår, pedikyr etc), lägga ofantligt mkt pengar på blommor och odling, köpa kurser och aktiviteter till barnen, olika upplevelser som paddling etc med familjen, köpa take away när man är trött, köpa hem lite extra fin mat och bjuda hem familj och vänner oftare och laga det tillsammans.

Säkert massa mer men det var det jag kommer på nu 😁
 
Betala elräkningen? :cautious:

Hade lagt större inbetalning på sparandet, köpt fler aktier. Mina favoriter är på rea just nu (halva priset) så jag hade gärna haft lite extra deg att handla för.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 890
Senast: Fazeem
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 212
Senast: Badger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 814
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp