Vad skulle ni betäcka med???

Cambrie

Trådstartare
Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR TACK!!!

Sto 1 - får vi troligen tillbaka redan i år (vi ville att hon skulle tävla året ut, tyvärr hade hon en kraftig infektion sist så frågan är om det satt sig i huvudet, de som har henne frågade om vi ville ha henne för avel redan i år). Egenskaper: Grym kapacitet (en av de bästa jag har kört i alla fall), samma steg som Mack Lobell, dock saknar hon skalle i princip helt, har hoppat bort många segrar när hon kommit själv på upploppet och har inte kunnat göra så mycket jobb själv. Hon är dessutom inte mer än 1.50 hög. Känns dock betydligt större att köra och hennes syskon är normalstora. Behöver ha en hingst som nedärver lite skalle och som inte nedärver för litet. Kanske inte någon Super Arnie heller då hon är väldigt hetsig själv... Både franska och amerikanska kan vara ett alternativ, jag är dockväldigt oinsatt i den franska marknaden och jag vill inte heller ha fryst. Avkomman ska vara säljbar även om vi ska försöka behålla den i första hand. Pris? Tja... Upp till 40 kanske... Om vi blir flera, blir det bara jag och sambon så gäller väl upp till 20 men jag hoppas och tror att svärfar och co som har henne nu vill vara med på första avkomman så hon kan få en "riktig" hingst.

Sto 2 Har vi lovat fodervärden att vi ska ta ett föl på då hästen övergår till henne efter att fölet är fött och min sambo dessutom tycker otroligt mycket om stoet. Stoet i sig självt är perfekt byggt för att vara travhäst, har bra steg och är hur snäll som helst. Dock gick hon sönder i skallen som tvååring och tyvärr har resultaten uteblivit där efter. Hon har vunnit ett flertal provlopp och bygdetravslopp men spänt sig när det blir riktig tävling. Däremot har hon ju en del syskon som lämnat bra avkomor trots mediokra egna resultat och med rätt dåliga hingstar, så vi testar väl att ta ett föl. Söker kanske en hingst som lämnar skalle, lite vassare och med nymodig stam. Ju billigare desto bättre då vi behåller avkomman.

Sto 3 Är en otroligt snygg märr att se på, ganska kraftig modell med ett ganska runt och trevligt steg, ingen stam att räkna med, men gjorde ganska många tuffa lopp i dödens och tredjespår. Avkomma nummer ett är två i år, e. Couch Doctor, blev en mycket grov hingst dock inte så stor. Han tränar mycket bra och de som har honom tror mycket på honom. Hon är dräktig nu med Flight Dream. Både vi och dem vi leasar henne av vill lägga en något dyrare hingst på henne nu dock. Upp till 20-klassen. Visar sig tvååringen vara så bra som de säger, och även fölet i magen ser rättställt ut, hoppas vi kunna försöka sälja (inte för några miljoner förstås men i alla fall få ut ok). Annars behåller vi... Vi har funderat på Turbo Sund... Vad tror ni om den?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 534
Senast: Masse
·
Avel Jag har inga egentliga planer på att betäcka, är bara nyfiken på hur det är så ingen behöver gå i taket :) Men jag kommer ihåg när...
Svar
12
· Visningar
2 314
Senast: Narcissa
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 680
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp