Bukefalos 28 år!

Vad står ni inte ut med att se på film?

Gillar inte att se när barn å djur far illa.

Gillar skräckfilmer, å när det är sex/porr tycker jag dock att det inte passar in.Väljer jag en skräckfilm tex tycker jag att sex inte hör till. Inte direkt spännande.
 
Nålar. Att se nålar och hud tillsammans funkar inte för mig, inte i livet och inte via media... med det sagt kan jag uppskatta en film ändå så länge det inte skadar handlingen att jag tar en promenad runt lägenheten då och då.

Djur som far illa och/eller dör slipper jag också gärna. Jag kan fortfarande inte glömma hunden i säcken i "The Butterfly Effect". Detsamma gäller andra liknande scener.
 
När folk blir slagna eller misshandlade/torterade på annat sätt. De kan skjuta och spränga hur mycket de vill (jag uppskattar inte det heller, men jag klarar i alla fall av att titta) men allt annat våld får mig att må fruktansvärt dåligt både psykiskt och fysiskt. Det är oerhört frustrerande när sådant förstör en annars bra eller viktig film - American History X, 12 Years a Slave och Prisoners är alla exempel på detta som jag kommer på såhär på rak arm. Jag mår dåligt bara vid tanken på vissa scener ur de filmerna, de etsar sig verkligen fast i minnet på mig och jag blir lite förbannad ibland då det känns så himla onödigt.

Sedan orkar jag inte med varken Mikael Persbrandt, Krister Henriksson, Mikael Nyqvist, Rolf Lassgård eller någon av de andra gamla svenska gubbskådisarna. Brrr, jag ryser! Har överlag väldigt svårt för svensk film faktiskt.

Tycker inte heller om när folk står framför speglar i filmer, eller när det känns som att det är filmat ur en dold betraktares perspektiv. Sådant gör mig oerhört nervös, och likaså när någon går in i ett tomt hus och man bara väntar på att någon ska hoppa fram och attackera dem. Jag är med andra ord inte särskilt fin på det här med skräckfilmer :D

Slutligen blir jag väldigt provocerad av (i min åsikt) löjliga filmer såsom Dum & Dummare, Identity Thief, Göta Kanal, Hot Tub Time Machine och allt vad de heter. Listan kan göras lång...
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 337
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 154
Senast: cirkus
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 388
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Har bloggat om det, men jag vill gärna ha fler synpunkter än vad jag får i bloggen. Överdriver jag? Låter det överdrivet? Kommer jag...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp