Vad stoppade ni med er i BB väskan?

wtf

Trådstartare
Jag har börjat fundera lite smått på vad jag ska ha med mig till BB.. vad hade ni med er? något som kändes onödigt att ta med? något ni saknade?

Jag funderar lite på detta:
  • Kläder till mig, bebis och kanske även pappan?
  • min iPhone
  • hygienartiklar
  • bilbarnstolen
  • serietidningar
  • kamera
  • något att äta och dricka, kanske Gainomax kan funka?
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Du kanske vill ha lite kläder till bebis också? Vi hade med i storlek 48, 52 och 56.
Jag hade med mig massor av kläder till mig som jag skulle ha på mig, men jag använde bara bbs nättrosor och sjukhusrock. Det jag saknade mest var morgonrock och ett par innetofflor, skvallertidningar eller bok när bebbe sover.

Vi hade inte med babyskyddet, utan när sambons föräldrar kom och hämtade oss så fick de ta med det upp, mest för att vi visste att vi skulle få ett pyttelitet rum och hade vi haft stolen med oss hade sambon inte kommit fram till sin säng. :D
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

dum fråga men monterar man inte fast den innan man åker in? :o
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

hade inte med oss innetoffler till sambon, detta saknade vi massor.

tyckte det var svårt med kläder till E, så jag hade endast pjamas på henne de första dagarna. gick åt ett par stycken.

glömm inte laddaren

fillt till bebben,

E, ville vara nära precis hela tiden till en början, hade bärsjalen med mig till bb, la henne i den och gick promenader på sjukhuset. toppen tyckte jag.

hade även med min egen kudde.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Min väska är packad och klar och består egentligen av tre olika delar:

Del 1:
Kamera + batteri/laddare
Tunna morgonrockar åt mig & maken
Extra underkläder åt mig & maken
Kläder för hemfärd åt mig & maken
Mobil + laddare & blodgrupperingspapper ligger alltid framme i hallen så att det bara är att hugga med i farten. Vi säknar med att åka i våra sandaler som vi kan använda både inomhus och utomhus.

Den hyrda TENS-apparaten använder jag ju lite redan nu så den ligger bredvid sängen, men det är snabbt gjort att få med sig den.

Del 2:
Kläder till bebisen, ett par ombyten i alla fall
Bindor (till avslaget)
Massageolja till mig
Några blöjor

Del 3:
Kylväska med än så länge varor som ej behöver stå kallt. En hel del olika drycker (solhavre, juice - behöver ej kylas som oöppnade), mineralvatten & cola samt pulverkaffe. Druvsocker och nötter. Sedan har vi i frysen sådant som vi slänger i just innan avfärd - bröd & pålägg så att maken får mat.

Babyskyddet lastar vi också in i bilen i samband med avfärd, men tar inte med oss det in på BB förrän det är dags att fara hem.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Pyjamas till bebis var verkligen hur bra som helst. Lätt att ta på och risken att bebbe blir kall är liten, sen gör det inte så mkt om det råkar vara lite stor heller. Hade 1 body med byxa i strl 50, resten av kläderna var i strl 56 dvs 2 bodys, pyjamas och byxor. En liten mössa kan ju också vara bra!

Min morgonrock åkte med samt bra inneskor till mig och sambon. Hade även med mjukiskläder. Tidningar följde med liksom dator men man hade inte mkt tid för dom vare sig före eller efter bebbe var född ;) Amningskupor hade jag också med + att jag köpte apotekets amningstoppar.

Under tiden på BB och förlossningen använde jag bara sjukhusets trosor och bindor, vanliga bindor var för små första tiden, bytte även binda vid varje toa besök. Blöjor fick vi i både Babybagen från förlossningen och Liberoväskan på BB. Kan ju ändå vara bra att ha några med. Både jag och sambon fick fika på förlossningen efter det att Theo var född, vet ju inte hur det är på alla andra sjukhusen, sen åkte sambon och handlade när vi kom upp på BB!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

dum fråga men monterar man inte fast den innan man åker in? :o

Babyskyddet bär man oftast med sig, vilket i sig är super eftersom en liten spädis sover mer än den är vaken.

Vi hade bas till vårat babyskydd och den satte man fast i bilen :)
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Jag hade med mig massor och använde väldigt lite ;)

mysbyxor, strumpor och amningstoppar var nog det enda som blev använt till mig- o så hygienartiklar såklart.
Ebba låg mest i bara blöja men det är ju kul med något extra fint till fotograferingen. En babyfilt att ha bäbisen på då är ju också kul för en filtnörd som jag. Vi använde mest vår filt istället för deras. Den luktade ju lite oss också ;)
Kläder att åka hem i är ju bra :) Och naturligtvis lite till fall ifall det blir kallt ;)

Jag hann bara dricka ett glas vatten så våra kex o choklad var kvar i väskan ;) Där är det ju hemskt olika beroende på hur lång tid det tar. Och jag hade blivit ledsen på sambon om hann hade gått och handlat mat under tiden. Det brukar syrrans sambo göra ;)
KAMERA- laddad ;) Mobil.

Sen behövde jag inte mer... SAmbo åkte hem o hämtade grejer imellan, vi har inte så långt.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Det jag använde var:

Kamera
Pyamas till Tilde
Body, byxa, mössa, strumpor och varm filt när vi åkte hem
Sömnlös topp
Trosor
Kräk och mjölkvänlig t-shirt
Mjukisbyxor
Nessesär
Tunna bindor (Är väl libress som ser olika ut fram och bak? De enda som är bekväma....)
Mobilen
Sen en massa godis och datorn.


Köpa plastad frotté till sängen är ett tips, vattnet har gått i sängen med båda mina barn. Det blir blött, VÄLDIGT blött!


Jag tycker de är väldigt bekvämt att kladda ner sjukhusets kläder, underkläder och sängkläder strax efter förlossningen.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Jag är nog modell oseriös på den här punkten.
Nu bor vi iof bara 2mil från BB så det kändes inte som något bekymmer.
Men båda gångerna kom barnen tidigare än vad jag trodde så jag hade inte packat något alls och vi klarade oss bra ändå.
Eller det som var jobbigt berodde inte på min usla nivå på förberedelse av bb väska ;)
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Kan tillägga att jag hade 2 väskor, en smidig liten ryggsäck in på förlossningen med kamera, nessesär. Sen kvar i bilen låg en resväska med resten av alla grejjer.
Eftersom pappa sov hem så tog vi inte med bilbarnstolen.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

ett annat tips är att skriva en lista med vad du har tänkt ha med dig så det är lätt att bocka av när det är dags, man tänker inte alltid så klart när man har värkar,

fick inte med mig mobil laddaren, men hunden fick med sig ett tjockt vintertäcke. (jag födde i maj, samt har en stor långhårig hund)
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Jag hade med mig kläder till mig själv, bebisen, hygienartiklar, frukt.
Nu i efterhand skulle jag nog tagit med mig tidningar, en bok, ipod. Eftersom lillgubben sov 4-6 timmar mellan ammningarna.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Jag hade inte heller nån BB-väska packad, var inne för en kontroll och när det bestämdes att jag skulle bli kvar fick mannen åka hem och hämta lite prylar. Vi lyckades glömma papprena med blodgrupp och så (det enda jag hade gjort i ordning i förväg), men det gick bra ändå.

Det jag använde var:

Dator med mobil uppkoppling
Kamera
Mobil+laddare
Toalettprylar (schampoo, hårborste, tandkräm, tandborste, deo)
Pyjamasar till bebis
Bok
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Dator med uppkoppling var guld värt, det hade vi också med oss ..

Snacka om att det är olika, sånt var varken tillåtet på förlossningen eller barnvdelningen här :laugh:
Annars hade det ju kunnat vara något när hon låg och solade iaf. När hon inte solade skrek ju lill fia bara sådet var enbart bära och gå som gällde.

Precis som Mabuse skrev så fick min sambo åka hem och hämta lite grejjer också, hygienartiklar och lite kläder.

Men en massa tid över vet jaginte ens om det blev med första barnet som var lite mer okomplicerad än andra barnet. :D
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Vi fick slå igång mobilen och ringa när allt va klart.

På rummet sa dom ingenting, hade if eget rum så det fanns ju inga jag kunde störa. Hade man inte mobiltbredband kunde man koppa upp sig på sjukhust men de kostade ju en slant. Via patienttelefonen.

Och när jag låg inne på barnsjukhuset med dottern hade vi tv på rummet med massa kanaler, 1,2,3,4,5,6, svtb, mtv mf
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

nässpray!! va lite småförkyld o glömde det givetvis... svärfar fick leverera :p (röd dag så apoteket va stängt... )

annars det gamla vanliga... lite kläder, toalettprylar...

dator/iphone..

ngn lättsam tidning o bläddra i mellan värkarna va guld värd...
fick varken äta eller dricka så det som låg i väskan bara läskade :cool:
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Vi fick slå igång mobilen och ringa när allt va klart.

På rummet sa dom ingenting, hade if eget rum så det fanns ju inga jag kunde störa. Hade man inte mobiltbredband kunde man koppa upp sig på sjukhust men de kostade ju en slant. Via patienttelefonen.

Och när jag låg inne på barnsjukhuset med dottern hade vi tv på rummet med massa kanaler, 1,2,3,4,5,6, svtb, mtv mf

Vi fick gå utandför BB avdelningen för att ringa :rofl:
Fast jag tror att dom höll på att lätta på det i dom svängarna.

Barnavdelningen var det lugnare på där hade vi eget rum men jag tror inte vi hade mobil, fast det kan vara minnet som lurar mig där.:o
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

*kl*

håller på att packa BB-väska för bebis nummer 2 nu, men kan inte komma ihåg hur man gjorde med handdukar, var det nåt man hade med sig eller fick man låna av sjukhuset?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 392
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 603
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 183
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 704
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp