Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Jag hade inte ens radio:)


Jag åkte in i klänning, och hade helt knäppa kläder med mig i en väska.
Väl inne på sjukhuset med bebis på rätt sida magen insåg jag att jag hade inga byxor, bara en knälång kjol.
Sambon förstod inte alls mina känslor inför detta, och vägrade åka ut och köpa (jag ägde inte ens ett par långbyxor:D), så jag fick traska runt i kjol med aslånga hår på benen och kände mig rätt ruggig. Kom hem, och köpte ett par mjukbyxor i svart, mycket bra investering.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

födde i borås, där fick vi låna handukar.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Jag hasade gladeligen omkring i sjukhussärk med helt orakade ben, och med koppen täckt av sår dessutom.:D Fräschare människa har definitivt skådats, men ärligt talat - på ett BB, vem bryr sig? Man är ju inte på sjukhus för att man mår så fantastiskt bra, då skulle man ju vara hemma.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Äsch, jag är ytlig som f-n:D Just orakade ben är det värsta jag vet, har en liten *host* noja där:o
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

För det första, som någon skrev här tidigare, skaffa plastad frotté till sängen, inte bara till bebbens säng utan framför allt till din egen för det är där bebben vill sova första tiden (läs första året:love:). Med båda mina så har vattnet gått hemma i sängen=väldigt blött. När bebisen sedan vill ha mat på natten så har i alla fall jag legat kvar i sängen och ammat och ja, en hel del mjölk och kräks kommer det i sängen.
Med till BB ska du ha riktigt mjuk och tillräckligt stor och töjbar amningsBH, gärna sömlös. Samt amningskupor. När mjölken rinner till får man nämligen på nolltid playboytuttar och mjölken fullkomligt forsar fram under några dagar tills tillgång och efterfrågan har hunnit ställa in sig så att säga.
Morgonrock, mjukisbyxor och tofflor är ett måste.
På vårt BB fanns allt att låna, handdukar, bebiskläder, sjukhuskläder, sjukhusnättrosor, jättebindor, blöjor. Så på BB använde jag det, bara mjukisbyxor tofflor och morgonrock som var mina egna.
Sedan så klart några vettiga kläder till dig och bebisen att åka hem i. Och gör inte som jag, jag packade ner favoritjeansen och en snygg stickad tröja och tänkte att det blir ju roligt att kunna använda sina vanliga kläder när man åker hem. Ja eller hur....Jag hade liksom fått för mig att magen bara drog ihop sig igen minuten efter att bebisen kommit ut. Icke så. Det blev till att åka hem i mjukisbyxor. Och snygg stickad tröja var ju inte att tänka på med mjölkkräks och allt...
Sedan så klart bärsjal eftersom det lilla knytet vill bli buret hela tiden, och hur gulliga de än är så behöver man ju faktiskt använda händerna ibland.
Samt en bra bok eller tidning, bebisen sover mesta tiden.
Ja, det var väl det viktiga tror jag.
 
Sv: Vad stoppade ni med er i BB väskan?

Knapplån.

Jag packade inte med särskilt mycket.

Två ombyten till bebisen, plus en pyjamas.
Napp till bebisen.
Ett ombyte till mig själv (Mjukisbyxor, BH, linne samt collegetröja)
Tunna bindor
Kamera
Mobilladdare
Några böcker
Hygienartiklar (Schampo, balsam, duschkräm samt sminket)

That's it. Jag fick åka och specialhandla trosor innan vi åkte in, eftersom jag inte ägde ett enda par vanliga utan enbart string. Fick dras med dom obekväma jäklarna i några veckor, sen kastade jag dom igen! Böckerna lästes ut fort, Sebbe sov bara ändå och jag ammade inte heller så matningarna gick fort. Blöjor fick vi i välkomstbagen, handdukar får man låna och ersättningen fick man också på BB.
Jag bytte om från sjukhusets läskiga kläder/underkläder några timmar efter snittet - så fort jag kunde stå/gå igen - och dagen efter tvingade jag pappan att köra hem och hämta barnvagnen för jag var apless på BB och ville promenera! Spenderade större delen av min tid där med att promenera runt Ystad ett antal gånger, och ja - jag använde faktiskt sminket! Morgonen efter så kände jag mig som vanligt igen, och då vill jag också sminka mig :)

(Jag hade alltså inga bärverktyg med, eller speciellt anpassade kläder eller något i den stilen. Tyckte inte att det behövdes, vilket stämde.)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 393
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 605
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 184
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 704
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp