Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten i knät, hunden intill (känns som en klassiker här hemma :love:) och så blir det att titta lite på film i väntan på att sambon ska hämtas vid bussen i natt.
Middag har det gått sådär med, blir en hög med riskakor istället för mat, men bättre det än inget.
 
Gräsänka, båda barnen sover och jag tog mig ett glas Coca med en liiiiiten skvätt kapten i. Tycker lite synd om mig själv eftersom jag måste ringa bm för ny besiktning efter förlossningen.
 
Det är några jävla snorungar som hänger i vägbommarna för att få dem att låta :rage:. Går bommarna sönder blir jag kvar här och jag slutar snart. Har skrikit på dem (de är en bit ifrån) så jag hoppas de cyklar hem till sina föräldrar och går o lägger sig.
 
Gräsänka, båda barnen sover och jag tog mig ett glas Coca med en liiiiiten skvätt kapten i. Tycker lite synd om mig själv eftersom jag måste ringa bm för ny besiktning efter förlossningen.
Snälla, använd inte det gamla, dumma uttrycket. För mig som är änka känns det olustigt och förlöjligande :(
 
Väntar på att Djursjukhuset ska börja. Repris men hann bara se slutet av den tidigare idag så tänkte kolla igen.
Gladiatorerna på tv.
Har gjort rent badkaret någorlunda och golvsilen. Vill ha rent golv också.
Ska kila ut en sväng tror jag :d
 
De var sambos och även sambos blir änkor/änklingar.
Fast rent juridisk är det väl bara gifta som blir änkor/änklingar?

Enl,wikipedia : En änka är en kvinna vars äktenskap upplösts genom makens död. En änkeman eller änkling är en man i motsvarande situation, det vill säga att hans maka har avlidit.
 
Har just lagt barnen och nu softar jag framför datorn med ett glas vin (eller knappt ett halvt glas om man ska vara noga). Önskar att jag hade haft något att tugga på också dock
 
Det är smått märkligt att man kan bli så totalt utslagen.

Fryser trots vettig temp inne. Har fleecejacka och mjukisbyxor. Plus flera tröjor. Och fårskinnstofflor. Ändå skakar jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
779
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Norma
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
78 79 80
Svar
1 594
· Visningar
52 500
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp