Bukefalos 28 år!

Vad sysslar vi med Del LXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
sitter, lite sa dar lagom grinigt, och vantar pa att borja fixa middagen. Kottbiten ligger i "SousVide" sedan 36 timmar tillbaka. Men rodbettor, potatis och sallad ska fixas och lika sa en sas och jag kanner mig inte direkt upplagd ... men, men ... snart ar jag nog tillrackligt hungrig for att satta igang.:p
Det lät minst sagt gott :)
Vad har du tänkt att göra för spännande sallad?
 
Senast ändrad:
Dålig mage :meh: Uppenbarligen har JB skickat sina hitmen på mig eftersom jag klagat så mycket på honom. Jag har inte tid med det här :mad:
 
Jag har fortfarande ont i nacken jag... det närmar sig ett besök hos naprapaten misstänker jag :cautious: Halluxen håller också på fortfarande, vem kom på att det var en bra idé?! :mad:

Har tyvärr sovit kasst också men av en mysig anledning, kisse blir alltid mer gosig när det blir kallare (hon vill väl stjäla värme från slaven...) så hon har kurrat på mig hela natten :love:
 
Fick morfin till slut mot smärtan (så nedanstående text blir lite hoppig och svamlig, men tänkte att ni nog ville veta ändå), eftersom det inte fanns några tecken på att den faktiska förlossningen satt fart (det är "bara" helt vansinniga förvärkar). Så än så länge är fostret fortfarande ett foster, och jag har fått sova lite (om än bara i sittande, för annars minskar hjärtljuden vid varje värk). Dom skulle precis besluta om sövning egentligen, när dom upptäckte att sittande inte påverkade fostret lika mycket som liggande. Och mina infektionsvärden är för stunden stabila. Så man ansåg att mer tid i magen var att föredra.
Jag är helt tokslut på alla sätt och vis, vilket dom vet om. Berättade inatt att jag var beredd att lägga mig på golvet och självdö när det var som värst. Så personligen önskar jag mig att det ändå blir sövning framöver, för jag vägrar gå igenom det här igen där det gör så ont att det känns som att kroppen slits itu var 10-5te minut i flera timmar samtidigt som det inte går framåt ett dugg så det inte finns något slut att se fram emot.
 
Fick morfin till slut mot smärtan (så nedanstående text blir lite hoppig och svamlig, men tänkte att ni nog ville veta ändå), eftersom det inte fanns några tecken på att den faktiska förlossningen satt fart (det är "bara" helt vansinniga förvärkar). Så än så länge är fostret fortfarande ett foster, och jag har fått sova lite (om än bara i sittande, för annars minskar hjärtljuden vid varje värk). Dom skulle precis besluta om sövning egentligen, när dom upptäckte att sittande inte påverkade fostret lika mycket som liggande. Och mina infektionsvärden är för stunden stabila. Så man ansåg att mer tid i magen var att föredra.
Jag är helt tokslut på alla sätt och vis, vilket dom vet om. Berättade inatt att jag var beredd att lägga mig på golvet och självdö när det var som värst. Så personligen önskar jag mig att det ändå blir sövning framöver, för jag vägrar gå igenom det här igen där det gör så ont att det känns som att kroppen slits itu var 10-5te minut i flera timmar samtidigt som det inte går framåt ett dugg så det inte finns något slut att se fram emot.

Försök vila litegrann nu (lite knark i rätt läge är bra ;) :D), vi tänker på er alla :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
696
Senast: em76
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 519
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
16 118
Senast: _Elly_
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 837
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp