90 dagar - 2023

Här går det fint! Har öppnat upp massor med nya sociala kontakter, och även om jag ibland hör av mig till x så känns det mycket mer som att jag gör det när jag vill det och inte bara på rutin. Sätter gränser och så.

Ingen frukost går också bra. Ibland blir det om jag sover konstigt, så att jag vaknar utan att ha ätit på 20 timmar eller så, men då tänker jag att det är normalt att vakna hungrig. Men mår verkligen skitbra, har mycket bättre relation till min kost och mycket bättre pejl på vad jag vill äta och när :) Äter mycket grönsaker, massor egentligen. För jag blir sugen på det :D
 
Jag kör på med min löpning. Är glad att jag har löpband hemma de dagar då vädret är för dåligt eller måendet gör att det är svårt att ta sig ut. Idag blev det dock 4 km löpning ute.

Dag 50 checkade jag av idag. Sätter in 5 kr per sprungen km på ett separat konto, har blivit ca 700 kr hittills 😀
 
Jag fick pausa yogan ett par dagar under veckan pga relativt stor ryggtatuering. Men gjorde några poser i alla fall, som inte stramade eller pressade mot ryggen. I övrigt rullar det fortsatt på med bra rutin!
 
Har kört på med att gå upp utan att snooza dagligen. Fungerar tack vare att telefonen med larm ligger i hallen 👍
Har yogat på vardagsmorgnar, innan jobb, går över förväntan bra! Men wfter två veckor har jag väldigt ont i handlederna så nu tar jag en ofrivillig paus.
Städa diskbänken på kvällen går inte. Ibland går det på morgonen och ibland går det inte alls...
Träningsdagbok och rensa mejl går också ibland. Men oftare inte... och så får det vara, nu går den mesta energin åt till att orka igenom mörker och is. Längtar till våren!!
 
Har inte tittat in i tråden på ett tag så vet inte hur det går för folk. För mig är det närapå totalfiasko 🙈.

Mobilfri fritid varje dag och lägga undan mobilen 20.30 söndag-torsdag. Gick bra i början. De senaste veckorna har jag tittat på mobilen det sista jag gör innan jag lägger den under kudden 🙄 och sover med den där.

Läsningen gick bra tills bokserien tog slut och det tar emot att börja på den nya. Så inte läst något på över två veckor. Ska läsa helst en kvart eller mer per dag.

Lagade inte mat någon gång förra veckan.

Missar tandborstningen på hunden säkert två gånger i veckan.

För åtminstone kassabok...

Yeey! Hoppas ni andra lyckas mera väl.
 
För stressad, vaknar hungrig då. Så då äter jag. Men märker att det påverkar mig. Försöker hitta utrymme för att ta hand om stressen på andra sätt, men kroppen verkar bestämt vilja äta bort den. Eller försöka i alla fall.

Men nu vet jag i alla fall att jag kan skippa frukost när jag blir mindre stressad igen. Och det andra går finfint :)
 
HEJ

Promenaderna går fint, är iväg 4-5 gånger i veckan och tycker jag har hittat en bra rutin.
Hämtade halm en kall morgon och lyckades sträcka mig (?) i ryggen/ bäckenet. Det har gett mig en jäkla spänning så yoga är utbytt mot en kvarts meditation på kvällen.
Det blir till att köra armhävningar och situps istället, vilket är mina "problemområden".

Sen vill jag börja äta omelett med stekta grönsaker till frukost. Står mig länge på det.

Ska iväg och handla strax, hade velat ha några enkla luncher att alternera emellan men har förätit mig på alla känns det som. En favorit jag hade länge var sallad med falafel.
 
30 DAGAR KVAR! 🥳
Nu går det fort, hörrni!

Februari bjöd på lite mer variation på skogen, både högt och lågt. Kändes som en typisk mellanperiod där man lätt blir lite extra omotiverad. Men, jag är ändå nöjd med resultatet! Har varit bortrest flera av dagarna vilket förstås påverkar. Svårt att städa ett hotellrum i 15 minuter liksom... :D

ht februari resultat.png
 
Så nu går vi in för slutspurten - mars!
Här är min habit tracker för denna månad. Återigen lite småändringar och tillägg. Speciellt månadens uppgifter är utökade pga odlingssäsongen drar igång ordentligt. Ska sätta igång med en ny 30 days of yoga med Adrienne, märkte att jag lätt fuskade och skippade när jag själv fick leta videor att köra, "7 minute bedtime yoga" har körts några gånger nu... :angel:

ht mars.png


Har ni några planer för mars? Hur har februari känts? :)
 
Mitt i terminen är sannerligen mer utmanande, så tex ska jag ba chilla med att det nog inte blir mer än kanske en solhälsning på torsdagar så länge vi har kvällskurs, jag och hunden. Ska försöka ta lite extra långa yogapass på helgen istället :)
 
Mitt i terminen är sannerligen mer utmanande, så tex ska jag ba chilla med att det nog inte blir mer än kanske en solhälsning på torsdagar så länge vi har kvällskurs, jag och hunden. Ska försöka ta lite extra långa yogapass på helgen istället :)

Helt klart en bra plan!
 
Sjukt stolt över att jag lyssnat på 7 böcker på 1,5 månad:D
Tandtrådandet har funkat sämre än i januari och väldigt oklart varför:confused: Att testa ett nytt recept väldigt i veckan är nog lite för ambitiöst men man kan alltid drömma. Tagit itu med att lyssna och lägga in låtar på Spotify från Shazam då de alltid byggs upp iaf! 10 per vecka har varit målet men tagit fart först nu.
Ja, jag hittar lite nya mål här och där hehe
 
Har inte uppdaterat mycket sedan jag började med samma mall som @Fruentimber, men min februari har varit lite fram och tillbaka.

Jag tror aldrig jag lade ut mina mål i tråden, men nedan är för februari. Spontant har jag nog haft mest problem med att lägga mig i tid, hudvård, träna så mycket som tänkt…

Hudvård körde jag mycket i januari vill jag minnas och min hy tålde inte det, så jag drog ner på det automatiskt i februari även om det blev väl lite.

Vad gäller träningen stod jag i valet och kvalet att säga upp mitt gymmedlemskap, men valde att testa en ny träningsform och fortsätta. Så glad över det åtminstone. Det är en work in progress. Jag har inte riktigt tid eller energi med gymträning. Synd att det inte finns något närmre till vettigt pris..

Jag fnular fortfarande på mars, men laddar upp bild senare.

877C5A9D-9C93-4178-99E4-4173AB994BE7.png
 
Mina mål för mars. Jag har ändrat lite, tagit bort och lagt till. Tänkte nog sätta lite mer krav på mig när det nu ändå börjar bli ljusare. Får se hur det går.

Eventuellt kommer jag lägga in fler veckomål.

3CB36C3D-381A-4E99-B06D-D62A05B9D637.png
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 138
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 127
F
Kropp & Själ Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
10 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp