90 dagar - 2023

Har varit oerhört dålig på att uppdatera men jag tror jag äntligen lyckats få till en god vana med att äta som jag borde, d.v.s. 3 ordentliga mål om dagen. Har missat en gång under hela februari p.g.a. hög feber.
Jag märker av att det reducerat mitt konstanta sötsug som jag hade innan ganska ordentligt och att jag även är snällare mot mig själv i och med detta.
 
Jag tappade några dagar i veckan pga förkylning och feber. Jäklar så snabbt kroppen börjar strama! Men det visar ju bara på att det är viktigt för mig att hålla igång med dagliga yogapass :) Ynka 10-15 minuter gör STOR skillnad mot ingen yoga.
 
10 dagar kvar!

Hilfe, så fort tiden går! Här går det bra. :) Blivit lite dåligt med hundaktiviteter under mars hittills pga långa arbetsdagar men skogen i min habit tracker är än så länge väldigt jämn! Har gjort en tracker för april, så jag planerar att fortsätta på det spår jag kommit in på för bättre rutiner och vanor.
 
Jag har inte tittat på en enda dokumentär senaste veckorna. Men jag har fått riktigt bra sömnvanor och är mycket piggare dagtid. Så det kommer jag inte släppa, lampan släcks senast 7.5 timmar innan klockan ringer.
 
Vi har laborerat med mediciner och jag har varit i ett töcken sedan i söndags. Men nu är jag (nog) på banan igen.

Duolingo, 100%. I skrivande stund lyssnar jag på Richard H. Kirks "Ugly Spirit" från 1986. Idag skulle han fyllt år, hade han fått leva. :heart
 
Jag kommer antagligen fortsätta, gillar att ha lite ordning och reda på mitt liv och ha koll på hur ofta jag gör det och det. Jag försöker hitta mer rutin. Tyckte träd-arket som jag kör på är skapligt bra för att hålla ordning på göromålen någorlunda.

Under mars har varit både och som förra månaden, min läsning/målning har fått sig ett törn men min yoga har fått ett uppsving. Jag behöver verkligen ta tag i min styrketräning dock.
 
Ja verkligen vad tiden gått fort! :nailbiting:
:D

Fortfarande besatt av Trädtrackern och min nya vana av att läsa:love1: Plus lite annat som d-vitamin men läsningen har gett mig mest!
 
Mitt köpstopp har gått rätt bra. En handfull böcker har slunkit igenom dock, det ska erkännas. Men annars så har det varit rätt skönt att ha haft ramarna som ett köpstopp ger, det har gett mig nya insikter om mitt konsumtionmönster. Så lätt att slösurfa runt och plötsligt ha stoppat något i varukorgen trots att det inte är något jag behöver :banghead:
 
A42FF415-71B0-4C74-B6C5-865024B1378A.png


Nu är dagen inte slut än, men min månad har sett ut som ovan (om det går att se, svårt att få med allt med telefonen).

Vi kan väl låtsas om att styrketräningen inte skulle vara med som ett mål :angel: Men jag har i alla fall äntligen hittat lite motivation till yoga även om det är långt ifrån varje dag.

Har i princip inte läst eller målat alls sista månaden, vilket säkert också kan bero en del på det kassa vädret.

Gissar att jag också glömmer fylla i ibland, för det var absolut inte 6 dagar sedan jag duschade sist :p

Jag kommer fortsätta, har fyllt i för en ny månad och är redo att köra igång.
 
Jag har misslyckats rent sorgligt med det här projektet. Det som dock lyckats nästan helt är att föra kassabok och jag kan konstatera att jag gör av med en del pengar trots att jag i grunden är mer av en Spara än en Slösa. Ändå känns inte det jag lagt pengar på precis onödigt. Fast runt 600 kronor sötsaker i februari var kanske lite i värsta laget :crazy:.

Kanske borde jag valt enbart en vana att jobba med :).
 
Årets 90 dagar är ju nu i mål - hur tycker ni att det har gått? :)

Personligen är jag väldigt nöjd, och har nog habit trackern att tacka för det! Det känns som att flera av de nya/nygamla vanorna sitter mer ordentligt och jag kommer absolut fortsätta med trackern precis som @Sasse ! Det har hjälpt min eventuella ADHD-hjärna att stressa ner en del. Har även sett till att utvärdera under gång om vad som funkar respektive inte funkar, för att verkligen få till fungerande rutiner som inte känns övermäktiga men som ändå har tillräckligt tryck i sig för att jag inte ska famla bort en massa timmar på annat.

Resultat på mina 90 dagar (endast dagliga vanor medräknade):
Dagar med...
- Hudvård: morgonrutin: 89
- Hudvård: kvällsrutin: 89
- Tandtråd + Flux: 89
- 2 liter vatten: 87
- 5 sidor bok: 87
- Kosttillskott morgon+kväll: 86
- Reglerad kost: 79
- Promenad: 68
- Yoga: 66
- Städa 15 minuter: 55

Dagar utan...
- Snabbmat: 89
- Godis/snask/läsk: 81
- Alkohol: 79

Inte illa pinkat, om en får säga det själv! :D Tycker att jag "borde" ha skärpt mig med yogan, men äsch, det är ett bra resultat det också!
 
Jättenöjd! Har lyssnat på ca 13 böcker:up: ( så smart att skriva i trackern vad man läst! cred till den av trädmänniskorna som kom på det ;) )Tagit d-vitamin med få missar, ansiktet har fått mer återfuktning. Svårare att bedöma vecko och månadsvanor då jag ändrat under tiden efter vad som fungerar men även där har jag testat lite nya recept, lagt in låtar från Shazam och dokumenterat mitt stegmål som sällan uppfylls:D

Har trackern att tacka för allt! Kalendrar eller skriva ner varje dag brukar inte fungera för mig. Smidigt att tracka sånt som d-vitamin vilket jag inte hade orkat skriva ner dagligen men som ändå uppenbarligen behövs!
 
April ser ut såhär för mig.

36545813-2EF7-49B0-B1C4-4149DA46C6A3.png


Med sol och vår hoppas jag finna mer energi till att göra saker, men får se hur det blir med det. Jag ska börja på nytt jobb, så all energi kanske försvinner dit istället :p

Nytt för denna månad är bl.a. att hålla koll på medicinintag och att regelbundet ta kosttillskott.

Jag har även lagt in fler aktiviteter för att jag behöver komma igång. Det mesta ligger under veckomål, men yoga/stretching är på dagligt mål.

I övrigt är det mycket samma.
 
Kom dock på nu när jag analyserade mina data att det egentligen var meningen med läsningen att börja med tidningar så att jag blev av med den bunten :D Så lägger nu in det i veckomål :P
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 939
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 134
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 100
F
Kropp & Själ Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
10 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Strejk
  • Heltidsresan forts
  • Vem hjälper hjälparen?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp