90 dagar - 2023

Nästa vecka kommer bli lite mer utmanande, har en del långa jobbdagar och en resa dessutom. Men får se till att prioritera in ett kort yogapass ändå: a little goes a long way, som Buke-gurun Adriene brukar säga 😁

Finns ju jättebra 10-15 minuterspass!
 
Tjoho!
Kom ut på en promenad idag på cirka 1,5 h. Skavde lite på såren, men har funderat under veckan för vad jag kan göra för att underlätta för min onda häl och kom på att jag kan rota fram mina vandrarkängor. Bättre stöd och överrullning.
Lite ont men det verkar inte blivit så mycket värre.
Nu gör det inte ont av att jag rör ankeln så vågar knappt skriva *ta i trä* men nu blir det yoga imorgon.
 
Släckt lampan för sent två kvällar denna veckan, men som mest bara 15 min senare än tänkt, så ändå ganska ok.
Tittat på några avsnitt av "Explained" på Netflix. Oväntat bra. Korta avsnitt som förklarar komplicerade saker.
 
Sitter och fnular lite på habit trackern till februari!

Visa bifogad fil 111593

I princip samma, med lite ändringar, framför allt veckoschemat och månadsschemat. :bump:
"Monthly habits" får fungera även för specifika uppgifter som jag ska komma ihåg att få gjort under månaden, snarare än att det är habits. Tog bort dusch från den dagliga habiten då den kändes lite överflödig - jag duschar vid behov, liksom. Hundaktivitet, där satsar jag på 5 av 7 dagar för att få igång lite ordentlig träning igen, så den finns med både på den dagliga och i veckoschemat.
Hur ändrade du månad? :p
 
✅🧘‍♀️Yogat idag, tänker köra januari-utmaningen nu i februari istället, då jag inte gjort så många ur den nu.
✅️ promenerat i genomsnitt minst 10000steg i veckan. Var ju sjuk nån vecka så månadssnittet för januari är sämre såklart.

Dags för nytt sy-projekt i januari också, tror jag ska försöka sy en kjol.
 
100% på duolingo imorse. Kul! Har inte vågat mig på något nytt utan mest kört learn the letters de senaste dagarna så förväntade mig betydligt sämre.

På musiklyssnande-fronten har jag legat på latsidan, så idag blev det två skivor för att komma ikapp lite – Elektric Musics 'Esperanto' (1993) och Priests 'New Flesh' (2017).
 
Har inte bytt trädtracker, bävar för ansträngningen då jag skulle lägga till saker men redan glömt haha men min nya ljudboksvana drev mig till att skaffa Storytel ( var halva priset i sex månader) :laugh: Så den går enormt bra och även bra för andra vanor med att man gärna lyssnar lite extra och då kan tex tandtråd vara en bra sysselsättning till eller hudvård :idea:
 
Hade som mål att bättra på min tandhygien, borstar numera minst 2 min, noga med visdomständerna och använder tandtråd de flesta dagar. Var till tandläkaren nyligen, det var över 10 år sedan sist :o Men det såg jättebra ut så jag tycker mig ha lyckats med min rutin!
 
Imorgon går vi in i HALVTID! 🥳

Än så länge är det mer variation i skogen i februari månad, i jämförelse med januari... 😁
Jag har haft ett par planerade avbrott, som en AW och en ensamhelg på hotell, så det drog ner statistiken en del. Men nu försöker jag att ta igen det med råge!

ht februari.png


Extra nöjd över förra veckan då jag även hann allt på vecko-schemat, som tidigare varit en svag punkt i min planering! Jag korrigerar målen fortfarande lite här och lite där för att verkligen försöka få till något som känns hållbart.

Hur går det för er andra? Hur känns det nu när halva tiden är genomförd imorgon? :)
 
Det går bra! D-vitamin och läsningen är nog fullt befästa vanor nu :bump:
Filurar lite på vad som är rimligt dagligen, veckovis och månadsvis men har inte överdrivit med punkter så det fungerar hyffsat ändå. Frukost går det lite sämre med men tänker att det tar ett tag att få in för varje dag och beror på vad man gör den dagen:)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 942
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 141
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 131
F
Kropp & Själ Jag tänkte ge mig själv en 90-dagars utmaning med start 1 januari, slutdatum 31 mars, som någon form av nyårslöfte/nystart. Någon som...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
10 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp