Bukefalos 28 år!

Vad sysslar vi med Del LXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det lät gott!! Recept?

Eh... nej? :D Jag tog en slatt rödvin (ok då, 3 dl), ca 1,5 - 2 dl grovhackade russin, en slatt konjak, 1/2 dl råsocker, några varv med vaniljkvarnen (inte för mycket), det pomeransskal jag hade kvar, en liten kanelstång, lite stjärnanis, lite kardemummakärnor, lite hel kryddnejlika och en bit färsk ingefära (de små kryddorna har jag i en tekula så det går att ta upp dem lätt). Det ska få sjuda ett tag så russinen blir mjuka och sedan smakar jag av med mera socker och glöggessens om det behövs. Melatin för att få det till marmelad :up:
 
Idag avskyr jag min kropp mer än vanligt.. mina lungor har jag inte så mycket till övers för, har ont i magen och min livmoder har något slags party där den bjuder på smärta som är sju gånger värre än den mensvärk jag brukar ha fast nu utan mens O_o
 
Vaddå, ska man inte göra som jag som la mig tillrätta på sidan, kilade fast masken mot ansiktet med armen och somnade? :angel::angel::angel:

Jag hade ju 48 h med värkar och öppningsfas innan de satte igång mig så jag vet lite om vilket smärthelvete du har @cili :heart skillnaden är ju att för mig vad det dags på riktigt, och hög tid för det också...

Första gången fick jag ha lustgasen även under krystvärkarna men det fick jag inte denna gång. Men första inandningen den här gången gjorde mig fruktansvärt hög och jag började asgarva okontrollerat. Min sambo trodde inte jag var klok. Nåja, garvet försvann illa kvickt när nästa värk kom. Men lustgas är sjukt bra! :love:
 
Idag avskyr jag min kropp mer än vanligt.. mina lungor har jag inte så mycket till övers för, har ont i magen och min livmoder har något slags party där den bjuder på smärta som är sju gånger värre än den mensvärk jag brukar ha fast nu utan mens O_o

Det är så kul att vara kvinna... eller inte :grin: Hoppas det blir bättre snart :)
 
Första gången fick jag ha lustgasen även under krystvärkarna men det fick jag inte denna gång. Men första inandningen den här gången gjorde mig fruktansvärt hög och jag började asgarva okontrollerat. Min sambo trodde inte jag var klok. Nåja, garvet försvann illa kvickt när nästa värk kom. Men lustgas är sjukt bra! :love:

Min mamma tyckte tydligen lustgasen var VÄLDIGT trevlig när hon födde mig för tydligen hade barnmorskan kommit förbi och sagt att det inte skulle vara mer där nu :angel: :D
 
Min mamma tyckte tydligen lustgasen var VÄLDIGT trevlig när hon födde mig för tydligen hade barnmorskan kommit förbi och sagt att det inte skulle vara mer där nu :angel: :D

:rofl::rofl::rofl:

Förra gången var jag ganska trött och vred typ bara bort masken när värken klingade av. Sambon blev lite hög på ångorna och bad mig vrida den åt ett annat håll :D då satt han ändå ca 1 meter ifrån masken :rofl:
 
Det är så kul att vara kvinna... eller inte :grin: Hoppas det blir bättre snart :)
Funderar på om det är kroppen som håller på att ställa om sig nu när jag börjat med p-piller. Började ta dem ”fel” (helst ska man börja första dagen på mensen men fick ok av barnmorskan att börja samma dag, vilket var i slutet) så jag funderar på om det har något med det att göra. Egentligen ska jag inte ha ägglossning alls, men det misstänker jag att det blev denna första gång ändå.
 
Funderar på om det är kroppen som håller på att ställa om sig nu när jag börjat med p-piller. Började ta dem ”fel” (helst ska man börja första dagen på mensen men fick ok av barnmorskan att börja samma dag, vilket var i slutet) så jag funderar på om det har något med det att göra. Egentligen ska jag inte ha ägglossning alls, men det misstänker jag att det blev denna första gång ändå.

Det låter ju som om det kan ha ställt till det, ja :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2
Svar
32
· Visningar
624
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 233
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
16 256
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp