Vad sysslar vi med, del XV?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobb, gäspar och beskådar det fina snöblandade regnet som blåser ner utanför fönstret :meh: Hoppas temperaturen håller sig på plussidan även i natt. Annars får jag inte loss min cykel när jag ska hem.
 
Hurra jag har fått tag på en värmefilt från obh. :)ÖB hade ju annons på de och jag åkte in och synade butiken, hittade ingen i affären men frågade i kassan och de gick och hämtade än. :up:

Skulle in på Stadsmissionen med tänkte jag. Fick vänta länge på insläpp för kön var galet lång :eek:
Hittade iaf några kinesiska fat, dock med nagg men de är fina ändå.
 
Här snöar och blåser det ganska friskt.
Min vana trogen har jag varit ute och ridit men jag kan inte påstå att det är helt njutbart om jag ska vara ärlig.
Hästarna vill in - och det brukar de inte vilja så här dags på dagen.
alldeles för tidigt, förstås, för att ta in dem: det blir så hemskt många timmar i stallet om de får sin vilja fram även om jag har full förståelse för att de inte är imponerade av vädret.

faktiskt dammsugit både uppe och nere, ganska duktigt faktiskt.

Har en kopp te framför mig, ska väl sitta här inne en stund till och samla mod för nästa pass utomhus (men jag kan ju välja att göra sådant där "skagöra" som att sopa loggolvet inför nästa foderleverans, inte lika blött som att rida.
 
Igår var jag så förbannad.
Jag var på ett ställe och skulle lasta, kunde inte backa intill med släpet, då det bara slirade, så fick backa intill bilen. Hade parkerat släpet ute på en gata, där det kan stå.
Nackdelen med att det bara blev bilen var att vi var tvungna att pussla ihop allt, lyfta upp pallar uppe på andra osv.
När jag lastat ungefär en fjärdedel av lastbilen kommer det in två chaufförer, en trailer chaufför som skulle lasta något och en som kör en sådan lastbil jag själv hade. Den andre chauffören kommer fram till mig och börjar prata när vi håller på att ställa upp pallarna på varandra för att de ska få plats. Han undrar varför vi krånglar med att ställa upp pallarna, jag svarar att det är för att få plats med dom på flaket och att jag inte ville backa ner släpet för att det slirade. Han sa även att det var första gången han kom till ett ställe där det var kö.
Jaha, kul för dig, tänkte jag, då jag tänkte på köerna som brukar vara till industrierna/terminalerna i göteborg, han fick väl vänta ca 20 min innan han kunde backa intill.
Trailern var färdig och skulle åka, jag fortsatte lasta, det visade sig att trailer inte höll på att komma därifrån för att den slirade. Vad var det jag sa om att det var halt? :angel:
Nåväl, efter mycket om och men, nu hade jag bara några pallar kvar att lasta. Då hade äntligen den andra chauffören kommit intill och kommer in, säger något om att trailern slirat, varpå jag säger att det var därför jag inte backade ner med släpet.
Då säger han att jag är feg, då svarade ja "jag vill inte stå här i en timme och försöka komma upp :meh:". Fattar inte varför han skulle hålla på å gnälla på mig, om det var för att försöka hävda sig själv eller trycka ner mig eller något.
När jag hade bara några få pallar kvar, har han lastat nästan alla sina då kommer han fram till mig och säger "är du inte färdig än? jag är färdig", jag sa bara "jaha, kul för dig :meh:" (hade vid det laget börjat tröttna rejält på honom.
Det slutade ändå att jag var färdig före honom, trots att jag fick krångla för att få plats med de sista pallarna. Dessutom hade jag pusslat på pallar för att de skulle få plats på bilen, medan han bara ställde på typ 2 pallar.
Jag kom ut och åkte iväg och kopplade mitt släp innan han kom ut.
När jag kopplat släpet, så är det blankis under däcken, så det slirar. Den dumma jävla idioten parkerar bakom mig så jag inte kan backa!! Nu blev jag förbannad på honom, där sjönk han rejält i min lista. :rage::rage:
Men jag har en hink grus med mig så jag lyckades ta mig därifrån ändå, men fy fan va arg och irriterad jag var på den spydige chaufförn, fy fan rent ut sagt. :rage::arghh::banghead:
 
Var färdig i stallet redan 9.30 och har sen dess varit och fixat naglarna och handlat mat.
Tömkörde lilla ponnyn som hade fin energi men var lite för spänd. Den större ponnyn fick skritta ut i den isiga vinden. Klart bättre väder än blötsnön som faller nu :mad:
 
Det stod att de var på väg till ett slakteri.

Lördagsöppet slakteri i Uddevalla hmmm
Undrar om nån missförstått nåt

Antagligen ett gårdsslakteri, fast det kan ju bara vara adressen, finns ju inget i artikeln om att de faktiskt var på väg till slakt, utan det brukar ju bo folk på gårdsslakterier som rider.
 
Skruvade ner några fula hyllor från räcket på ovanvåningen i veckan. Kom på igår att jag kan måla dem och sätta upp dem i lekrummet för böckerna. Så ja, sambon målar vårt sovrum och jag tar paus från mitt projekt :p
 
Antagligen ett gårdsslakteri, fast det kan ju bara vara adressen, finns ju inget i artikeln om att de faktiskt var på väg till slakt, utan det brukar ju bo folk på gårdsslakterier som rider.
Det är inte omöjligt att de får men senare menar ägaren
I artikeln står att 2 av dem brutit ett eller flera ben...ja jo men får de nog
 
Vart på loppisrunda med mamma, 6 st olika loppisar, inga fynd alls för mig :down: Nu har jag fått lite mat i magen, och ska ta och sy lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Norma
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 060
Senast: hastflicka
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
699
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 696
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp