Sv: vad tänka på med eget stall??
Jag har ett ministall med 2 hästar. Att ha en bra uppbindingsplats med bra golv och belysning för hovslagare, veterinär, klippning, badning m.m tycker jag man måste ha. Jag har en skogshage på 1000 kvm till dessa två hästar. De har mer e mindre hösilage hela tiden.Du behöver ingen platta till två hästar. Jag har ändå valt att ha en kärra till gödseln som jag kan hänga på vanlig dragkrog och köra och tömma. En kran med vatten är också skönt att ha. Det jag tycker är besvärligt är all hösilageplast och annat skräp som man måste ta hand om. När jag stod inackorderad tog stallägaren hand om sånt.Sen e det ju allt med bra luft och takhöjd. Finns regler för takhöjd men kommer inte ihåg.( har upp till nocken detta är nybyggt för häst) Fönsterlucka är en bra grej, hästarna älskar att"hänga och glo". Att hänga krubban i rätt höjd för hästen osv. kan man ju oxå ägna sig åt. Finns en bok tror den heter "att bygga stall".Där finns allt och lite till vad man kan tänka på. Mitt ministall är 30 kvm men jag tycker att det är "skadefritt" och hyfsat planerat.