Vad tror Google om dig?

Vissa saker stämmer men vissa är helt orimliga. Ålder 25-34 och kön stämmer samt att jag är bostadsägare och vissa intressen.
Det som inte stämmer är bitvis ganska skojigt. Till exempel så är jag gift men har inga barn :rofl: Jag ska tydligen också vara intresserad av hiphop och rapmusik, baby-matningstillbehör och uppstoppade leksaker :D
Sen är nog både jag och eventuella patienter glada att jag inte jobbar inom vården :p
 
Hittade en lite speciellt intresse hos mig Blöjbyte och potträning:rofl:
ett annat är bilkomponenter, exteriört, nja inte så mycket till intresse men mer en indikation på att jag har en gammal bil som behöver lite delar då och då :D.
Skattefrågor och skatteplanering, nja intresse och intresse men jag är ju skylig att ha koll.
 
Jag fick bara upp en sån här sida

E2BD762C-D182-4F95-B573-5BE2AD267AAC.png
 
Nja, de säljer ju inte datan, beroende på hur man värderar det ordet. Det är på tok för värdefull information för att lämna ut till andra. Däremot får ju andra betala för att använda sig av datan (t.ex annonsering), men det betyder inte att de får tillgång till den.
Det tycker inte jag. Du ser ingen personlig data om du köper Googleannonser, du ser siffror på hur många du når ut till, och kan välja intresseområden och demografi att vända dig till.

Fullt möjligt att det är annorlunda i USA, eftersom att de inte behöver förhålla sig till GDPR.

Sorry för sent svar,
men då hade denna bra förklaring på fenomenet 'aggregerad data' ännu inte skrivits.
Screenshot är tagen från länkad NYTimes artikel om hur rioters inne i Capitolium fått sina mobilers opersonaliserade data bli återpersoniliserad.

Så här ser det ut i USA, och samma gäller i praktiken också Europa, trots GDPR:

mobileadid.jpg



Screenshot från denna NYTimes-artikel:
They Stormed the Capitol. Their Apps Tracked Them.
https://www.nytimes.com/2021/02/05/opinion/capitol-attack-cellphone-data.html

Hur Google har gått runt GDPR med [Ad ID]:
https://techcrunch.com/2020/05/13/g...argeted-in-strategic-gdpr-tracking-complaint/
 
Surfa in på http://adssettings.google.com/ och se vad Google ”vet” om dig.

För mig var det mesta ganska rätt. Helt fel var arbetsbranch, där Google trodde jag var inom sjukvård. Jag har aldrig jobbat inom vården.

Kände Google er bra eller var Googles gissningar helt uppåt väggarna?
Behöver man göra mer än bara klicka på länken?
Är då man med en ruskig massa rutor (90 st?) = intressen? enligt dem.
Mig veterligt har jag varit kvinna hela mitt liv.
 
Google tror att jag är en gift man i 30-års åldern utan barn som jobbar på ett stort företag inom teknik och fastighet.

Jag kan på sätt och vis se varför man skulle kunna dra såna slutsatser baserat på sånt jag googlar på. Att jag jobbar hos en stor AG är rätt, att det är ett tekniskt jobb är också rätt på sätt och vis, har inga barn och blir 30 snart. Är dock inte gift och identifierar mig som kvinna.
 
Hur ser man vad de tror att man har för yrke? Ålder och kön är rätt, och att jag googlar mycket om mat. Nästan alla annonser rör mat och lite om barn. Och lite, lite om miljö. Kanske tur när jobbet har pröjsat mobilen...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
551
Senast: niardasp
·
Fritid Någon som kan ge tips om en bra notsamling med kända och lättspelade låtar för piano? Jag spelade piano i några år som barn men var...
2
Svar
26
· Visningar
1 174
Senast: warg
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 215
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 537
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp