Bukefalos 28 år!

Vad tror ni om min stallidé?

Jag tycker att det ser fint ut!! Jättefina illustrationer!

Det som är problemet med gamla ladugårdar som görs om till stall är ofta ventilationen, så se till att du skaffar en ordentilig sådan! Ett annat krux kan vara mögel... Byggnaden såg ganska nedgången ut så gå för guds skull igenom ladugården (med t.ex. möhelhund) innan ni börjar bygga!! Det är ju inte så kul att stå där med sjuka hästar och lång näsa... Har varit med om det...

Hur lång tid tror ni att det kommer att ta innan stallbygget är klart? Ritningarna ser i alla fall kanon ut!!
 
Tack :)

Bygganden är i bra skick men har inte hunnit målas så det ser inte alls kul ut nu. Och pojkvännen hade djur där i så sent som förra året och de mådde utmärkt. Han brukar alltid tryckvattentvätta varje år men det har inte hunnits med för han har hållt på med ett stort bygge av en lösdrift till alla sina kossor. Men man kan ju för de vara extra noga och se över alltihop.Som du säger..ointe alls kul om det visar sig att luften är dålig. :crazy:

Kommer nog ta det lite pö om pö...för att hinna, pojken har ju osm sagt både kor, åkrar och skog att sköta också. Dessutom så ska jag ha pengar till det också.
Så första året tror jag vi satsar på golvet, bjälkarna och det tyngre och så tar vi inredning och färg och sånt året därpå.Lutar åt det iaf. Vet inte riktigt när vi ska sätta igång. Jag flyttar ju itne dit förrän nästa vår eftersom jag har 1 år kvar att plugga här uppe.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·
Anläggning Hej! Vi kommer, inom en snar framtid, att renovera vår gamla ladugård till ett kallstall och jag har fortfarande en del frågetecken...
Svar
0
· Visningar
983
Senast: kippskodd
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 949
Senast: skuggi
·
Anläggning Hej! har en egengjord liten ritning på vår loge, eller måtten har jag skrivit upp. Tänkte fråga om jag kan få hjälp med hur vi ska...
Svar
14
· Visningar
3 221
Senast: azagh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp