Vad tycker ni om för namn på hundar?

Våra hundar heter Alba och Essa (och Essa heter faktiskt Alba som kennelnamn). Alba bestämde jag och Essa valde sambon.

Jag tyckte Essa skulle heta Adhaara eller Fabienne. Han skrattade åt mina namnförslag, men såhär i efterhand har han faktiskt sagt att båda skulle passa henne.
Apropå tråden om namn man inte gillar. Tror säkert de namnen skulle platsa in där för många.
 
Våra hundar heter Alba och Essa (och Essa heter faktiskt Alba som kennelnamn). Alba bestämde jag och Essa valde sambon.

Jag tyckte Essa skulle heta Adhaara eller Fabienne. Han skrattade åt mina namnförslag, men såhär i efterhand har han faktiskt sagt att båda skulle passa henne.
Apropå tråden om namn man inte gillar. Tror säkert de namnen skulle platsa in där för många.
Oooh, jag gillar både Adhaara och Fabienne. :love:
 
Jag älskar för övrigt min kollegas namn på katterna. De är en oriental och en siames, döpta till Pigeon och Goose. :D
Generellt känns det som att folk är lite mer "äventyrliga" med kattnamn än hundnamn.

Jag tror att det har med ren inkallning att gora. Nar jag valjer hundnamn sa valjer jag ett med konsonanter som ar harda och latta att hora for hunden (jag tanker mitt i en staket fight sa maste hunden kunna uppfatta sitt namn). Mina hundar maste komma pa inkallning ... alltid.
En katt har man ingen som helst forhoppning om att den kommer nar man ropar sa dar kan man ha vilka namn som helst. :cautious: :D
 
Jag tror att det har med ren inkallning att gora. Nar jag valjer hundnamn sa valjer jag ett med konsonanter som ar harda och latta att hora for hunden (jag tanker mitt i en staket fight sa maste hunden kunna uppfatta sitt namn). Mina hundar maste komma pa inkallning ... alltid.
En katt har man ingen som helst forhoppning om att den kommer nar man ropar sa dar kan man ha vilka namn som helst. :cautious: :D
Jag har aldrig planerat mina hundnamn så, jag väljer något som låter fint och har fin betydelse bara.... och min katt har bättre recall än min hund. :D Men generellt har du nog rätt!
 
Det kan ju vara bra att se till att namnet går att ropa högt utan missförstånd. ;) En klassiker:
 

Bifogade filer

  • snickers.jpg
    snickers.jpg
    28,6 KB · Visningar: 96

Liknande trådar

Relationer Jag är en tjej, 36 år, som är gift och bor i hus men min man och en hund. Jag har haft ett långt förhållande tidigare och däremellan...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 524
Senast: rutans
·
Hundavel & Ras Hej Buke! I höstas fick vi tyvärr ta bort våran taxtik och för mig som alltid har haft hund känns det väldigt tomt nu. Samtidigt så har...
2
Svar
26
· Visningar
2 910
Senast: Korven
·
Övr. Hund Hej hörni!! De första dagarna i Januari kommer vår nya valp hem, en liten boxer tjej. Nu sitter jag och har sån beslutsångest över vad...
2
Svar
30
· Visningar
2 406
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Hej hörni!! De första dagarna i Januari kommer vår nya valp hem, en liten boxer tjej. Nu sitter jag och har sån beslutsångest över vad...
Svar
0
· Visningar
525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp