Bukefalos 28 år!

vad väger han?

M

mustbeforever

Tänkte om ni kunde hjälpa mig lite med att ange vikten på pålle.
Ganska liten omkring 155cm, lite tunn(varmblod) men hyffsat musklad.
Uuungefär vad skulle ni gissa?
 
450-500kg?!

Vi mätte Cheyenne med ett måttband för länge sedan o enligt det vägde hon 550kg. Tror inte att det går att mäta sig till exakt vikt men man kan få ett hum...

kram/Ellinor
 
nja..
dom där måttbanden ska man inte lita på..
kopisen köpte ett sånt till sin pålle och d var obrukbart då det inte gick runt honom ens..

sen så mätte hon och räknade en annan gång enligt nått system och där skulle han väga typ 1 ton...

och det är alltså en haflinger på 1.50 vi snackar om, visseligen grov men...

dessa band och mått och mätsystem funkar väl på ett ungefär om man har en standard häst/ponny..
ingen grov eller liten. en sån där helt lagom som knappt existerar... :crazy:
 
Jag har läst att man ska kolla längden på hästen och mäta omfånget rund magen...kom inte ihåg hur man skulle räkna men det borde finnas på sidor där man kollar hur mycket foder en häst ska ha. typ FATIMA foderstatsprogram och liknande sidor.
lycka till....
 

Liknande trådar

Hästvård De senaste dagarna har jag funderat lite på det här med hur mycket olika hästar väger, dels från tråden om araber och vikt på ryttaren...
2
Svar
37
· Visningar
2 790
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Magnum
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 778
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp