Bukefalos 28 år!

Vad var det lyxigaste och godaste när ni var små?

Alltså, just mat minns jag inte vad som var "extra" på det viset... Det blev ofta fin köttbit på helgerna och stuff, särskilt medan far jagade - MEN däremot minns jag känslan av att få springa upp på vinden/ner i matkällaren och få välja en glasflaska läsk till maten när det var helg eller vankades finmiddag! Det var grejer! :heart
det fanns alltid en blandad back där. En halva till mig och en halva till bror! (vi kunde aldrig samsas. :D)
 
Alltså, just mat minns jag inte vad som var "extra" på det viset... Det blev ofta fin köttbit på helgerna och stuff, särskilt medan far jagade - MEN däremot minns jag känslan av att få springa upp på vinden/ner i matkällaren och få välja en glasflaska läsk till maten när det var helg eller vankades finmiddag! Det var grejer! :heart
det fanns alltid en blandad back där. En halva till mig och en halva till bror! (vi kunde aldrig samsas. :D)
Oh!! Vi sprang ut i garaget och hämtade våra 33cl!
 
Som sagt, misär. Det var inte gott då och förekom inte ens i min bekantskapskrets, ren misär. :wtf:
Helt otroligt att en del gnäller på svenskt kött idag med tanke på vilken skit de glatt stoppar i sig själva och sina ungar. :crazy:

Jag tänker lite tvärtom att det är rätt positivt att det sågs som något särskilt och en speciell, sällsynt godbit att få gå ut och äta istället för att det var vardagsmat. :) Det är väl rätt välkänt att vi (människor) tycker extra mycket om det som inte är särskilt bra för oss!
 
Mitt lyxigaste var nog när vi köpte hem pizza. Och då gillade jag inte ens pizza.
Mamma och pappa sa typ -Ikväll äter vi pizza.
Min syskon var superglada att få pizza.
Och jag, 6 år eller nått
-Ja! Då får jag havregrynsgröt!
För det älskade jag då :D. Tillagad i micron med jordgubbssylt och mjölk till.
Nu förtiden prioriterar jag annorlunda :angel:.
 
Jag tänker lite tvärtom att det är rätt positivt att det sågs som något särskilt och en speciell, sällsynt godbit att få gå ut och äta istället för att det var vardagsmat. :) Det är väl rätt välkänt att vi (människor) tycker extra mycket om det som inte är särskilt bra för oss!
Precis! (Därför som tex pizzadieten faktiskt inte är så dum om man vill gå ner i vikt.)
 
Jag tänker lite tvärtom att det är rätt positivt att det sågs som något särskilt och en speciell, sällsynt godbit att få gå ut och äta istället för att det var vardagsmat. :) Det är väl rätt välkänt att vi (människor) tycker extra mycket om det som inte är särskilt bra för oss!
Sorry, det var inte gott då och det är inte gott nu utan bukfylla och nödproviant, som sagt ren misär. :yuck:
Skrämmande. :crazy:
 
Finmat när jag var liten var viltfågel med sås från grunden kokt på skrovet och t. ex. råraka eller hasselbackspotatis. Till mina mer personliga preferenser hörde pilgrimsmusslor och sushi. Ja, jag är matsnobb av födsel och ohejdad vana! :D
 
På fredagsmyset: Bakad potatis med pappas örtsmör :love:
Extra lyx var om brorsan inte var hemma så man fick hela Trocaderoflaskan på 33 cl för sig själv :D

Pizza var också lyxigt. Alltid hemgjord. Då fanns knappt köppizza.
För att inte tala om när Kebaben kom till byn!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp