Välkomna! Och namnhjälp

Jag som inte skulle ha fler marsvin råkade visst komma hem med en extra i lördags och hämtade en till idag 🙈 men nu är det verkligen tvärstopp på flera oavsett hur söta de än är!
Här är Yannis som kom hit i lördags. Han är drygt 2 månader gammal och ska kastreras så fort det har blivit lite svalare
A7AE693C-E2EF-4E6F-9096-A04D950A232F.jpeg
 

Och här är Vibys Ambrosia som jag hämtade idag. Jag såg henne redan på utställningen i lördags men då hade uppfödaren precis fått tillbaka henne från en köpare och hon var i dåligt skick så uppfödaren ville avvakta lite för att se så inget var fel på henne men det verkar bara vara vanvård 😢 Så med lite mat och kärlek (och snyggare klippning) så kommer hon att bli tokfin 😍
Men jag kan inte komma fram till ett namn. Det lutar nog starkast åt Floor, men Tarja, Noora och Delain finns också på listan. De andra heter Epica, Sirenia, Ailyn och Yannis så jag vill gärna fortsätta metaltemat
A3724E67-2DD5-4650-82C4-3506AAF8E449.jpeg
 
Yannis ser ut att vara odd eyed men jag vet inte om det kommer att vara kvar eller växa bort med åldern för det är så lite. Hans vita melering kommer troligen också att växa bort så han bli helt chokladfärgad även i ansiktet
E68E70EE-F99A-45CF-947B-4AE14C115F9A.jpeg
 
Och här är Vibys Ambrosia som jag hämtade idag. Jag såg henne redan på utställningen i lördags men då hade uppfödaren precis fått tillbaka henne från en köpare och hon var i dåligt skick så uppfödaren ville avvakta lite för att se så inget var fel på henne men det verkar bara vara vanvård 😢 Så med lite mat och kärlek (och snyggare klippning) så kommer hon att bli tokfin 😍
Men jag kan inte komma fram till ett namn. Det lutar nog starkast åt Floor, men Tarja, Noora och Delain finns också på listan. De andra heter Epica, Sirenia, Ailyn och Yannis så jag vill gärna fortsätta metaltemat
Visa bifogad fil 97947
Men vilka fina!!! Vad heter Yannis färg? Så fin 😍
Måste kolla upp om Ambrosia (eller Floor som jag röstar på) är släkt med min Vibys tjej jag köpte efter att Aziza gått bort ❤️
 
Men vilka fina!!! Vad heter Yannis färg? Så fin 😍
Måste kolla upp om Ambrosia (eller Floor som jag röstar på) är släkt med min Vibys tjej jag köpte efter att Aziza gått bort ❤️
Visst är de 😍 Yannis är white/chocolate och den vita meleringen kallas för grizzly om den försvinnner och dapple/tweed om den stannar. Jag har inte koll på Yannis mammas stam så jag vet inte om han är grizzly eller dapple
Ja, det lutar åt Floor. Hon är släkt med Aziza om jag minns rätt. Får kolla upp det. Vad heter din tjej i stamtavlan? Det är så tråkigt att det blev så med Aziza 😭 Hon var så fin!
Så jättesöta! :love1:
Ja 😍😍
 
Visst är de 😍 Yannis är white/chocolate och den vita meleringen kallas för grizzly om den försvinnner och dapple/tweed om den stannar. Jag har inte koll på Yannis mammas stam så jag vet inte om han är grizzly eller dapple
Ja, det lutar åt Floor. Hon är släkt med Aziza om jag minns rätt. Får kolla upp det. Vad heter din tjej i stamtavlan? Det är så tråkigt att det blev så med Aziza 😭 Hon var så fin!

Ja 😍😍
Tack för info om färgerna! Du är så duktig på marsvinskunskap 😄
Aziza är det finaste marsvinet jag haft, så vacker och namnet är jättefint. Jag är jättetacksam att jag fick ta över henne från dig men också så ledsen för att hon blev så sjuk 💔
Vibys Caloria heter honan från Lena som jag har nu (Vibys Callwin x Vibys Callanta).

144D6A36-7FAC-43D0-B26C-3A07CC8FD257.jpeg
 
Tack för info om färgerna! Du är så duktig på marsvinskunskap 😄
Aziza är det finaste marsvinet jag haft, så vacker och namnet är jättefint. Jag är jättetacksam att jag fick ta över henne från dig men också så ledsen för att hon blev så sjuk 💔
Vibys Caloria heter honan från Lena som jag har nu (Vibys Callwin x Vibys Callanta).

Visa bifogad fil 97987
Tack! Färggenetik är jätteroligt! Jag försöker lista ut vilken genotyp Floor (ja, det fick bli det namnet 😁) har för hennes ögon är så speciella. Hon är definitivt chokladbaserad, men jag vet inte om hon är dew baserad på silver eller zobel. Ögonen säger zobel men jag har nog inte sett en ena zobel eller pew hos Lena så det troligaste är silver och att hon bara har fått en ovanlig nyans på ögonen.

Jag känner samma. Jag var så glad att hon fick komma till dig och det känns så hemskt att det slutade som det gjorde 😢

Men vilken underbar liten pälsboll 😍 och så kul att du fick en som är släkt med Aziza 💖
 
Floor verkligen lyser bredvid Sirenia och Ailyn
34B8E879-F1BA-4835-AA89-00E7D09D2DCC.jpeg

Epica bor hos en vän för tillfället så därför är hon inte med på bilden. Och Yannis blir alldeles för till sig om jag sätter honom ihop med tjejerna 😅
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 902
Senast: ptr
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 673
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp