vänskap mellan olika kön, sexualiteter och identiteter.

Jag förstår att du försöker ironisera lite över andra inlägg i tråden.
Men jag och många av mina vänner (oavsett kön) håller faktiskt med om att killar i allmänhet har svårare att prata om relationer och känslor med sina kompisar.
Är det inget du har märkt av?

Mer av en carbon copy skulle jag säga än ironiserande, håller du inte med?

Anyways. Jag håller mig oftast från att domdera om hur kvinnors relationer med andra kvinnor "faktiskt fungerar", brukar tycka att det är bättre att isåfall fråga tjejer jag känner om vad de anser om den frågan. Jag är trots allt inte tjej och har således inte levt i den världen.

Därav blir det också konstigt för mig varför nån som tjej gör såna uttalanden om mäns relationer med varann? Du ser ju också hur reaktionerna ser ut på mitt kopierade inlägg, men originalet ifrågasätts inte överhuvudtaget. Varför är det så tror du?

För att svara rakt ut på din fråga:
Eftersom det är en jämförelse så tror jag inte riktigt den går att svara på. Vad innebär "svårare" liksom? Det jag skulle säga är att det är annorlunda. Män pratar med varann om relationer, känslor. Men inte på samma sätt som kvinnor gör det. Inte med samma ord, inte på samma vis. Det är helt felaktigt och en total myt att män inte gör det, eller knappt alls gör det, dock.
 
Alltså jag tror att kvinnor helt enkelt är dåliga på att vara vänner.

De klarar inte av att prata med sina vänner mer än ytligt, det är spel för gallerierna och mycket fejk. Ofta kan de inte heller bibehålla bra kontakter med sina vänner eller skaffa nya vänner om inte en man hjälper dem. Antagligen också pga att de inte förstår hur man är vän på riktigt så tror de att män också är på det viset, och då är det ju klart varför det blir snett i man-kvinna-vänsrelationer.

Men ja, det finns ju alltid undantag till detta.
Tycker du att det jag skriver är helt världsfrånvänt så borde du kunna diskutera det på ett bra mycket snyggare sätt än såhär.

Det finns undersökningar (betydligt mer seriösa än små minigrejer i skvallerblaskor) som visar att tex efter en separation så mår männen sämre och kvinnorna bättre, att kvinnor har mer socialt liv än män osv.

Varför tror du det är vanligare med självmord bland män jämfört med bland kvinnor? Varför tror du det är vanligare att män blir våldsamma?
 
Tycker du att det jag skriver är helt världsfrånvänt så borde du kunna diskutera det på ett bra mycket snyggare sätt än såhär.

Det finns undersökningar (betydligt mer seriösa än små minigrejer i skvallerblaskor) som visar att tex efter en separation så mår männen sämre och kvinnorna bättre, att kvinnor har mer socialt liv än män osv.

Varför tror du det är vanligare med självmord bland män jämfört med bland kvinnor? Varför tror du det är vanligare att män blir våldsamma?

Nja, jag tycker ju du får ha den åsikten om du vill och ser ingen poäng att diskutera vad du får tycka i den frågan. Eftersom du la till brasklappen om "inte alla män" efter en sån generalisering så frånskriver du också dig möjligheter att argumentera om ämnet.

Tyckte mest det var lite spännande att se reaktionerna.

Håller dock med om att det är hemskt att män begår självmord i större utsträckning. Det uppmärksammas oftast inte, så bra att du gör det!
 
Konstigt! I det fallet hade jag bara tänkt att det var bra att ni hade varit vänner länge. Typ om det hade varit nåt mellan er hade det redan hänt. Har det inte hänt nåt än så är sannolikheten mycket liten att något kommer hända framöver.
Ja jag tycker också att det är konstigt. Men dem menade tydligen att eftersom det inte hänt något så skulle det alltid finnas någon spänning mellan oss. Jag och killkompisen har pratat om det och ingen av oss förstår det resonemanget.
 
Nja, jag tycker ju du får ha den åsikten om du vill och ser ingen poäng att diskutera vad du får tycka i den frågan. Eftersom du la till brasklappen om "inte alla män" efter en sån generalisering så frånskriver du också dig möjligheter att argumentera om ämnet.

Tyckte mest det var lite spännande att se reaktionerna.

Håller dock med om att det är hemskt att män begår självmord i större utsträckning. Det uppmärksammas oftast inte, så bra att du gör det!

Vad svamlar du om? Det är ytterst väl belagt att män begår självmord i större omfattning än kvinnor och det absolut något som uppmärksammas.

Tex är jordbrukare är överrepresenterade gällande självmord och många av dem är ju män. De "lyckas" oftare med självmordet också eftersom de ofta har tillgång till jaktvapen. Generellt ser man också en ökad frekvens av genomförda självmord bland de som har tillgång till medel för att ta livet av sig och även har kunskap om hur man gör, tex läkare och blåljuspersonal.
 
Vad svamlar du om? Det är ytterst väl belagt att män begår självmord i större omfattning än kvinnor och det absolut något som uppmärksammas.

Tex är jordbrukare är överrepresenterade gällande självmord och många av dem är ju män. De "lyckas" oftare med självmordet också eftersom de ofta har tillgång till jaktvapen. Generellt ser man också en ökad frekvens av genomförda självmord bland de som har tillgång till medel för att ta livet av sig och även har kunskap om hur man gör, tex läkare och blåljuspersonal.

Varför börjar du alla dina inlägg med personliga attacker och oförskämdhet? Tror du att man kommer ta det du skriver på större eller mindre allvar då?

Det sorgliga blir att många använder faktumet att män begår självmord i större utsträckning för sin egna politiska propagandas skull, snarare än att verkligen bry sig och försöka hjälpa.
 
Alltså jag tror att kvinnor helt enkelt är dåliga på att vara vänner.

De klarar inte av att prata med sina vänner mer än ytligt, det är spel för gallerierna och mycket fejk. Ofta kan de inte heller bibehålla bra kontakter med sina vänner eller skaffa nya vänner om inte en man hjälper dem. Antagligen också pga att de inte förstår hur man är vän på riktigt så tror de att män också är på det viset, och då är det ju klart varför det blir snett i man-kvinna-vänsrelationer.

Men ja, det finns ju alltid undantag till detta.

Det verkar vara väldigt lätt att dra alla individer av ett visst kön över samma kam i sådana här diskussioner.:meh: Vad man har mellan benen behöver inte påverka hur mycket man kan vara vän med andra människor.
 
Alltså jag tror att kvinnor helt enkelt är dåliga på att vara vänner.

De klarar inte av att prata med sina vänner mer än ytligt, det är spel för gallerierna och mycket fejk. Ofta kan de inte heller bibehålla bra kontakter med sina vänner eller skaffa nya vänner om inte en man hjälper dem. Antagligen också pga att de inte förstår hur man är vän på riktigt så tror de att män också är på det viset, och då är det ju klart varför det blir snett i man-kvinna-vänsrelationer.

Men ja, det finns ju alltid undantag till detta.
Fast det finns forskning som visar att män oftare än kvinnor tappar sociala kontakter vid skilsmässor. De blir helt enkelt ensammare.
 
Varför börjar du alla dina inlägg med personliga attacker och oförskämdhet? Tror du att man kommer ta det du skriver på större eller mindre allvar då?

Det sorgliga blir att många använder faktumet att män begår självmord i större utsträckning för sin egna politiska propagandas skull, snarare än att verkligen bry sig och försöka hjälpa.

Jag ansåg att du svamlade när du påstod att mäns överrepresentation när det gäller självmord inte uppmärksammas.

Redan när jag läste på Ultuna -95 togs det upp under föreläsningar vi hade inom hälsa gällande jordbruk. Dvs det är inte något nytt eller något som inte är väl belagt.
 
Fast det finns forskning som visar att män oftare än kvinnor tappar sociala kontakter vid skilsmässor. De blir helt enkelt ensammare.

Vilken forskning syftar du på? Det finns forskning som säger det mesta, men jag vill inte snacka skit om nån forskare jag inte läst vad de skrivit. Det kan förstås vara mycket möjligt att så är fallet, frågan är också dock vilka slutsatser man drar av detta, och vilka motiveringar till varför.
 
Jag ansåg att du svamlade när du påstod att mäns överrepresentation när det gäller självmord inte uppmärksammas.

Redan när jag läste på Ultuna -95 togs det upp under föreläsningar vi hade inom hälsa gällande jordbruk. Dvs det är inte något nytt eller något som inte är väl belagt.

Aha, så det togs upp på ultuna -95. Vsv då! :) Jag sa ju att det var bra, vad är problemet med det tycker du?
 
Alltså jag tror att kvinnor helt enkelt är dåliga på att vara vänner.

De klarar inte av att prata med sina vänner mer än ytligt, det är spel för gallerierna och mycket fejk. Ofta kan de inte heller bibehålla bra kontakter med sina vänner eller skaffa nya vänner om inte en man hjälper dem. Antagligen också pga att de inte förstår hur man är vän på riktigt så tror de att män också är på det viset, och då är det ju klart varför det blir snett i man-kvinna-vänsrelationer.

Men ja, det finns ju alltid undantag till detta.

Jag tycker väldigt illa om när man tillskriver ett kön egenskaper på det sätt du gör här.

Jag tycker också att det är tråkigt att du verkar ha haft så dåliga erfarenheter av kvinnliga vänner. Det har inte jag. Mina vänner (alla kvinnor av nån anledning) är underbara människor och fantastiskt bra vänner. Ingen fejk, inget ytligt eller spel för gallerierna.
 
Jag har nu som vuxen flera manliga vänner, och det har inte varit några problem.

Då jag var yngre hade ja också många vänner av det motsatta könet, men varenda jävel visade sig i nåt skede vara intresserad av mig på ett annat sätt än vänskap.

Om man ska peka finger vågar jag nästan påstå att det oftast är männen som har svårt att förstå att en kvinna kan vara en kompis utan benefits...
 
Jag tycker väldigt illa om när man tillskriver ett kön egenskaper på det sätt du gör här.

Jag tycker också att det är tråkigt att du verkar ha haft så dåliga erfarenheter av kvinnliga vänner. Det har inte jag. Mina vänner (alla kvinnor av nån anledning) är underbara människor och fantastiskt bra vänner. Ingen fejk, inget ytligt eller spel för gallerierna.

Det var ett kopierat inlägg från en annan tidigare i tråden, där jag helt enkelt bytte män mot kvinnor. Jag har alltså inte dessa åsikter. Nyfiken på varför du reagerade på mitt inlägg, men inte originalet?
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 543
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 462
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Takire
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 672
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp