Väntans tider

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: väntans tider

Tydligen vanligare än man tror då, med olika stora "halvor". Jag är så nojjig att dom kan åka på juverinflammation eller ngt.
Masserade juvret lite lätt ikväll, & då minskade olikheterna, & den stora hårda halvan blev även mjukare.
Hon tycker det är såå mysigt när man pillar där.
Ja, snart är det dags. Lite nervös börjar man allt bli, då fölningan jag var med om sist ( 2003) gick helt åt pipan. Men det ska väl inte hända igen. Nytt sto & allt.
Det väntas en liten arabbebis, Nickolina född 1998 ( Pamir- Nadjah/ Mamluk) är dräktig med Shaheer född 1989 ( Raz Ama Naz- Nicola/ Expo). Ska bli jättespännande..
 
Sv: väntans tider

himlans kul att läsa om alla era fölningar! Jag får ju vänta tills nästa år nu...min är ju över för i år och fölis är redan stor!!!

Mitt sto betedde sig annorlunda i flera veckor innan hon med så visst kan det dra ut på tiden. Och så hade hon olika stora juverhalvor, och de ändrade dessutom storlek hela tiden! ena dagen stora, andra slappa och sen fanns de inte där! Hon fyllde ut juvret bara någon timma innan hon ynglade av sig

Camilla
 
Sv: väntans tider

Ingen bäbis ännu. Hon har varit mkt orolig inatt. Vankat omkring och bäddat jättemkt. Trodde att den skulle komma.

Ser på henne ute att hon börjar bli ansträngd, att det börjar bli jobbigt.

Vakar henne med tätare intervaller nu....
 
Sv: väntans tider

ja, nu har hon väl ändå "ruvat" färdigt!

Viska till henne att det är en hel drös med fölsugna människor som inte ORKAR sitta vid datorn och vänta på mattes inlägg att den har kommit :angel:

Hera, håller tummarna och hoppas att du har vakat sista natten.
 
Sv: väntans tider

mitt sto beräknas få föl i slutet i april. nu är hon å dag 290. jag får panik för jag tycker inte hon ser tjock ut.
LIite mullig har hon alltid varit men med bara sex veckor kvar borde väl magen skjuta iväg.? Hon kollades på 50:e dan... ska man ta ett blodprov för å vara på den säkra sidan? Kan en veterinär bara lyssna med stetoskop för att ta reda på om det är nåt? NU bör det väl höras två hjärtslag i så fall.
blir tokig!!
 
Sv: väntans tider

Min har inte heller sett så dräktighets-tjock ut, det är mest senaste tiden. Hon är inte så tjock från sidan, men framifrån och bakifrån sett så är hon enorm. Hon är även väldigt fet :D

Det ser ut som att hon är svullen framför sitt juver, varför? Någon som vet.... :confused:
 
Sv: väntans tider

Hera skrev:
Det ser ut som att hon är svullen framför sitt juver, varför? Någon som vet.... :confused:
Så är mitt sto också, någon här på Buke sa att det var ödem och att det inte var något att oroa sig för. Hoppas att det stämmer.
 
Sv: väntans tider

Hera skrev:
Det ser ut som att hon är svullen framför sitt juver, varför? Någon som vet.... :confused:

Om det sitter strax framför ljuvret så tror jag inte det är ett ödem utan mjälken som "rinner till"...det närmar sig...
 
Sv: väntans tider

*lånar*
Idag åkte kameran upp i boxen hos våran dam eftersom hon inte åt upp sin mat igår, borde inte va på G än eftersom hon ska ha den 15e, menmen, en del har ju bråttom ut...ganska tråkigt att sitta å stirra på en tv hela kvällen, men det är ju betydligt enklare än å smyga omkring i stallet i onödan..dom andra hästarna tycker ju inte det är så kul att bli störda en gång i timmen...
De börjar bli riktigt spännande nu...håll tummarna för att allt går bra ;)
 
Sv: väntans tider

Söndagen är inte slut ännu. ;) Vaka på, kommer när som helst. Jag vill jag vill också.
 
Sv: väntans tider

imorgon kl tolv kommer veterinären och då får jag det slutgiltiga svaret!!! Är det ett föl eller ej.... to be continued....
 
Sv: väntans tider

Inget föl ännu. inatt har hon varit precis som vanligt. Nu äter hon rätt så bra igen. Travade ut i hagen idag, igår orkade hon knappt röra sig. :D

Magen har dock flyttats lite bakåt...
 
Sv: väntans tider

Är nog nära nu. Eb del ston blir som vanligt när det är dags. Attans att det inte blev ett söndags föl då. :angel: Vilket dygn är hon på nu?
 
Sv: väntans tider

Idag har min fröken under dagtid oxå fått ödemliknande utfyllnad framför juvret. Mest framför den halvan som är minst fylld. Det sträcker sig ca 30 cm framåt, rätt mkt alltså. Kanske 2 cm " högt". Inte öm, men det är rätt hårt. På andra sidan, ungefär hälften så långt. Tycker hon blivit mer " tre" kantig om magen de senaste dagarna. Inga tecken på fölning i övrigt. Juvret inte speciellt mkt ifyllt, kanske " rymmer" 1dl i ena & 1½-2 dl i andra halvan. Sprallar som attans i hagen. Gått 322 dygn idag.
 
Sv: väntans tider

Mitt sto fick förresten ett jättelikt ödem över hela magen dagen innan hon fölade...såg jättekonstigt ut men en van uppfödare jag känner sa åt mig - lugn, bara lugn ;)
 
Sv: väntans tider

*knapplån*

en generell fundering: Tänk vad vi är duktiga med våra ston, vet preciiiis hur dom ser ut innan fölning och hur dom beter sig för vi känner ju dom så väl, eller hur ;) :D

Jag har suttit och "fölvakat" på en online-fölning under några veckor. Igår knäppte jag av datorn vid 22.10 för stoet såg inte som om hon behagade lyfta på svansen denna natten heller. har droppat mjölk i över en vecka. Döm om min "ilska" när jag i morse knöpper på datorn och visst har hon fölat. Ja ja tycker man, det var ju på tiden, man så kollar man klockslaget. 22.30! :eek: :eek: :p
Här har jag suttit uppe halva nätter i brist på annat att göra, och så snuvar hon mig på fölningen med blott 20!!! minuter.
*Pissmärr* är min spontana tanke....hon visade ablsolut ingnting innan. Jag är mer och mer övertygad om det här med storken... :angel: :)
 
Sv: väntans tider

Det känns som om vi oxå kommer att bli lurade här. Hur är hur lugn och oskyldig som helst så länge hon får som hon vill :devil:

Hon är nu på 335 dagar om man räknar från sista dagen hon tog hingst, tror jag :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
29
· Visningar
2 200
Senast: Missemus
·
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Wille
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
18 108
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp