Värma upp sadekammare med Handdukstork?

Sv: Värma upp sadekammare med Handdukstork?

ja om det är enbart för lädret du vill ha värme så, men jag tycker iaf det är otroligt skönt med en varm sadelkammare när man kommer in efter ett kallt ridpass. plus att det blir enklare att torka benskydd od.

så fundera på om du inte vill ha ett element att värma stelfrusna händer och tår på?
 
Sv: Värma upp sadekammare med Handdukstork?

Fast en luftavfuktare kräver ett antal plusgrader för att ens funka som den ska, blir det riktigt kallt så kommer det kanske inte att funka. Även här ställs det ju krav i vilken miljö den ska funka i, för stall krävs nästan en byggavfuktare om den inte ska bäcka igen på direkten och den avger ingen värme.
 
Sv: Värma upp sadekammare med Handdukstork?

*kl*

Vad tror ni om frostvakt / frostskydd, för liten sadelkammare?
Dom kan ju även ge värme upp till 35grader!

Drar dom mer eller mindre än ett vanligt element om man bara vill hålla den lilla sadelkammaren torr och ljummen?
 
Sv: Värma upp sadekammare med Handdukstork?

Ja vi har en frostvakt i förrådet hemma, det är på ca 14 kvm varmbonat. Vi kan ledigt komma upp i rumstemperatur med hjälp av den fast det är inte vår avsikt, det räcker om det håller 10-12 grader plus så att inte färg och liknande fryser.
 
Sv: Värma upp sadekammare med Handdukstork?

Jag tar alltid in blöta täcken i badrummet.

Min Hovslagare har bara en luftavfuktare, han har precis som jag en pytteliten sadelkammare och han tycker att avfuktaren värmer lite det viktiga enligt honom ör att sadelkammaren är torr så inte lädret möglar.

Fast då får du köpa en dyr avfuktare, en vanlig isar igen om det den står på blir kallare än 5+ grader.

Vi har vår på en hylla ganska högt eftersom den isade igen när den stod på golvet när det var 8+ grader i rummet.
 
Sv: Värma upp sadekammare med Handdukstork?

Vi HAR en handdukstork i sadelkammaren... men sadelkammaren ligger i en annan byggnad än själva häststallet och ser helt annorlunda ut än stallet. Stallet är oisolerat och jättestort, sadelkammarhuset är litet och nätt och byggt som ett "riktigt" hus med element och isolering och diverse moderniteter (det är t.o.m en lägenhet på andra våningen)... så jo, klart man kan värma upp en sadelkammare med en handdukstork men det kanske inte är det bästa alternativet som finns. Vi har vår till att snabbtorka schabrak på! :o
 
Sv: Värma upp sadekammare med Handdukstork?

Frostvakt verkar ju oxå som ett vettigt alternativ. Börjar på att bli desperat och fundera på värmelampor till höns/grisar som sista utväg :D
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 069
Senast: Gunnar
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 921
Senast: TinyWiny
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 634
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp