Bukefalos 28 år!

Värme från en vedspis, går det?

@MissFideli Ofta finns det också någon form av anordning på luckan till eldstaden som reglerar mängden luft som kommer in. Den är inte riktigt lika farlig att ändra även om man även med den bör vara försiktig och se till att tillräcklig mängd luft kommer in så att det brinner som det skall.
 
Liten anekdot från min ungdom, när jag var med i scouterna:

När vi kom till vår scoutstuga, så hade några andra varit där natten innan och eldat i spisar och kakelugnar, men det var fortfarande lite rått och så (den hade ju stått ouppvärmd ett bra tag), men andra dagen vi var där, hade vi fått så varmt att det nästan var för varmt inne. Så det jag vill säga, det kan ta rätt bra lång tid att få upp värmen i ett hus med hjälp av eld.
 
@MissFideli Ofta finns det också någon form av anordning på luckan till eldstaden som reglerar mängden luft som kommer in. Den är inte riktigt lika farlig att ändra även om man även med den bör vara försiktig och se till att tillräcklig mängd luft kommer in så att det brinner som det skall.

Ja, den använder jag 🙂
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 967
Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 377
Senast: Tassa
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 238
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Igår låg jag i godan ro på soffan och tittade på "På Spåret" när det plötsligt började lukta rök. Jag trodde att jag inbillade mig...
2
Svar
26
· Visningar
2 826
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp