Vätska i livmoder ?!

Om hon inte är dräktig nu då, ultraljudet är den 3/7. Och på brunsten hon blev inseminerad, började brunst 7/6, kommer hon isf börja brunsta igen runt den 28/6?
Nej hon kommer börja brunsta igen runt när det är dags för ul.
Därför kan du då behandla och skölja om hon inte är dräktig
 
Om hon inte är dräktig nu då, ultraljudet är den 3/7. Och på brunsten hon blev inseminerad, började brunst 7/6, kommer hon isf börja brunsta igen runt den 28/6?

Man brukar kolla på 16-18 dygn efter sista seminering/ägget har gått.
När hade hon ägglossning? Sista seminering?
 
Det är rätt vanligt med antibiotika I spädningsvätskan för transportsperma. Man forskar på alternativ sätt att minska bakterierna/rena sperman för att minska antibiotikaresistensen.
 
Det är rätt vanligt med antibiotika I spädningsvätskan för transportsperma. Man forskar på alternativ sätt att minska bakterierna/rena sperman för att minska antibiotikaresistensen.
Men tänker om det nu funnits bakterier som inte setts på baktprovet och som kommit in vid seminering så borde väl antibiotikan i spädningsvätskan ta det ? Hon blev ju spolad två ggr samt fick en spruta mot vätska innan hon åkte..
 
Men tänker om det nu funnits bakterier som inte setts på baktprovet och som kommit in vid seminering så borde väl antibiotikan i spädningsvätskan ta det ? Hon blev ju spolad två ggr samt fick en spruta mot vätska innan hon åkte..

Det är omöjligt svara på. Alla antibiotika tar inte alla bakterier.

Men andas och så kommer du få alla svar på ultraljud dygn 19!
 
8EF05AB7-F6FB-48F1-B8E4-580B9B028808.jpeg
Kollas 17 dygn på fredag. Inte börjat brunsta ännu iaf, mår illa för jag är så nervös🤮
 
Hon har börjat brunsta ..
Attans men så är livet med ston. Då kan du be vet ta bakterieprov och ev behandla.
Tänkte du prova att seminera en gång till?
Tror absolut inte det är pga bakterier via semin hon inte tog sig.
Finns massa olika orsaker till att de inte tar sig. Vi har haft maidenston som är unga och noll på bakterieproven som bara inte har tagit sig trots alla konstens regler.
Så ska man hålla på med avel får man ta det som det blir.
Allra viktigast är att man litar på råden man får från vet, annars bör man byta station.
Och ha koll på kostnaderna
Har haft kunder som fått räkningar på 15 000 utan att ha dräktigt
Men då har stona stått på stationen med.
 
Min vet som jag jobbat åt sa vid sista inseminationen på mitt sto att det där skicket kan inte hon bli dräktig på. Simmarna var jättetrötta.
Hon var dräktig med tvillingar hahah
Så alla kan bli lurade, som tur var resorberade hon ena fostret så det blev bara ett föl.
 
Attans men så är livet med ston. Då kan du be vet ta bakterieprov och ev behandla.
Tänkte du prova att seminera en gång till?
Tror absolut inte det är pga bakterier via semin hon inte tog sig.
Finns massa olika orsaker till att de inte tar sig. Vi har haft maidenston som är unga och noll på bakterieproven som bara inte har tagit sig trots alla konstens regler.
Så ska man hålla på med avel får man ta det som det blir.
Allra viktigast är att man litar på råden man får från vet, annars bör man byta station.
Och ha koll på kostnaderna
Har haft kunder som fått räkningar på 15 000 utan att ha dräktigt
Men då har stona stått på stationen med.
Jag är redan uppe i 25000 kr och har bara seminerat en gång.. jag kommer försöka en gång till, en sista gång. Detta sto har haft två föl tidigare och tagit sig jätte enkelt varje gång .. :(
 

Liknande trådar

Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 493
Senast: em-pirre
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 325
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 595
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Finns det saker ni bara inte kan sluta oroa er för? Vardagliga eller för framtiden? Jag är en orolig person och oroar mig för många...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 279
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp