Vätska i livmoder ?!

26 mm låter normalt om hon nu släppt nåt ägg senare och den är 16-17 dygn idag. Skulle nog inte vara så orolig😊
Det är mer formen, den är inte rund.. utan avlång :/ enligt den som seminerade så var det 18 dygn och inget annat, men den som UL är inne på samma spår som dig
 
Det är mer formen, den är inte rund.. utan avlång :/ enligt den som seminerade så var det 18 dygn och inget annat, men den som UL är inne på samma spår som dig

Men om inte den veterinären kollat ditt sto 3-4 dagar efter ovulation så kan hen inte veta med all säkerhet att det är just 16 dygn i onsdags. Det är det jag försökt förklara, ston släpper inte sällan flera ägg.
Avlång är inte heller något att vara speciellt orolig för skulle jag säga.
 
Men om inte den veterinären kollat ditt sto 3-4 dagar efter ovulation så kan hen inte veta med all säkerhet att det är just 16 dygn i onsdags. Det är det jag försökt förklara, ston släpper inte sällan flera ägg.
Avlång är inte heller något att vara speciellt orolig för skulle jag säga.
Nä hon sprutades ju igång och då har jag läst att risken är större att dom släpper fler ägg. Men semin vet sa bara ett, och så hämtade vi henne dagen efter :)
 
@unoannis jag bara undrar hur i hela friden dina nerver ska klara en dräktighet när du blir så nojjig över ett par dagar hit eller dit... :D. No offense men om du ska överleva de närmsta 12 månaderna får du nog ta ett litet chillpill....
Jag är inte orolig över ett par dagar hit och dit. Såklart jag lyssnar på min seminvet som säger 18 dagar, det är väl dom man ska lita på? Kanske inte du? Jag är orolig för att hon Som gjorde UL säger att embryot är för litet. :)
 
Jag är inte orolig över ett par dagar hit och dit. Såklart jag lyssnar på min seminvet som säger 18 dagar, det är väl dom man ska lita på? Kanske inte du? Jag är orolig för att hon Som gjorde UL säger att embryot är för litet. :)
Fast du kan ju inte påverka detta? Oroa dig för saker du kan påverka, du får ju bara fortsätta att följa upp med UL. Var glad över dräktigheten istället, jag gratulerar dig till den!
 
Fast du kan ju inte påverka detta? Oroa dig för saker du kan påverka, du får ju bara fortsätta att följa upp med UL. Var glad över dräktigheten istället, jag gratulerar dig till den!
Inte just nu, men om det fortsätter växa dåligt med onormal form så kan man spruta igång henne och seminerad på nytt då det troligen är något fel på embryot sa hon som gjorde UL. Tack, jag ska inte göra något annat än att vänta tills nästa vecka då vi ska iväg på UL igen (Dygn 25) och se att den växt på sig :)
 
Hej. Jag har börjat fått ett problem, stoet som är dräktig har blivit väldigt orolig i hagen senaste dagarna, bara på morgonen och kvällen. Hela dagen går bra men så fort det blir morgon, kväll så börjar hon vandra, kolla runt och vara glo på saker, blir rädd, osv osv, hon är helt enkelt orolig. Inget har hänt, hon står inne på natten och det är lugnt runt om hagen, hon har stått där hela sommaren. Vad kan jag göra? Vill ha henne ute så mycket som möjligt men vill ej att hon ska vara såhär för att riskera en resorberande ....😢
 
Kan det tänkas vara vilda djur eller något som stör dem på morgonen och kvällen? Kanske det går att röja lite vid hagarna så hästarna har bättre översikt och det inte finns platser att gömma sig för eventuella djur, om det är övervuxet?

Har hon en lugn hagkompis?
 
Kan det tänkas vara vilda djur eller något som stör dem på morgonen och kvällen? Kanske det går att röja lite vid hagarna så hästarna har bättre översikt och det inte finns platser att gömma sig för eventuella djur, om det är övervuxet?

Har hon en lugn hagkompis?
Kan vara men har inte sett något på länge.
är rätt bra sikt runt om,
Japp har jätte lugn kompis som inte ser eller bryr sig om något
 
Hej. Jag har börjat fått ett problem, stoet som är dräktig har blivit väldigt orolig i hagen senaste dagarna, bara på morgonen och kvällen. Hela dagen går bra men så fort det blir morgon, kväll så börjar hon vandra, kolla runt och vara glo på saker, blir rädd, osv osv, hon är helt enkelt orolig. Inget har hänt, hon står inne på natten och det är lugnt runt om hagen, hon har stått där hela sommaren. Vad kan jag göra? Vill ha henne ute så mycket som möjligt men vill ej att hon ska vara såhär för att riskera en resorberande ....😢

Insekter?
 
Fast hon kan ju inte behöva vandra så oavsett. Vänd dygnet? Ta in tidigare? Be någon annan ta in?
Hon kan inte stå ute på natten, hon gjorde det halva sommaren sedan sprang hon bara och blev stressad när det blev mörkt, så det är inget alternativ. Tyvärr är det endast jag som bor på gården, börjar vanligtvis vid kl 14 och det är alldeles för tidigt att ta in en häst som inte rids tycker jag. Hoppas detta är något som går över då hon inte gjort såhär under dessa år jag ägt henne
 
Hon var ej i brunst, men hade flera ägg. Hon sprutades igång. Kommer hon ovulera snabbare nu? Ska tillbaka på måndag men måste beställa semin denna gång så kan inte seminerades fören onsdag ? Sist när hon sprutades igång så tog det 6 dagar för henne att ovulera men då hade hon inga ägg
 

Liknande trådar

Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 602
Senast: em-pirre
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 353
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 669
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Finns det saker ni bara inte kan sluta oroa er för? Vardagliga eller för framtiden? Jag är en orolig person och oroar mig för många...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 359
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp