Bukefalos 25 år!

B

**BORTTAGEN**

Har köpt en häst som väver. Har aldrig haft en sån förut så jag undrar hur mycket det sliter egentligen. Han har en ganska kraftig bog(ha är fullblod) kan det ha med att han väver? Går det överhuvudtaget att få han att sluta? Han väver bara när han blir lämnad ensam i stallet eller när det är folk och rörelse i stallet. Han väver aldrig ute i hagen. Brukar försöka att undvika dessa nervös stunder han väver. Om man går in till han så väver han inte och ju mer stressad och nervös han blir destå mer kraftigt väver han fast han väver inte som dom hästar jag har sett. han har som en mer kraftig "metod". han ställer sej mot en vägg och snurrar hela halsen och huvudet som en stor cirkel just intill väggen. detta sermycket mer slitande ut än vanliga vävares sätt. orolig... :crazy:

Jag har en vävare och enda sättet att hålla den "icke vävande" är att inte ha den i stallet. Den får bo ute dygnet runt och bara komma in för att få sitt krafftfoder en gång om dan. funkar fint. att ha in den istallet kommer bara att göra alla andra hästar stressade.

B

**BORTTAGEN**

han bor i norrland och han är ett rakat fullblod. det funkar inte att han ska stå ute. några möjligheter till utebox finns tyvärr inte. sen så är det bara han och en annan häst. så han har inte så många att jaga upp. boxarna ligger inte i sidan om varandra, så det finns inga hästar att jaga upp. nåt annat tips? vet för övrigt att han gjort detta sen han varit föl. stackarn

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, skulle behöva lite tankar och råd från er då min hjärna mest går i spinn.. Har en CCD tik på 5 år som kom till oss som omplacering...
Svar
8
· Visningar
724
  • Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
27
· Visningar
1 506
Övr.Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
3 897
Övr.Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Är ni i skogen under älgjakten?
  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Vad gör vi? Del CXL

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hjälmdjungel