Asni var duktig på kursen idag. Hon är väldigt lugn hela tiden under teoridelarna och under majoriteten av tiden som andra hundar tränar, det är bara när ägarna leker med sina hundar som det blir svårt. Men det kommer nog med tiden! Är väldigt glad över att hon är så pass chill som hon är.
Idag fick vi testa på hopp och varva kon, på valpnivå såklart men ändå. Jag brukar anklaga henne för att vara en görare och inte en tänkare, men hon är faktiskt en hel del både och. Hon undrar väldigt mycket vad det är som lönar sig, och testar mer än gärna andra saker än det jag ber om
Det som imponerar och fascinerar mig mest med den här hunden är hur av och på hon är. Hon är ju väldigt nyfiken, intresserad av omvärlden och glad i både folk och fä, så jag har verkligen förväntat mig att hon ska vara hopplös att behålla fokus med. Men jäklar vad den där lilla saken kan visa självbehärskning! Sitter kvar trots att en annan hund kommer fram och nosar på henne, går lös med mig bland alla andra unghundar och valpar med 95% fokus på mig. Det är nästan som att hon har enklare att fokusera på mig
med störning än utan
Älskar den där lillfisen. Bästa rödräven