Valp 2018 del 2

:love: Jag är så oändligt tacksam för att jag har fått Ville i mitt liv! Idag sökte han ut 50-80 meter ifrån mig i decimeterdjup snö och drev sen rådjuret i 10 min innan han kom tillbaka i bakspår igen! :love:
Sen blev jag en aning fundersam när jag blåste in honom, jag såg på gpsen att han var på väg tillbaka så jag blåste i pipan och helt plötsligt är det gälla skall bakom mig istället. :confused: Det visade sig vara en annan hund som var ute på promenad med sin matte och den protesterade varje gång jag blåste. :rofl:
Nu kan jag åka till universitet med ett leende och överleva tågförseningar eftersom jag har fått njuta på förmiddagen! :D

Heja Ville :love: 10 minuter som knappt sexmånaders! Inte illa :D
 
Äntligen har snön kommit till oss! Ivy älskar snön haha, vill helst rulla hela tiden :p
20.png
 
Även min otroligt berörda hund sover sig igenom fyrverkerier på tvn. Nu tror (och hoppas) jag inte att din hund är berörd IRL heller, men fyrverkerier på tvn ger sällan samma upplevelse som det gör när det faktiskt smäller på riktigt :) Ivy reagerar inte heller på tvn, får se hur hon reagerar när det väl smäller av utanför, men jag hoppas att hon inte visar någon rädsla :up:
Minns en medlem på AoH, tillika instruktör med en skock bäcäs som var berörda. Hon gjorde som så att till nyår så drog hon igång skivan med oljud på hög volym, drog för gardiner o hela faderullan, hundarna tittade upp o gäspade "skall du träna nu igen?"
 
Minns en medlem på AoH, tillika instruktör med en skock bäcäs som var berörda. Hon gjorde som så att till nyår så drog hon igång skivan med oljud på hög volym, drog för gardiner o hela faderullan, hundarna tittade upp o gäspade "skall du träna nu igen?"
Fanny Goth tror jag hon hette, firman heter kilckerklok.
 
Måste få lufta en liten hang-up jag fått ang detta med hundvakt...

Min hund är ju i särklass en av de snällaste och enklaste valparna världen skådat, även om jag är partisk så är hon väldigt omtyckt bland i princip alla vi kommer i kontakt med. Hon är snäll, glad, lättsam och ja, alla bara älskar henne. Det är även så smidigt för mig att en kollega till mig har hand om henne de flesta dagar jag inte kan ha henne på jobbet, och det funkar jättebra. Men. Det finns ju alltid ett men, och här behöver jag input från er...

Jag är ju väldigt noga med min hund, i allt från hur den sköts till hur den fostras och tränas osv osv. Bla så är hon väldigt naturligt följsam och går mkt fint i koppel. Det är klart att hon ibland blir uppjagad eller glömmer av sig och drar i kopplet när vi är på promenad, men det är så sällan så det knappt räknas. Ffa är jag konsekvent med att hon Aldrig kommer framåt med det. Så fort hon går ut så kopplet sträcks så stannar jag och direkt fattar hon grejen och kommer till mig, och får godis. Jag vill Inte ha en hund som går runt och bogserar mig i kopplet hela livet.
Så idag jobbade jag över min lunchrast och hundvakten tog med min valp på en promenad ihop med en annan hund hon skulle rasta på lunchen (hundarna känner varandra och min valp ääälskar att busa med den hunden). Jag var skeptisk till huruvida min hund skull hålla sig lugn ihop med den hunden på en längre promenad, men jag hade ingen möjlighet att ta henne själv då jag jobbade på annan ort och hundvakten tyckte inte att mitt förslag att sätta henne i min bil under tiden kändes så kul. Jag gav med mig och sa att det gick bra att ta med henne ut på lunchen...
Så fick jag sedan höra att de varit på långpromenad över en timme i koppel varpå min valp gått i ett kortare koppel och den andra i ett längre. Och min valp hade dragit och bogserat sig igenom hela promenaden (såklart, kompisen var ju snäppet framför). Och jag kan inte låta bli att få ont i magen över detta :nailbiting: Jag försöker ju verkligen få min hund att bete sig uppfostrat och sansat. Jag vill inte ha några oönskade beteenden, jag har dessutom en så lättsam hund att om man bara gör saker sansat med henne så är det inga problem att hålla henne sansad. En gång är ju ingen gång, och saken är den att jag har ingen annan hundvakt som det skulle funka lika bra med. Jag är ensam här och detta är den enda person jag känner som hjälper mig med hunden när jag behöver det. Jag vill inte stöta mig eller verka otacksam, men jag är väldigt noga med att min valp ska fostras och hanteras på ett sätt som formar henne i en bra riktning.

Hur mkt vikt ska jag lägga vid detta? En gång är ju ingen gång som sagt, men om det finns olika tröskel för beteenden så fattar jag ju att det är inte enda gången min valp kommer att få bete sig på ett sätt jag aldrig hade tillåtit (eller ens satt oss i situationen). Hur ska man förhålla sig till liknande? Aldrig ha hundvakt åt en ung hund, eller helt enkelt tänka att den ser skillnad på vad jag tillåter och vad andra tillåter? :confused:
 
Ingen kurs för mig och Asni ikväll. Jag fryser så extremt att hela kroppen bara låser sig och skakar, går inte att köra bil då.
Det är helt absurt. Jag borde inte frysa, jag har jättemycket kläder på mig, det är varmt i lägenheten, jag har druckit varmt te. Ändå fryser jag så mycket att jag typ inte kan röra på mig :(

Får försöka värma upp mig och köra lite egna övningar hemma.
 
Skrämmande vad tiden går fort. Faustus väger nu bara 0,3 kg mindre än min bc :o Var lite orolig för hans bett innan då ena hörntanden i underkäken gick in i gommen då bettet var för trångt eller vad man ska säga. Inte helt 100 än men på god väg :laugh:
Har även varit i diskussion med Danska Polarhund Klubben, då rasen blev godkänd i Danmark men inte Sverige så kommer vi få åka dit och ställa och tävla är tanken. Men då har klubben som ska ha hand om rasen fått för sig att de är jakthundar och inte slädhundar så de vill inte släppa in rasen i Polarklubben trots DKK säger så, bara för de heter Laika :banghead: Enligt dom så ska man inte lyssna på vad rasstandarden säger och vilken klass och grupp de är skrivna i. Så ja blir spännande att se hur detta slutar O_o
Vi hade snö i 1,5 dag iaf så passade på ta lite bilder då :heart
 

Bifogade filer

  • IMG_20181217_174702_989.jpg
    IMG_20181217_174702_989.jpg
    163,7 KB · Visningar: 25
Skrämmande vad tiden går fort. Faustus väger nu bara 0,3 kg mindre än min bc :o Var lite orolig för hans bett innan då ena hörntanden i underkäken gick in i gommen då bettet var för trångt eller vad man ska säga. Inte helt 100 än men på god väg :laugh:
Har även varit i diskussion med Danska Polarhund Klubben, då rasen blev godkänd i Danmark men inte Sverige så kommer vi få åka dit och ställa och tävla är tanken. Men då har klubben som ska ha hand om rasen fått för sig att de är jakthundar och inte slädhundar så de vill inte släppa in rasen i Polarklubben trots DKK säger så, bara för de heter Laika :banghead: Enligt dom så ska man inte lyssna på vad rasstandarden säger och vilken klass och grupp de är skrivna i. Så ja blir spännande att se hur detta slutar O_o
Vi hade snö i 1,5 dag iaf så passade på ta lite bilder då :heart
Det skulle väl dröja ett tag till innan de får ställas ut? Även om det nu är en godkänd ras?
 
Det skulle väl dröja ett tag till innan de får ställas ut? Även om det nu är en godkänd ras?

Japp 1/1-20, men få ställa upp på tävlingar direkt däremot. Blir ställa ut i Polen nästa år :) Frågade just för veta om man skulle få va med där då man inte är Dansk. Då det bara finns en YL i Danmark så hade det varit bra för rasen om vi i Sverige med fått va med så de syns lite mer. Det svarade dom inte ens på kom jag på nu :meh:
 
Japp 1/1-20, men få ställa upp på tävlingar direkt däremot. Blir ställa ut i Polen nästa år :) Frågade just för veta om man skulle få va med där då man inte är Dansk. Då det bara finns en YL i Danmark så hade det varit bra för rasen om vi i Sverige med fått va med så de syns lite mer. Det svarade dom inte ens på kom jag på nu :meh:
Då var det inte så långt fram som jag trodde. Jag känner hon som har den danska så försöker ha lite koll. :) Hoppas Sverige kommer på bättre tankar! :up:
 
Alltså Asni.. :heart Min farmor är 98 och bor på ålderdomshem. Mamma brukar ta med Asni dit när hon passar henne, och hon är så himla gosig med de äldre.

Idag hade hon klättrat upp och lagt sig på farmor med huvudet mot hennes kind och bara myst :love: Farmor hade lyst upp och blivit så glad :heart Hon är så himla lugn och fin med de äldre, vill bara bli gosad med.
 
Då var det inte så långt fram som jag trodde. Jag känner hon som har den danska så försöker ha lite koll. :) Hoppas Sverige kommer på bättre tankar! :up:

Se där vad världen är liten ibland, är FB vän med henne med iaf :D och typ majoriteten av ryska uppfödare och ägare har skickat vännförfrågan sista tiden :rofl: Lättare att hoppas på positivt svar från FCI nu i Maj än att SKK ska ändra sig :angel: Blir de godkända av FCI så kommer de iaf in här med. Och att övriga länder i Norden tog in dom är ju bra statistik för Ryssarna att ta upp.
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 495
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 994
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp