Status
Stängd för vidare inlägg.
:( Ville är halt, han lyckades välta en stor tung grej över sig i natt och är nu halt på höger fram. Jag vet inte hur det gick till eftersom jag (och resten av familjen) vaknade av en skrikande hund. Men han lugnade sig snabbt och gick och la sig av sig själv när jag gick på toa och sov sen resten av natten.
Jag bokade samtal med first vet i morse för att se om de tyckte om jag skulle åka in akut idag eller vänta tills imorgon. Men i och med att han stödjer på benet även om han haltar och inte sa något när jag klämde igenom honom så tyckte hen att vi kunde vänta till måndag. Men himla skönt att få prata med en veterinär och rådgöra!
Så nu målar jag upp diverse skräckscenarion i huvudet och försöker hålla honom i stillhet.:crazy:
Men nej, stackars liten :( Håller tummarna för att det inte är något allvarligt :)
 
Idag på avslutningen av valpkursen hade vi en bana med olika moment. Ebbot var så himla självsäker! De hade tex stoppat upp en gubbe i en solstol med hatt och paraply i den delen av hagen som var mörkast. Ebbot hoppade upp i knät :angel: Han skulle tex hälsa på en stor uggla, gå på kompostgaller, gå bredvid en skramlade låda. Men sökrutan kissade han i innan han hittade belöningen. :laugh:
 
Jag fick en veterinär tid idag kl 15:15. Inte hos min vanliga veterinär för de hade tvärfullt men hos min "gamla" veterinär. Båda ställena är bra och jag bytte enbart pga att kompisen bytte arbetsplats. ;)
Nu hoppas jag att de säger att det är en sträckning men fortsätter och målar upp skräckscenarion.:nailbiting:
 
Nu har vi varit hos veterinären och fått order om stillhet en vecka. Så nu kommer det att bli en intressant vecka :crazy::nailbiting: mycket matsök i gräset och lite spår tror jag för att vi alla ska överleva med vettet i behåll. :rofl:

Men han reagerade bara vid kraftig provokation av "handledsleden" så veterinären trodde på en sträckning.
 
Nu har vi varit hos veterinären och fått order om stillhet en vecka. Så nu kommer det att bli en intressant vecka :crazy::nailbiting: mycket matsök i gräset och lite spår tror jag för att vi alla ska överleva med vettet i behåll. :rofl:

Men han reagerade bara vid kraftig provokation av "handledsleden" så veterinären trodde på en sträckning.
Vad skönt att läsa :heart
 
Vi vägde också när vi ändå var där, jag tycker att han har blivit större och han hade kommit upp i 12 kg nu. Men inte tjock, utan liksom hela han. Han har svårt att få plats i famnen numera. :heart
Men de här dagarna kommer att bli intressanta :nailbiting: jag tänkte att lite hjärngympa skulle trötta ut honom lite, förutom vår vanliga sitt, ligg och stå så hann han även förstå grunderna i backa, lägga tassen i handen och lägga sig på sidan. :cautious: jag trodde att det skulle ta lite mer ansträngning från hans sida än vad det gjorde.
Då hade han innan fått leta på sin kvällsmat på gräsmattan. Torrfoder utspritt och färskfoder i en toarulle. Det gjorde att kvällsmaten åtminstone tog 10 min istället för 10 sek blankt.
 
Nu har vi varit hos veterinären och fått order om stillhet en vecka. Så nu kommer det att bli en intressant vecka :crazy::nailbiting: mycket matsök i gräset och lite spår tror jag för att vi alla ska överleva med vettet i behåll. :rofl:

Men han reagerade bara vid kraftig provokation av "handledsleden" så veterinären trodde på en sträckning.

Skönt :heart
Då är han ikapp brorsan nu, Finn vägde prick 12kg hos veterinären i torsdags :D
 
E626381E-BF71-4D36-B11A-858EBD7F5535.jpeg

Ebbot verkar det inte gå någon nöd på när han är ensam hemma numera. :angel:
 
Den här lilla skiten är idag 5 månader gammal :D
Hon väger 10,4 kilo och är 43,5 cm hög. Inte mycket skillnad från förra veckans 10,1 kg och 43 cm, så det verkar som att växandet har börjat bromsa.
44342816_10211813579883004_7245999502144831488_n.jpg

Hon är en sån härlig liten individ, den där Asni. Social och kelsjuk, hon följer med in själv på äldreboendet och sätter sig och gosar med de som bor där, inkluderat min farmor som lyser upp när hon har lilla rödräven i famnen. Asni är förvånansvärt lugn och fin med de äldre, kryper bara upp mot dem och vill bli kelad med.

Dock måste jag ju kämpa lite mer för hennes uppmärksamhet, eftersom hon är så utåtriktad. Tinja har ju alltid valt mig över alla andra :p Men lite pockande och lockande har funkat hittills.
 
Den här lilla skiten är idag 5 månader gammal :D
Hon väger 10,4 kilo och är 43,5 cm hög. Inte mycket skillnad från förra veckans 10,1 kg och 43 cm, så det verkar som att växandet har börjat bromsa.
44342816_10211813579883004_7245999502144831488_n.jpg

Hon är en sån härlig liten individ, den där Asni. Social och kelsjuk, hon följer med in själv på äldreboendet och sätter sig och gosar med de som bor där, inkluderat min farmor som lyser upp när hon har lilla rödräven i famnen. Asni är förvånansvärt lugn och fin med de äldre, kryper bara upp mot dem och vill bli kelad med.

Dock måste jag ju kämpa lite mer för hennes uppmärksamhet, eftersom hon är så utåtriktad. Tinja har ju alltid valt mig över alla andra :p Men lite pockande och lockande har funkat hittills.

Vägde Cessna idag, 10,3 kilo. Ganska jämna, men ändå tycker jag Asni ser så mycket större ut. Måste vara de långa fina benen hon har :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Den här tjejen blev 9 månader i söndags och hon är just nu i slutskedet av sitt första löp. I början av löpet var hon inte alls påverkad eller något, men nu sista dagarna har hon varit lite disträ och väldigt luktig :D Mycket som händer hos henne nu! Över lag tycker jag hon utvecklas fint, stabil och go. Inte mätt eller vägt, men skulle gissa på att hon fortfarande är ca 37 cm hög och väger ca 8 kg.

I lördags var vi dessutom på utställning och det gick åt skogen :rofl: Ivy är verkligen så långt ifrån en utställningsvariant av rasen som de bara går och domaren gillade inte henne alls. Jag köper det såklart, hon är liksom ingen nätt sobeltjej. Men för andra utställningen i rad blir jag ledsen på grund av att rädda individer prisas. Tycker det är fruktansvärt att se hundar som vill fly pga miljön, ljud eller dylikt.
57.png
54.png
 
Den här tjejen blev 9 månader i söndags och hon är just nu i slutskedet av sitt första löp. I början av löpet var hon inte alls påverkad eller något, men nu sista dagarna har hon varit lite disträ och väldigt luktig :D Mycket som händer hos henne nu! Över lag tycker jag hon utvecklas fint, stabil och go. Inte mätt eller vägt, men skulle gissa på att hon fortfarande är ca 37 cm hög och väger ca 8 kg.

I lördags var vi dessutom på utställning och det gick åt skogen :rofl: Ivy är verkligen så långt ifrån en utställningsvariant av rasen som de bara går och domaren gillade inte henne alls. Jag köper det såklart, hon är liksom ingen nätt sobeltjej. Men för andra utställningen i rad blir jag ledsen på grund av att rädda individer prisas. Tycker det är fruktansvärt att se hundar som vill fly pga miljön, ljud eller dylikt.
57.png
54.png
Skulle jag någon gång skaffa sheltie så är Ivy precis den typ jag skulle söka efter. Tycker verkligen hon låter superhärlig och har en ser ut att ha en riktigt fin/bra kroppskonstruktion utifrån dina bilder samt lagom med päls. :)

Riktigt sorgligt och jäkligt dåligt att rädda individer premieras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 447
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 394
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
223
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 584
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp