Nu är Freya 12 veckor och är lika stor som Vilja var vid 8 veckor 🤣.
Hon väger ca 4 kg och är 27 cm hög 😍.
En väldigt verbal tjej med en del åsikter som ska göras hörda.
Vääldigt smart! Nästan för smart 🙈
 

Bifogade filer

  • IMG_20200208_220818_370.jpg
    IMG_20200208_220818_370.jpg
    309,7 KB · Visningar: 52
Det blev inte många valpar alls i kullen jag var intresserad av. Tråkigt såklart, men det dök upp en ny kull strax efteråt som också var riktigt intressant. Så gick den tiken tom.. :crazy: Men, kanske, kanske så finns det en mening med det hela. Blev häromdagen erbjuden en valp ur en kombination som nog är den häftigaste jag sett inom rasen. Känns så himla rätt och kan nog bli hur bra som helst. Enda problemet är att valparna inte är födda än, så nu har jag några veckor av nervös väntan framför mig :nailbiting:
 
Jag har också eventuellt en valp på gång. tiken parades i förra veckan.
Blir en fodertik (eller ägaren sa att om det bara blir hanar så får jag lov att ta en hane).
En intressant kombination. Tiken är barnbarn till min äldre tik och hanen är rysk import så det blir helt nya linjer. Hanen har en kull i Finland och de valparna är jättefina.
 
Ligger vaken och kan inte sova. Om 12 timmar startar jag bilen mot LA, och påbörjar den nästan 20 timmar långa resan hem. Det känns som att hjärtat ska brista.

Så ofantligt osannolikt underbart att ha hittat honom, och så ofattbart smärtsamt att behöva vara ifrån varandra så långa perioder.

Jag ser hans ryggtavla och hör hans snarkningar för sista gången på flera månader. Hur ska jag överleva 😭
Här kommer han, Emiron. Född 4/1 och börjar redan gå mamma hund på nerverna 😂

Visa bifogad fil 45711

Gulle!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 859
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 167
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 520
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 647
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp