Vad fin ❤

Vilken ovanlig färg. Har i stort sett bara sett borzoier med mycket vitt.
Vitt med inslag av olika färger dominerar i rasen i nästan hela världen. Men alla färger i princip är godkända med vissa undantag så det finns en hel del som inte är primärt vita. Vita tecken på tassar och i ansiktet däremot är nästan omöjligt att komma undan. Extremt få är enfärgade utan minsta lilla tecken.
 
Vitt med inslag av olika färger dominerar i rasen i nästan hela världen. Men alla färger i princip är godkända med vissa undantag så det finns en hel del som inte är primärt vita. Vita tecken på tassar och i ansiktet däremot är nästan omöjligt att komma undan. Extremt få är enfärgade utan minsta lilla tecken.
Vad glad jag är över att det blir en ny liten grabb hemma hos dig! Och han är jättesöt
 
I måndags föddes 2 valpar. En tik och en hane. Jag trodde mina chanser var helt borta att då få en valp från denna kull så blev smått besviken såklart, men igår ringde uppfödaren.
Lille Briam, en blå hane ska flytta in hos mig och Fenna om några veckor. :love:
FB_IMG_1582028056649.jpg
 
Här kommer han, Emiron. Född 4/1 och börjar redan gå mamma hund på nerverna 😂

Visa bifogad fil 45711
Åh vad söt :love: jag har bara sett vuxna borzoi tidigare.

En väninnan till min mamma har två stycken. Första gången jag såg den (när hon bara hade en) tyckte jag den var så gräsligt ful men över tid har utseendet liksom växt på mig och det är väldigt trevliga hundar så nu tycker jag de är jättefina. Bra fart är det i dem också :D

Hon har en som är vit/ljusbrun skäck typ och den andra är cremefärgad med lite mörkare päls över ryggen, guldfärgat som en mörk golden ungefär, mycket fina :)
 
I måndags föddes 2 valpar. En tik och en hane. Jag trodde mina chanser var helt borta att då få en valp från denna kull så blev smått besviken såklart, men igår ringde uppfödaren.
Lille Briam, en blå hane ska flytta in hos mig och Fenna om några veckor. :love:
Visa bifogad fil 45722

Min tanke var mest.. blå? Dom ser ju vita ut med svarta tecken, är jag blind?

Grattis! Fint namn på grabben!
 
Färgen kommer med åldern som med dalmatiner med sina prickar. Min har blå eyepatch medans tiken har röd eyepatch, så dom är inte svarta och vita och färgen kommer utvecklas mer med åldern. Min kommer få samma färg som mamman.

Det hade jag ingen aning om, man lär sig något nytt varje dag 😁
 
I måndags föddes 2 valpar. En tik och en hane. Jag trodde mina chanser var helt borta att då få en valp från denna kull så blev smått besviken såklart, men igår ringde uppfödaren.
Lille Briam, en blå hane ska flytta in hos mig och Fenna om några veckor. :love:
Visa bifogad fil 45722
Grattis! Jag hade kontakt med uppfödaren förra våren om valp undan den tiken, men klarade inte vänta så länge och fick fatt på en utländsk ungtik istället.
Tror du kommer få en toppenhund! 👍🏻
 
Hur länge går ni ut med er valp på nätterna?
Freya har sedan första natten väckt mig när hon behöver ut och kissa/bajsa. Vilket jag tycker varit bra då vi alla sover i min säng.
Men nu är hon 14 veckor och väcker mig fortfarande ca klockan 3-5 och sen 7-8 för att gå ut.
Det kvittar hur sent vi går och lägger oss/går sista rundan. Hon vill ut ändå.

Hur länge hade ni gått ut på natten?
 
Hur länge går ni ut med er valp på nätterna?
Freya har sedan första natten väckt mig när hon behöver ut och kissa/bajsa. Vilket jag tycker varit bra då vi alla sover i min säng.
Men nu är hon 14 veckor och väcker mig fortfarande ca klockan 3-5 och sen 7-8 för att gå ut.
Det kvittar hur sent vi går och lägger oss/går sista rundan. Hon vill ut ändå.

Hur länge hade ni gått ut på natten?
Alla valpar jag har haft eller passat har sovit till ca 5-6 tiden och då har vi gått ut och sen somnat om. Detta har varit de första veckorna bara. Vid 14 veckor har alla hållit sig en hel natt. Vissa valpar har gjort det redan från början.
Kan det ha blivit en vana för henne att vakna då?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 859
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 167
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 520
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 650
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp